Welke zuignapjes op verwarming heen doen?


F

Fishy303

Guest
Deze week nog komt hopelijk mijn externe filter.

Nu draait het interne filter nog in het aquarium, de Ferplast Bluwave 03.

Met de komst van het externe filter moet ik een nieuw plekje in het aquarium zien te vinden voor de verwarming ( Ferplast Blu-clima).

Deze moet ik met zuignapjes bevestigen.

Kan ik zomaar willekeurige zuignappen gebruiken?
Ik neem aan dat de verwarming wel warm wordt,... ik wil niet dat de zuignapjes gaan smelten in het water o.i.d.

Branden de vissen zich niet aan de verwarming en is het dan niet beter om een andere verwarming te kopen met beschermhoes?
Dat lijkt me veiliger.
 
Hoe kunnen ze nou ondr water smelten?
Worden toch met zuignapjes verkocht?
 
Kunnen zuignappen wel hebben, en vissen/garnalen die zich verbranden aan de verwarmingsstaaf heb ik eerlijk gezegd nooit meegemaakt.
 
Bertus zei:
Hoe kunnen ze nou ondr water smelten?
Worden toch met zuignapjes verkocht?

Ik vermoed dat het een onbeschermde staaf is dat in de binnefilter paste.
Bij de lfs langsgaan deze hebben meestal een doos met een assortiment aan zuignapjes en klemmen van bepaalde diameters.
 
Die ik nu heb is ook nieuw, alleen zit deze in het interne filter verwerkt.

Ik zou dus alleen wat zuignapjes moeten kopen om de verwarming vast te kunnen maken.

Ik neem gewoon de verwarming mee en vraag wel of ze geschikte klemmetjes hebben.
 
Bertus zei:
Waarom? als hij een nieuwe koopt,zitten ze er bij.

Koopt hij een nieuwe? zoals ik het begrijp had hij een interne filter die hij er uit smijt. En wil hij de staaf hergebruiken.

Edit: TS was mij te snel af en bevestigd dus bovenstaande ;)!
 
Bertus zei:
Excuses. Yov.heb ik het verkeerd begrepen.
Geen excuses nodig!
Wie heeft dat eens niet voor! ;)

back ontopic: Staaf mee naar LFS en vragen om klemmetjes en zuignapjes. Kost 2 keer niets en je bespaart je er de online verzendkosten met uit!
 
Ik heb voor een nieuwe verwarming gekozen met beschermhoes erom heen.
Van Superfish.

Geeft me een gerust gesteld gevoel dat er een bescherming om heen zit.
 
Is ook een goede oplossing en zo heb je nog een reserve verwarming, mocht dat nodig zijn.
 

Terug
Bovenaan