Welke vissen zijn dit? (Beginner)


J

JME

Guest
Hallo

Heb onlangs een aquarium gekregen van mijn ouders. Ze houden zich al langer bezig met warmwatervissen (de mijne zijn koudwatervissen) en hebben me een aquarium met 4 vissen gekocht, omdat ik ook graag een warmwateraquarium zou hebben. Ze willen eerst eens zien of ik ze wel goed verzorg e.d.

Ik weet dus helemaal niet welke soort visjes deze zijn... Kan iemand me misschien helpen. Ze zouden duidelijk zichtbaar moeten zijn op deze video : https://vid.me/tbfR

Het ene ziet er me een gewone goudvis uit met 3 kleuren. Van de andere 3 heb ik geen idee. Er zitten 2 lange, smalle, groen-grijze vissen in die het meest van de tijd op de boden vertoeven. De zwarte met uitpuilende ogen is nogal een actieve en de goudvis, ik denk dat het een goudvis is, zwemt vrolijk rond.

Ik zou graag wat meer info over deze vissen hebben dus zou ik graag de namen ervan weten.

Alvast bedankt
 
Ik zie in ieder geval 2 sluierstaarten, geen "normale" goudvissen.

Je vraagt of je ze goed verzorgd, ik kan je alvast vertellen dat je daar behoorlijk kritiek op gaat krijgen. Hier alvast een paar dingen (ik ben alleen geen goudviskenner)
Je aquarium is veelste te klein...
Je hebt je aquarium niet ingedraaid waardoor en straks een nitrietpiek komt die dodelijk is voor de vissen...
Je hebt grof grind waar heel makkelijk stront in weg zakt waardoor je het heel moelijk schoon krijt etc...
 
Ik zie een Shubunkin, een Blackmoor sluier en Riviergrondels. Allen zullen het veel beter doen in een vijver!

Door uiteindelijke afmetingen en gedrag zijn de Shubunkin en grondels al helemaal niet geschikt voor aquaria. Ook is je grind ongeschikt, je bak te klein en had je beterde bak kunnen laten indraaien.

Kortom jullie zijn behoorlijk voorgelogen/slecht ge�nformeerd in de winkel waar dit vandaan komt. Ik zou daarom ook zeker verhaal gaan halen.Want al zul je dit nog zo goed verzorgen, lang zal dit in deze omstandigheden niet goed gaan.

https://tallsay.com/page/4294974380/vij ... rtplanting

https://tallsay.com/page/4294974397/vij ... rtplanting

https://tallsay.com/page/4294974381/vij ... rtplanting
 
Botia zei:
Ik zie een Shubunkin, een Blackmoor sluier en Riviergrondels. Allen zullen het veel beter doen in een vijver!

Door uiteindelijke afmetingen en gedrag zijn de Shubunkin en grondels al helemaal niet geschikt voor aquaria. Ook is je grind ongeschikt, je bak te klein en had je beterde bak kunnen laten indraaien.
Nickey zei:
Ik zie in ieder geval 2 sluierstaarten, geen "normale" goudvissen.

Je vraagt of je ze goed verzorgd, ik kan je alvast vertellen dat je daar behoorlijk kritiek op gaat krijgen. Hier alvast een paar dingen (ik ben alleen geen goudviskenner)
Je aquarium is veelste te klein...
Je hebt je aquarium niet ingedraaid waardoor en straks een nitrietpiek komt die dodelijk is voor de vissen...
Je hebt grof grind waar heel makkelijk stront in weg zakt waardoor je het heel moelijk schoon krijt etc...

Is het dan goed om de vissen van een aquarium in een vijver te doen? Ik had helemaal geen idee van het indraaien... Er plakte een briefje op dat ik wat onleesbaar vond. Er staat dus blijkbaar "Niet vergeten indraaien" op, wat ik helemaal niet verstond...

Ik heb nu wat verdere info gelezen over het indraaien enz. en zou dus meteen, ook met behulp van mijn ouders, een warmwateraquarium aanschaffen. Ik vroeg me af of 60x30x30 volstaat daarvoor en hoeveel ik er dan mag inzetten.

Heel erg bedankt voor jullie hulp.
 
Er hing een briefje op met 'niet vergeten indraaien' en je hebt de bak gekregen met 4 vissen? Klinkt mij een beetje tegenstrijdig. De vissen zitten inderdaad te klein zoals aangegeven en hebben een groter onderkomen nodig. Een vijver zou hier idd geschikt voor zijn, maar ik weet niet of je ze zo 123 over kunt zetten, dit laat ik aan de anderen over.

