Welke ziekte Kardinaal tetra?


E

EdtheGREAT

Guest
Mijn kardinaal tetra heeft een verdikt oog en een soort van wormpje op zijn staart. Iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik moet doen? Is het besmettelijk voor mijn andere vissen?

foto 1 is het de vis rechtsboven
foto 2 midden
20180213_195403.jpg
20180213_195426.jpg
20180213_195500.jpg
 
En wat is uitscheppen precies? Of bedoel je dat ik hem er uit moet halen?
 
Ik heb hem vanochtend een zoutwaterbad gegeven in de hoop dat dit werkt. De vis leeft nog steeds. De komende dagen herhaal ik dit zoutwaterbad en ik hou natuurlijk alle vissen goed in de gaten. Voor alsnog hebben mijn andere vissen geen symptomen. Heeft er inmiddels iemand al een idee wat voor ziekte het kan zijn? Mocht mijn kardinaal tetra er nog beroerder uit gaan zien, dan ga ik hem euthanaseren met kruidnagelolie. Weet iemand hier de verhouding van hoeveel wat er op olie?
 
Met kruidnagelolie kun je niet teveel doseren eigenlijk want het verdoofd de vis. Ik zou hem er ook uithalen zoals Steven al aangaf. Dat bij de staart lijkt haast een wormpje.
 
Ik was vergeten te melden hoe het s verlopen met mijn zieke kardinaal tetra en wat ik eraan gedaan heb. Vandaag 26-02-17 is mijn kardinaal tetra nog steeds een beetje ziek. Hij ziet er alleen wel beter uit. zijn ogen zijn niet meer dik en het "wormpje" achter op zijn staart is verdwenen.Nu lijkt het dat er een soort van klein "wormpje bij zijn oog zit, maar heb ook het vermoeden dat dit gaat verdwijnen. De oplossing, iedere dag een zoutbad gegeven. op het weekend na, want dan ben ik vaak weg. Ook mijn andere vissen lijken er niet eronder te lijden. Ze zien er gezond uit. Ik nam natuurlijk wel een risico om de zieke tetra in de bak te laten met misschien als gevolg dat al mijn andere vissen ook ziek zouden worden. Gelukkig is dat niet gebeurt. Mocht mijn kardinaal tetra volledig hersteld zijn, dan zal ik dit nog even laten weten.
 
De kardinaal tetra leeft nog steeds. En de ziekte lijkt voorbij. Dan hebben de zoutbaden toch effect gehad.
 
Mooi maar wel bizar want had ik echt niet verwacht als je zo de vis op de foto's ziet!
 

Terug
Bovenaan