Welke voederautomaat kopen?


Nico F.

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
11 september 2022
Berichten
228
Welke betrouwbare voederautomaat te kopen voor granulaat?
Ik werk in ploegendiensten, dan is die ene keer granulaat toch al op een vast tijdstip :).

Moest de voederautomaat op het stroomnet aangesloten kunnen worden zou wel een pluspunt zijn, dan moet ik geen batterijtjes vervangen ;).
Het is de bedoeling om 1 x per dag granulaat te voeren. Bij een weekendje weg of vakantie mss 2 keer.
Ik heb geen dichte kap, dus de grootte ed maakt niet zoveel uit.
 
Ik heb hier een van superfish en een van eheim op mijn aquaria staan en beide werken goed.
Vind alleen voor het doseren van fijn granulaat ze beide lastig in the stellen op kleinste stand komt er niet veel uit en een groter dan komt plots weer te veel
 
heb er zelf 8 van juwel, als je even de tijd neemt om de juiste opening in te stellen werkt die perfect. je kan er ook een lucht slangetje op aansluiten zodat het niet gaat plakken (zelf nooit gebruikt). werkt wel op batterijen.
Misschien kun je er zelf een ombouwen met een adapter ertussen?
 
Wij hadden op de zeebak er een staan van Sera (de batterijen gaan wel heel lang mee)
deze geeft alleen wel veel granulaat (vonden wij) om hem op onze toekomstige Hollandse bak te gaan gebruiken weet niet hoeveel jij je vissen wil geven.
gisteren bij onze LF’s geweest en deze vertelde dat er een kleiner scheepje aan zit te komen. Voor ons dan wellicht een uitkomst.
 
Wij hadden op de zeebak er een staan van Sera (de batterijen gaan wel heel lang mee)
deze geeft alleen wel veel granulaat (vonden wij) om hem op onze toekomstige Hollandse bak te gaan gebruiken weet niet hoeveel jij je vissen wil geven.
gisteren bij onze LF’s geweest en deze vertelde dat er een kleiner scheepje aan zit te komen. Voor ons dan wellicht een uitkomst.
Ed,

de school discussen (12) die ik ga overnemen eet 1 keer per dag droogvoer. Ik denk dat het best een aardige hoeveelheid kan zijn ;).
 
61ECAC2B-5BD7-4319-B205-6632E7422750.jpeg

Stand 1. En 2
 

Bijlagen

  • AE977852-1C5A-4FDA-B217-AE14E859A500.jpeg
    AE977852-1C5A-4FDA-B217-AE14E859A500.jpeg
    138.4 KB · Weergaven: 68
  • 1C8E1E52-3647-4048-A099-365AE3C66053.jpeg
    1C8E1E52-3647-4048-A099-365AE3C66053.jpeg
    314.2 KB · Weergaven: 74
Gewoon effe terugmelden. Het is de juwel smartfeed 2.0 geworden. grootste reden is dat ik die rechtstreeks op de stroom kan aansluiten.
Feedback zal ik pas binnen 2 maanden ofzo kunnen geven. Het duurt nog zeker 3 weken voor ik die in gebruik neem.

 
Gewoon effe terugmelden. Het is de juwel smartfeed 2.0 geworden. grootste reden is dat ik die rechtstreeks op de stroom kan aansluiten.
Feedback zal ik pas binnen 2 maanden ofzo kunnen geven. Het duurt nog zeker 3 weken voor ik die in gebruik neem.

Bedankt.

maar bij stroomstoringen?
maar ben wel benieuwd naar de hoeveelheid granulaat.
 
Bedankt.

maar bij stroomstoringen?
maar ben wel benieuwd naar de hoeveelheid granulaat.
Niet echt bij stil gestaan :rolleyes:.

Dan hebben ze die dag 1 maaltijd minder ;). Ik ga de automaat voornamelijk gebruiken om dagelijks 1xgranulaat te voeren. Weekendje of verlof zou idd een probleem kunnen zijn moest er een stroomstoring zijn. Ik ga volgende week toch wat testen met de automaat, dan kan ik ineens eens kijken of ie zijn geheugen behoud bij een stroomstoring. In het slechtste geval doe ik er gewoon batterijen in als we enkele dagen weg gaan, die mogelijkheid heeft de automaat ook.
 
Niet echt bij stil gestaan :rolleyes:.

Dan hebben ze die dag 1 maaltijd minder ;). Ik ga de automaat voornamelijk gebruiken om dagelijks 1xgranulaat te voeren. Weekendje of verlof zou idd een probleem kunnen zijn moest er een stroomstoring zijn. Ik ga volgende week toch wat testen met de automaat, dan kan ik ineens eens kijken of ie zijn geheugen behoud bij een stroomstoring. In het slechtste geval doe ik er gewoon batterijen in als we enkele dagen weg gaan, die mogelijkheid heeft de automaat ook.
Klopt.
deze staat bij ons ook wel op het netvlies ( we gingen eerst voor een juwel aquarium .Hoor als dat schoepje van de Sera niets wordt. (of te duur is zodat je beter een nieuwe kan kopen. ) Ben benieuwd naar je ervaring met geheugen.
 
