Welke ziekte is dit


Het is natuurlijk maar net wat je wil/kan doen. De Ramirezi houdt van een lage PH, dat wil zeggen op of onder 6. Ik heb geen idee waarom medicatie fout zou moeten zijn in je aquarium. Ik heb hier nu een speciekuip van de gamma staan met medicatie en vissen erin. De reservepomp erop en de medicatie erin gedaan. Veel Ramirezi krijgen te maken met infecties door het houden op een te hoge ph waarde en door zwakheden van de vis in zijn algemeenheid. Enige optie die dan overblijft: wachten totdat hij doodgaat. Waarom heb je bij de lfs niet gevraagd of hij ze terug nam? Of informeer via marktplaats of er niet iemand de vis kan overnemen? De steen die je er nu in hebt is lavasteen. Succes!

ps op internet staat 3-5 KH
Het beperkt je bacteriën opbouw toch medicatie,niet echt handig bij een nieuw aquarium denk ik.
De Lfs gaf aan om waterverversing te proberen. Helaas heeft dit niet geholpen. Ik ga sparen voor een reserve bak zodat ik een nieuwe vis in het vervolg kan helpen.
 
Jammer van de vis....



Geen nieuwe vis halen! Grote kans dat die ook gewoon ziek worden. Vrouwtje heeft ook een grote kans om ziek te worden, dat kan binnen een week, maar dat kan ook een tijdje duren. Ik zou er gewoon een goed huisje voor zoeken.;)


Waar woon je? In mijn aquarium komen ook antennebaarsjes.;)
 
Jammer van je vis... Vind ze altijd een erg mooi om te zien! Even ter info. schuren van vissen kan veel verschillende oorzaken hebben. Maar is altijd een signaal dat de vis iets mankeert. En wanneer je waterwaarden voor je vis niet optimaal zijn, zijn ze een stuk vatbaarder voor ziektes. Ook behandelen met medicijnen heeft dan niet het gewenste effect is mijn ervaring. Ik denk dat je er goed aan gedaan had de vis na die 5 dagen terug te brengen aangezien ze jou verkeerd hebben geïnformeerd.
 
Jammer van de vis....



Geen nieuwe vis halen! Grote kans dat die ook gewoon ziek worden. Vrouwtje heeft ook een grote kans om ziek te worden, dat kan binnen een week, maar dat kan ook een tijdje duren. Ik zou er gewoon een goed huisje voor zoeken.;)


Waar woon je? In mijn aquarium komen ook antennebaarsjes.;)


Ik zou ook deze terugbrengen of er een ander huisje voor gaan zoeken hoor.
 
Inderdaad uit je bak halen en geen nieuwe halen.
 
Absoluut niet lullig bedoeld hoor Timo maar vraag het me gewoon af.
Is al meerdere keren aangegeven dat deze vis een hele lage ph nodig heeft en het op gewoon kraanwater 9 van de 10 keer niet lang doet maar nu geef je in je laatste post toch aan eventueel een nieuwe te willen kopen.
Wat is jouw idee daarover precies als ik vragen mag?
 
Absoluut niet lullig bedoeld hoor Timo maar vraag het me gewoon af.
Is al meerdere keren aangegeven dat deze vis een hele lage ph nodig heeft en het op gewoon kraanwater 9 van de 10 keer niet lang doet maar nu geef je in je laatste post toch aan eventueel een nieuwe te willen kopen.
Wat is jouw idee daarover precies als ik vragen mag?
Ik schreef eerder ' Als de vis het volgende week nog uitstekend doet,en mijn waterwaarden zijn goed, koop ik weer een vriendje voor haar. '
Ik koop dus alleen een nieuw antennebaarsje als mijn waterwaarden correct zijn voor de vis. Probleem is echter dat de guppen een andere water waarden nodig hebben dus het wordt lastig ;)
 
Jammer van de vis....



Geen nieuwe vis halen! Grote kans dat die ook gewoon ziek worden. Vrouwtje heeft ook een grote kans om ziek te worden, dat kan binnen een week, maar dat kan ook een tijdje duren. Ik zou er gewoon een goed huisje voor zoeken.;)


Waar woon je? In mijn aquarium komen ook antennebaarsjes.;)
omgeving Den Haag ;)
 
Je zal denk ik een bestand moeten nemen dat past bij je waterwaarden. Guppen en de Ramirezi zullen dan niet samengaan;)
 
Je zal denk ik een bestand moeten nemen dat past bij je waterwaarden. Guppen en de Ramirezi zullen dan niet samengaan;)
Jep dat dacht ik al. Ik heb een nieuw topic geopend in de babbelbox welke vissen jullie adviseren in mijn aquarium. Als er nog tips zijn hoor ik het graag van jullie!
 
Prima alleen verplaats ik die even naar samenstelling visbestand voor je;)
 

Terug
Bovenaan