Welke voeding van Dr. Bassleer?


DB-WAUSEKOP

Member
Lid geworden
7 januari 2022
Berichten
14
Leeftijd
34
Hallo

Ik wil de voeding van Dr. Bassleer gaan gebruiken, maar welk type is voldoende voor alle vis bestand?

Zwarte tetra's
Blauwe spat
Bolivian ram
Enz enz
 
Waarom wil je speciaal die voeding gebruiken waar je kennelijk weinig of niets van weet?
 
Dr Bassleer heeft een grote keuze en zover ik soms lees bevat die nogal wat eiwitten wat soms tot een kaamlaag kan lijden.
Ze hebben als je deze wil denk ik ook wel een totaal voer.

 
Welk voer je ook gebruikt: zorg dat een deel bovenin blijft en dat er een deel zinkt.
Ik het bijvoorbeeld voor mijn bodemvissen tabletjes en verder granulaat, waarvan altijd een deel vrij snel zinkt en een deel wat langer blijft drijven.

Verder geldt voor betere kwaliteit vissenvoer, dat het eiwitgehalte zelfs in plantaardig voer toereikend is voor carnivoren. In het wild vangen carnivore vissen af en toe een mooie prooi, maar ze moeten het dan ook regelmatig met minder doen en dan is hun eiwitinname nog steeds lager dan het eiwit (aminozuren)gehalte zoals aangeboden in vrijwel alle kwaliteitsvoeders.
 
Waarom wil je speciaal die voeding gebruiken waar je kennelijk weinig of niets van weet?
Daarbij is het ook behoorlijk duur dus ja ik zou dan liever kijken voor een goed compleet voer dat gunstiger is geprijsd.
 
Verder geldt voor betere kwaliteit vissenvoer, dat het eiwitgehalte zelfs in plantaardig voer toereikend is voor carnivoren. In het wild vangen carnivore vissen af en toe een mooie prooi, maar ze moeten het dan ook regelmatig met minder doen en dan is hun eiwitinname nog steeds lager dan het eiwit (aminozuren)gehalte zoals aangeboden in vrijwel alle kwaliteitsvoeders.
Dit klopt, zelfs roofvissen zullen niet verhongeren op algentabletjes. :) Toch zou ik zelf altijd voer aanbevelen met een zo hoog mogelijk percentage eiwit. Omdat eiwitarm voer rijk is aan koolhydraten (en omgekeerd). En koolhydraten verteren vissen slecht, zelfs de planteneters hebben er weinig aan. Gevolg is dat je met eiwitarm voer eigenlijk de bak meer aan het belasten bent dan nodig. Wat niet opgenomen wordt, gaat naar de bacteriën.
 
Bedankt voor tips. Ik zal me er nog even verder in verdiepen.👍
 
Dr bassleer gebruikt niet echt een totaal voeder .. hijzelf schrijft op zijn site dat je varieert in de voeders en dus niet 1 en hetzelfde voeder dagelijks voed .
Ikzelf wissel af met diepvries en granulaat/vlokken van diverse merken .

Mvg
 
En regelmatig (bij mij op de vastendag) groente.
 
Dr bassleer gebruikt niet echt een totaal voeder .. hijzelf schrijft op zijn site dat je varieert in de voeders en dus niet 1 en hetzelfde voeder dagelijks voed .
Ikzelf wissel af met diepvries en granulaat/vlokken van diverse merken .

Mvg
Tja, onderstaand is te lezen bij het voer:

Dr. Bassleer Biofish Food visvoer is een compleet visvoer en biedt voldoende voedingsstoffen voor vrijwel alle aquarium vissen.
 
Tja, onderstaand is te lezen bij het voer:

Dr. Bassleer Biofish Food visvoer is een compleet visvoer en biedt voldoende voedingsstoffen voor vrijwel alle aquarium vissen.
Dr. Bassleer biofish food is enkel de naam van het merk en niet een specifiek voeder dat zij verkopen .
Ik heb wel een voordbeeldje van wat ik bedoel .
Dit gaat over zeewater vissen maar zoetwater is niet verschillend hiervan .

Mvg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240404_205531_OneDrive.jpg
    Screenshot_20240404_205531_OneDrive.jpg
    847.9 KB · Weergaven: 9
Het blijft natuurlijk een commercieel product . Het moet verkopen he .
En verkoop's praatjes kan die wel als je de site bekijkt ;)
Slecht zal het niet percee zijn maar ik zelf ben beter af met voeder van voeding van de visvoer webwinkel . Goedkoper en je krijgt meer dan dubbel voor je centjes :)
 
Tja het staat bij het type regular en dan mag je aannemen vindt ik dat die regular een compleet voer is. Anders had ie erbij moeten zetten je hebt van alles wel 1 potje nodig;)
 
Tja het staat bij het type regular en dan mag je aannemen vindt ik dat die regular een compleet voer is. Anders had ie erbij moeten zetten je hebt van alles wel 1 potje nodig;)
Inderdaad . Zou die er wel mogen bijzetten
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240405_141840_OneDrive.jpg
    Screenshot_20240405_141840_OneDrive.jpg
    797.2 KB · Weergaven: 11

Terug
Bovenaan