Ben benieuwd naar je ervaring met geheugen.


2de helft van volgende week ben ik een paar dagen thuis, dan ga ik wat testen doen.
Dan zal ik ook wat fotootjes maken naar de instelbare minimum en maximum hoeveelheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed62
Geen haast. Mijn bak is nog in bestelling;)
 
Voor de liefhebbers, wat testinfo over de juwel smartfeed 2.0 voederautomaat.

Ik heb getest met het granulaatschroefje.
De automaat heeft 8 doseerstanden.
In stand 1, doseert deze ongeveer 0,5gr granulaat.
Stand 2, rond de 0,8 gr.
Stand 4, rond de 2,2 gr.
Stand 6, rond de 3gr.
Stand 8, rond de 4gr.

Elke keer 3 doseringen gedaan.

Wat fotootjes.
Stand 2 heb ik geen foto van, vergeten.

20221010_130645.jpg
20221010_132637.jpg
20221010_130904.jpg
20221010_131945.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ed62
Blijkbaar zit er een intern batterijtje in. Dus als de stroom effe wegvalt vergeet ie zijn tijd niet en vermoedelijk zullen de programma's er ook in blijven.
Of ie dan nog doseert zonder elektriciteit weet ik niet.

Je kan 3 voedingen per dag programmeren of om de 48 of 72 uur.
 
Wij hadden op de zeebak er een staan van Sera (de batterijen gaan wel heel lang mee)
deze geeft alleen wel veel granulaat (vonden wij) om hem op onze toekomstige Hollandse bak te gaan gebruiken weet niet hoeveel jij je vissen wil geven.
gisteren bij onze LF’s geweest en deze vertelde dat er een kleiner scheepje aan zit te komen. Voor ons dan wellicht een uitkomst.

Op het eerste zicht zal ik ergens tussen de stand 6 en 8 uitkomen voor mijn discussen.
Dat lijkt me ongeveer de hoeveelheid die de huidige eigenaar geeft als ik zijn foto bekijk van granulaat op een eetlepel.
 
Op het eerste zicht zal ik ergens tussen de stand 6 en 8 uitkomen voor mijn discussen.
Dat lijkt me ongeveer de hoeveelheid die de huidige eigenaar geeft als ik zijn foto bekijk van granulaat op een eetlepel.
Oké bedankt voor het meten en laten zien.
 
Voor de liefhebbers, wat testinfo over de juwel smartfeed 2.0 voederautomaat.

Ik heb getest met het granulaatschroefje.
De automaat heeft 8 doseerstanden.
In stand 1, doseert deze ongeveer 0,5gr granulaat.
Stand 2, rond de 0,8 gr.
Stand 4, rond de 2,2 gr.
Stand 6, rond de 3gr.
Stand 8, rond de 4gr.

Elke keer 3 doseringen gedaan.

Wat fotootjes.
Stand 2 heb ik geen foto van, vergeten.

Bekijk bijlage 349563Bekijk bijlage 349564Bekijk bijlage 349565Bekijk bijlage 349566
Als ik het goed begrijp is foto 1 ook 3 x na elkaar gedaan. dus hoeveelheid delen door 3
 
Als ik het goed begrijp is foto 1 ook 3 x na elkaar gedaan. dus hoeveelheid delen door 3
nee, elke foto is van 1 keer. Ik heb het bordje elke keer leeg gemaakt en gewogen.
 
nee, elke foto is van 1 keer. Ik heb het bordje elke keer leeg gemaakt en gewogen.
Oeps, Goed nadenken dan wat we doen. Wij gaan niet voor die grote vissen maar meer richting tetra’s
dan wordt het bv om de dag of om de twee.
de Sera die we hebben heeft wel meer tijden per dag maar niet om de 36 of 72 uur (. Moet ik wel nog voor de zekerheid even opzoeken)
 
Laatst bewerkt:
Oeps, Goed nadenken dan wat we doen. Wij gaan niet voor die grote vissen maar meer richting tetra’s
dan wordt het bv om de dag of om de twee.
de Sera die we hebben heeft wel meer tijden per dag maar niet om de 36 of 72 uur (. Moet ik wel nog voor de zekerheid even opzoeken)
Ik heb de test met XL granulaat van basleer gedaan. Er is nog kleiner granulaat ;)

Ik was verbaasd dat het minimum 0.5 gram is met dit granulaat. Dat vind ik heel weinig.
 
Ik heb de test met XL granulaat van basleer gedaan. Er is nog kleiner granulaat ;)

Ik was verbaasd dat het minimum 0.5 gram is met dit granulaat. Dat vind ik heel weinig
wij hadden op de zeebak granulaat van aquaforest. een speciaal voor anthiassen en de Vega voor de dokters.

maar hoe fijner het granulaat is hoe meer het oogt. de hoeveelheid wegen is dan de optie.
 

Terug
Bovenaan