Als het je leuk lijkt om een warmwater/tropische bak te gaan houden zou ik me eerst goed inlezen. Je kunt via mp ofzo wel goedkope bakjes vinden die je naar je eigen smaak kunt inrichten, al is het verstandig hierbij te letten op welke vissen je wilt. SOmmige vissen stellen nu eenmaal eisen aan de bak. Na het indraaien, wat toch 3 weken gaat duren, kun je beginnen met het rustig toevoegen van vissen. Als je slim bent zet je hier eerst op het forum welke vissen je leuk vind en hier kaner dan gereageerd worden met of de vissen in je bak kunnen of beter niet. En of de vissen combineren. Het aantal hangt dan af van welke soorten je wilt, waarbij een leidraad is dat je 1cm vis per L water kunt houden, uit gaande van de volgroeide lengte van een vis. Een 60cm bak heeft meestal een bruto inhoud van zo'n 54L, maar hier gaan de bodem ed dan nog vanaf. Zo heel veel vissen kun je dus niet kwijt, waarbij de meeste, kleinere vissen, toch al gauw een cm of 3 a 4 worden.. Nu speelt de soort ook wel een rol qua vervuiling..

edit: kijk hier eens op het forum bij bakken van leden en lees je in. Daarna kun je gaan kijken of je het wat zou vinden om een aquarium te gaan houden. Er staat genoeg op het forum aan info, maar ook zeker aan aquaria die als voorbeeld kunnen dienen
 
Killerfish zei:
Er hing een briefje op met 'niet vergeten indraaien' en je hebt de bak gekregen met 4 vissen? Klinkt mij een beetje tegenstrijdig.

Ja ze hadden me een set gekocht (aquarium met lamp en filter), en als je een aantal visjes hier bij de verkoperw krijg je een doosje ipv een zakje. Ze hadden het op mijn kamer afgezet en toen ik thuiskwam wou ik er meteen aan beginnen.

Killerfish zei:
Het aantal hangt dan af van welke soorten je wilt, waarbij een leidraad is dat je 1cm vis per L water kunt houden, uit gaande van de volgroeide lengte van een vis. Een 60cm bak heeft meestal een bruto inhoud van zo'n 54L, maar hier gaan de bodem ed dan nog vanaf. Zo heel veel vissen kun je dus niet kwijt, waarbij de meeste, kleinere vissen, toch al gauw een cm of 3 a 4 worden.. Nu speelt de soort ook wel een rol qua vervuiling..

Ik zou graag wat Guppy's hebben, ik zal wat rondzoeken naar meer info. Heel erg bedankt voor de info al!
 
Als ik het goed lees en interpreteer, hebben je ouders, welke ook een aquarium hebben en mogelijk daarin ook de wijsheid, gezien het briefje :juggle: , je hebben opgezadeld met een uitdagen project, je bent gelijk gaan zoeken en informeren hier, dus dat is je wel toevertrouwd, ik neem aan dat je nog meer vragen zult hebben/krijgen en mits je de antwoorden hierop goed en na overweging ter harte neemt je straks een mooi aquarium kan overhouden, succes :thumbs:
 
TonHageraats zei:
Als ik het goed lees en interpreteer, hebben je ouders, welke ook een aquarium hebben en mogelijk daarin ook de wijsheid, gezien het briefje :juggle: , je hebben opgezadeld met een uitdagen project, je bent gelijk gaan zoeken en informeren hier, dus dat is je wel toevertrouwd, ik neem aan dat je nog meer vragen zult hebben/krijgen en mits je de antwoorden hierop goed en na overweging ter harte neemt je straks een mooi aquarium kan overhouden, succes :thumbs:

Bedankt! Ja ik zou dus eerst moeten bewijzen dat ik het kan onderhouden voordat ik "zoveel" geld mag uitgeven aan warmwatervissen. Ik heb jouw aquarium ook gezien en dat geeft me nog meer zin eraan te beginnen. Ik heb al eens rondgeneusd op dit forum en er staat echt veel info op. Bij een nieuwe vraag komt er ook meteen antwoord dus hier zal ik wel geholpen worden!
 
Eens met Ton, goede zet om hier te komen informeren. :thumbs:
 

Terug
Bovenaan