Welke voeding voor naaldgras


S

Stefke.

Guest
Hallo iedereen.
Mijn naaldgras heb ik al 3 weken maar heb al veel moeten verwijderen omdat ze dood zijn, niks van groen meer.
Ik gebruik geen voedingmiddelen voor de planten.
Morgen ga ik naar de winkel welk is hier het best voor.
Grz stef
 
Je moet voor planten alle voedingsstoffen in de bak aanwezig hebben. Dus nitraat en fosfaat en co2 en sporen in de vorm van plantenvoeding.
weet je ook je waarden op dit moment??
Als je gewone plantenvoeding wilt kopen dan is bv Easylife Profito prima hoor.
Hoe houden de andere planten zich?? Vaak moet een plant ook wennen en aanslaan. dat kan enkele weken duren hoor.
Ik had destijds in de garnalenbakjes ook naaldgras en voegde niks toe. Het groeide niet echt veel, maar bleef intact hoor dus opzich vereist het niet zo bijzonder veel dat plantje.
 
Stefke. zei:
Sterk, staat 10 uur aan

Dat zegt natuurlijk helemaal niks over de verlichting die erboven hangt.. als ik 1 15watt spaarlampje 12/14 uur laat branden boven mijn bak wil dat natuurlijk nog niet zeggen dat het ook een sterke verlichting is.
 
Nee dat klopt wat Black Molly zegt. Wat voor verlichting zit er dan boven??
 
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb alles eruit gehaald en de wortels tot op een centimeter na afgesneden. Ook het gras zelf sneed ik af tot een centimeter. Nadat ik het opnieuw gepland had was het in een paar weken tijd 15 centimeter lang en knal groen!
 
navyblueboss zei:
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb alles eruit gehaald en de wortels tot op een centimeter na afgesneden. Ook het gras zelf sneed ik af tot een centimeter. Nadat ik het opnieuw gepland had was het in een paar weken tijd 15 centimeter lang en knal groen!

Wellicht is dit dus de oplossing voor het probleem. Je kunt het proberen als dat naaldgras de enige plant is die niet goed groeit.
 

Terug
Bovenaan