Welke waarde heeft de nitrietpiek?


euh volgens mij was de vraag hoe hoog een nitriet piek is. nu gaat het over valisneria houden.
 
Ja, en? Bewandel jij ook altijd een recht pad? zonder zijweg. als daar wat gebeurt?
 
Eerlijk is eerlijk Bertus, om het overzichtelijk te houden is het beter om ontopic te blijven.

In het bos kun je wel een keer een ander paadje kiezen:D
 
Allen dank voor de reacties. Los van de vele tips die ik gelezen heb kom ik tot de conclusie dat niemand exht een waarde kan opgeven over de nitrietpiek. Geen ramp. Vond de tip van Bertus het meest pakkende: meet je nitraat, is de nitrietpiek voorbij. Hiermee is de (stikstof)cyclus weer rond. Merci.
 
Wel opletten als je vissen gaat toevoegen en doe dat niet in een keer want daar heb je dan te weinig bacterien nog voor.
 
Planten nemen wel ammonium op dacht ik maar geen ammoniak. Tenminste dat is wat ik ervan weet.

Maakt ook niet uit. Je hebt het allebij wel in het water. Haal je het een weg, zakt het ander ook. Is een evenwicht.
 
Dat klopt Marcel maar de ammoniak maakt dacht ik maar een klein deel van beiden uit. Het grootste deel bestaat dacht ik uit ammonium.
 

Terug
Bovenaan