Welke watertester is goed?


B

BertD

Guest
Beste allen,

Ik heb nu velda quick test 5 in 1, alleen geeft hij bij GH 8 tm 16 aan er tussen valt niks te meten.
Hebben alle test dit, want dan hoef ik niet verder te zoeken.

Welke test strips zijn goed en hebben een goede verdeling, het enige probleem is dat ik zelf licht kleurenblind ben. Dat maakt het nog leuker..

Welke meters moet je echt digitaal hebben?
 
Aah kijk eens aan, dit verklaart al meer.
Je kan alle test strips van de wereld gebruiken, maar de (lichte) kleurenblindheid zal waarschijnlijk toch invloed hebben. Heb je iemand anders in huis die het wellicht kan doen?
Ik ben pas geleden overgestapt van strips naar druppeltest, je betaalt hier wat meer voor, maar ik vind het fijner en accurater werken. Ik gebruik deze http://www.aquastorexl.nl/jbl-test-combi-set-plus-nh4.html .

Als iemand anders ook zulke waarden afleest, en je wil toch nog strips gebruiken, dan zou ik voor JBL strips gaan. Ze hebben er een die met een mobiele app werkt (JBL Proscan), dus dat is misschien wel fijn voor jou?
Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar die mobiele app is, volgens mij kan je het alsnog zelf doen.
 
Een ph pen kun je prima digitaal kopen voor niet al teveel geld en verder zou ik ook druppels gaan gebruiken. je kan al leuke koffertjes kopen voor rond de 30 euro met de meest noodzakelijke testen erin.
 
Een ph pen kun je prima digitaal kopen voor niet al teveel geld en verder zou ik ook druppels gaan gebruiken. je kan al leuke koffertjes kopen voor rond de 30 euro met de meest noodzakelijke testen erin.
Precies. Ik had donderdag de JBL Combitest Set besteld voor €35 bij AquaStoreXL, volgende dag in huis (nu staat op de site 3 - 5 werkdagen, ik denk dat ik de laatste heb besteld). Helaas zat hier niet de GH test bij, en die heb ik er nog bij gekocht. In principe hoef je alleen het flesje GH te bestellen, ik had de hele GH set besteld, maar bij de koffer staat de uitleg en maatbeker voor alle te meten waarden. Tevens heb ik een review achter gelaten op de website.

http://www.aquastorexl.nl/jbl-test-combi-set-plus-nh4.html
http://www.aquastorexl.nl/jbl-gh-reagens.html
 
Ik zie daar toevallig ook de koffer die ik heb met de stikker van Wesdijk erop:

http://www.aquastorexl.nl/colombo-test-lab.html
Ik heb ook eerst overwogen om deze te pakken, maar ze verkopen volgens mij geen losse reagens flesjes (als je huidige opraken). Ze hebben alleen complete test setjes (GH set, KH set etc.), en die tikken al vlug aan qua prijs. Bij JBL kan je ook gewoon alleen de flesjes kopen, en die zijn een stuk goedkoper.
 
Ik heb ook eerst overwogen om deze te pakken, maar ze verkopen volgens mij geen losse reagens flesjes (als je huidige opraken). Ze hebben alleen complete test setjes (GH set, KH set etc.), en die tikken al vlug aan qua prijs. Bij JBL kan je ook gewoon alleen de flesjes kopen, en die zijn een stuk goedkoper.
Ja hoor die zijn er wel en daarom heb ik deze juist gekocht. Hier staan die flesjes namelijk en ik gebruik ze inmiddels al:

http://www.wesdijk.nl/dieren/783-watertesten#/page-2
 
Ik lees veel goede dingen over JBL combitest ik ga die als eerste proberen..
Eens zien of ik dan nog gekke waardes aflees, zoals bij mijn test strips..
 
Deze zijn zelfs goedkoper dan die van JBL, dat is wel erg fijn. Ik heb nooit van Wesdijk gehoord, ga ik vanaf nu ook eens daar kijken voor aquarium gerelateerde spullen. Bedankt :)
Doe flesjes zijn inderdaad veel goedkoper dan dat je steeds een nieuw setje moet aanschaffen.
 
hanna heeft digitale water testers, werkt op hetzelfde principe als druppel tests (zoals ik het heb begrepen) alleen leest een apparaat het voor je ap ipv jijzelf
 
Die zijn vaak wel aan de prijs volgens mij. Ik gebruik alleen een digitale pen voor de ph en de geleidbaarheid. Verder denk ik dat druppeltesten voor onze hobby prima werken. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil, maar het moet wel leuk blijven vind ik;).
 
wat betreft het kleurenblind zijn,

zelf zie ik nogal slecht, maar wat helpt bij mij is om de test resultaten onder koud wit licht te bekijken.
 
Ik heb sinds vrijdag JBL easytest 6 in 1 en moet zeggen dat ze erg fijn werken
GH heeft 4 vlakjes die of groen of paars worden als er bijv 2 paars en 2 groen zijn heb je een GH van 7
1474192095936153072239.jpg
 
Ik heb een Ph meter besteld, ik moet nog terug koppeling van Agradi krijgen waarom in de jbl druppeltest set deze niet reageerd.
 
Dat vraag ik me bij deze strips echt af, het lijkt bij deze (weet niet of dit bij andere ook zo is) dat bij ieder vierkantje een stukje vilt zit waar vloeistof in zit.
Het komt ook een een vocht afgesloten koker misschien dat iemand mij daar wat meer over kan vertellen?
 
Ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen en of je deze vergoedt zal krijgen cq een nieuwe test.


Nou JBL wou hem terug hebben om te testen.
Ik ga er vanuit dat ik een nieuwe krijg of een gedeelte in iedergeval terug maar een niet werkende druppel test heb ik niks aan Ph is overigens 7.8 en kraanwater is 8.2
 

Terug
Bovenaan