welke voeding best voor ephiphytes?


ray_05

Active member
Lid geworden
5 januari 2015
Berichten
39
Hallo, hopelijk kan iemand mij helpen. Ik wil een nieuwe inrichting maken voor de bak (180L). Mijn plan is om de volgende planten erin te hebben:
- anubias (bonsai) op stenen - 5
- microsorum narrow - 3
- bolbitus heudolotii - 3
- bolbitus difformis - 5
- cyperus helferi - (ik twijfel nog) - op tropica soil
- cryptocoryne balansae - 1x - op tropica soil
- cabomba - 2 of 3, gewoon zodat ik snel groeiende planten in de bak heeft- op tropica soil

Welke voeding is best? Ik heb (overgenomen van iemand): all in one plantenvoeding.
Ik heb ook tropica premium and tropica specialized
JBL ferro capsules
profito
seachem flourish
Ada neutral
Ada iron

Ik heb ook CO2 (zal ik gewoon gebruiken).

Ik had nooit echt success gehad met microsorum. Ik dacht dat mijn vorige trident goed doet op extra potassium en ijzer maar als ik overstap naar bv profito, het begint er opgedroogd uit te zien. KH is 3 (soms 2!), Ph 7.2 - 7.5 (gaat nooit onder 7 of boven 7.5), nitrite 0 nh3 0, nitraat 10 (soms is het wel 0, maar gaat nooit boven 10). ik vind eigenlijk het kh waarde ook echt laag, maar PH blijf goed.

Het is een juwel bak en ik heb voorlopig een color en solar licht combinatie. Ik kan altijd de day terugzetten als het licht niet genoeg is voor de planten.

Bedankt van tevoren voor antwoorden!
 
oops, sorry, dit moet in de plantenvoeding section zijn!
 
Ephiphyten hebben net zoveel voeding nodig als andere planten. Met het enige verschil dat het in de waterkolom aanwezig moet zijn.
Dan is een rich-dose bemesting wel aan te bevelen. Nu kan een AIO voor problemen zorgen icm een rijke aquasoil.
Daarom zou ik persoonlijk geen soil gebruiken, de planten die je wilt gebruiken voor in de bodem kunnen prima in het grind met een voedingscapsule.
Ga je voor grind dan is de AIO, voedingscapsules en de seachem flourish prima.
 

Terug
Bovenaan