welke vissen zijn dit?


S

sharonav

Guest
ik koop van een bekende een aquarium.
nu zitten er kleine visjes in maar ook redelijke grote.
weet iemand welke vissen dit zijn?
en meer informatie over deze vissen?
volgens mij zijn het er 4.

de roodkopzalmpjes die ken ik wel, maar die andere niet.

30623656_1630456427003521_8250601960521072640_n.jpg


30697671_1630456393670191_1203544639152324608_n.jpg
 
De rose/rode zijn Hyphessobrycon bentosi (rose tetra), de meeste in de variant "white-fin" maar volgens mij sommige niet.
De zilverwitte met de zwarte vlek bij de staartwortel zijn Hemigrammus ocellifer (lantaarndrager).

Ik weet de maten van het aquarium niet, maar als dat tenminste 80 (liever 100) centimeter lang is zou ik deze soorten er zeker in houden.
Aantallen zijn natuurlijk afhankelijk van de grootte van de bak, maar 10 stuks per soort is toch wel het minimum.

Beide soorten zwemmen overwegend in het midden van de bak, dus je zou er nog een soort die aan de oppervlakte zwemt - bijvoorbeeld Carnegiella marthae (marmerbijlzalm) of Epiplatys annulatus (ringbandsnoekje) - en een soort die bij de bodem blijft - bijvoorbeeld een Corydoras-soort - bij kunnen zetten.

Zo op het eerste gezicht ziet het er als een heel leuk ingerichte bak uit.
 
O, bij de weg, dat bruissteentje zou ik er gelijk uithalen. Kost stroom en levert je (vissen) niets op, en het schijnt er zelfs voor te zorgen dat de zuurstof in je water sneller naar de lucht vertrekt.
 
Ik zie Citroen tetra's, een Neon tetra en volgensmij ook Vuurneons.
 
bedankt voor je antwoord!

Dit is de bak die ik over ga nemen. Bruissteentje gaat er zeker uit! Er zitten ook 2 algeneters in (redelijk formaat ) en 4 corydora's. Deze gaan naar een andere eigenaar die een groter aquarium heeft. Ik wil ze niet overnemen omdat ik zelf al bodembewoners heb en ze tijdelijk in mijn kleinere bak moeten. Dat zie ik helaas niet zo zitten met die grote bodembewoners. wil er geen ''begraafplaats'' van maken.

Dit aquarium is 80 x 36 x 51.
Er zitten nog 4 roodkopzalmpjes in en volgens mij 2/3 neon tetra's.

Ze gaan voorlopig eerst in mijn oude aquarium van 54 liter met 7 roodkopzalmpjes , 5 neons , 3 mannen guppen , 1 knabbelvisje , 3 otocinclus affinis en 9 japonica garnaaltjes.
Ik hou de waterwaardes goed in de gaten, en ververs indien nodig vaker. heb geen ander aquarium ( met licht ) waar ze eerst in kunnen. Er zitten gelukkig heel veel planten in mijn aquarium!
Wil het aquarium wat ik over neem goed schoonmaken en nieuwe bodemgrind plaatsen. Daarna laten indraaien. Zodra de waardes zijn rustig mijn vissen toevoegen. Beginnen met mijn 5 neon tetra's en knabbelvisje. Die hebben al zo veel slechte waterwaardes meegemaakt door fouten in het verleden dat die het sterkst zijn! De roodkopzalmpjes en garnaaltjes wil ik als laatste toevoegen want die zijn volgens mij het gevoeligst....
 
Grote kans dat oa de rose tetra's de garnalen opeten voor ze de bodem raken als je ze in de bak doet.
 
Het zijn 9 japonica garnalen dus redelijk groot . Mijn knabbelvisje van 10 cm die laat ze met rust. Terwijl die vis alle dode vissen op eet en ook begint aan vissen die half dood zijn...
Er zitten ook hele kleine visjes in die bak en die eten die tetra's ook niet op neem ik aan?
 
Ah oke nee zal met japonica's niet zo snel gebeuren idd.
Wat precies is een knabbelvisje dan?
 
een knabbelvisje is zo'n visje die je in de fish spa ziet. Bij onze dierenwinkel werden ze eigenlijk verkocht als koudwateralgeneter. Later pas achter gekomen dat dit niet zo was maar ze deden het altijd wel super. Het is een grappige , actieve vis die andere vissen / garnalen wel met rust laat. Tijdens het voeren is het haantje de voorste en daarna vliegt hij door het aquarium om alle restjes op te ruimen. Door ouderdom is er 6 maanden geleden 1 doodgegaan waardoor hij alleen was ( met wat guppy's ), Hij is ondertussen denk ik 4 keer zo groot geworden. Vooral sinds hij verhuisd is naar het 54 liter aquarium. Als ik in het aquarium bezig ben met mijn hand bijvoorbeeld iets goed zet dan gaat hij gelijk aan mijn hand ''knabbelen''

30652558_1630548896994274_5258974634027515904_n.jpg
 

Terug
Bovenaan