welke vissen zijn dit??


Ts, ook wat, net de pan al klaar gezet.
 
haha.. tsjah je moet dan wel een stukje rijden. denk dat je voordat je m in je pan hebt niet meer vers hebt. van jou lokatie vandaan zou het iets meer dan 3uur rijden zijn om op te halen :p



doe maar niet is geen uitnodiging.
 
dwinda zei:
haha.. tsjah je moet dan wel een stukje rijden. denk dat je voordat je m in je pan hebt niet meer vers hebt. van jou lokatie vandaan zou het iets meer dan 3uur rijden zijn om op te halen :p



doe maar niet is geen uitnodiging.
;) :stom: :D
 
dwinda zei:
haha heerlijk wat een vraag als spraakstof opleverd.
nou deze gaat echt niet gegeten worden.

Geeft niks hoor, met zo'n discussie leren we allemaal wat :)
 
Als je echt gaat googlen kom je zelfs tegen dat kwie kwie een corydoras soort is.
Maar of ik nu in Guyana, Brazilie ben of in Suriname, met kwie kwie en/of Hassar wordt door iedereen de Hoplosternum littorale bedoeld.

Maar als het lijkt op een meerval: kleine kwie kwie, platte kwie kwie, smoking kwie kwie etc etc. Het is iet zo moeilijk. Kwie kwie is Hoplosternum littorale en als je het niet weet noem je t ook kwie kwie maar dan met een woord ervoor: klein, plat, dun.......etc.......
 
Zap zei:
Als je echt gaat googlen kom je zelfs tegen dat kwie kwie een corydoras soort is.
Maar of ik nu in Guyana, Brazilie ben of in Suriname, met kwie kwie en/of Hassar wordt door iedereen de Hoplosternum littorale bedoeld.

Maar als het lijkt op een meerval: kleine kwie kwie, platte kwie kwie, smoking kwie kwie etc etc. Het is iet zo moeilijk. Kwie kwie is Hoplosternum littorale en als je het niet weet noem je t ook kwie kwie maar dan met een woord ervoor: klein, plat, dun.......etc.......

Dan strookt het inderdaad met wat ik dacht en me verteld is. Maar de rest wist ik niet ;) Ze zijn lastig te krijgen hier trouwens, de �chte Kwi Kwi. Raar eigenlijk, Thoracatum zie je wel overal
 
Ik kan ze voor je opsturen......alleen weet ik niet wat ze doen als je ze ontdooit.... ;)
 
Zap zei:
Ik kan ze voor je opsturen......alleen weet ik niet wat ze doen als je ze ontdooit.... ;)

Lekker zap ;)

Ik begon al te twijfelen of er niet meer soorten kwiekwie waren..
Maar gelukkig had ik dus gelijk :)
 
Ergens naast zitten is ook geen schande.
 
Het is gewoon een thoracatum, katrina word het in Suriname genoemd of katrina kwikwi.
Thoracatum kan grijs, bruin of zwart zijn!
Ik heb alle 3 soorten thuis zwemmen :)
Maar de echte kwikwi is de litorale.
 
Dennis_89 zei:
Ergens naast zitten is ook geen schande.

Dat weet ik ook wel hoor, maar zou raar zijn als ik het fout had..
 
Ik had het eigenlijk altijd anders begrepen; ik ken 2 soorten die in het Nederlands de triviale naam kwikwi dragen:
- Megalechis thoracata (syn. Hoplosternum thoracatum), en
- Megalechis picta (syn. Hoplosternum littorale).
Natuurlijk kunnen vissen elders op de wereld weer een andere triviale naam hebben, en dat kan ook nog eens regionaal verschillen.
 
Paddy.K.1966 zei:
Ik had het eigenlijk altijd anders begrepen; ik ken 2 soorten die in het Nederlands de triviale naam kwikwi dragen:
- Megalechis thoracata (syn. Hoplosternum thoracatum), en
- Megalechis picta (syn. Hoplosternum littorale).
Natuurlijk kunnen vissen elders op de wereld weer een andere triviale naam hebben, en dat kan ook nog eens regionaal verschillen.

De picta is geen littorale, maar een ondersoort van de thoracatum.
Littorale ziet er anders uit.

Ik heb Thoracatum, Littorale en Callichthys in mijn aquarium zwemmen.
In Suriname worden ze gegeten, ik moet zeggen ze zijn best lekker.
Maar mijn vissen belanden echt niet in de pan!
 

Terug
Bovenaan