Welke vissen nog bij een betta en hoeveel?


Flowerviking

Member
Lid geworden
26 januari 2023
Berichten
5
Leeftijd
24
hi, ik ben van plan om een betta aan te schaffen voor mijn aquarium van 50l. Nu wil ik daar graag nog andere vissen bij en garnalen (ik vind ze zo leuk om te zien). Ik zit te twijfelen tussen blauwoogjes of boraras brigittae om hierbij te steken. Suggesties voor andere soorten zijn ook welkom.

Nu is mijn vraag hoeveel van deze visjes zouden erbij mogen als ik er ook nog garnalen in zou steken en hoeveel garnalen mogen er dan bij?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Betta's willen nog wel eens garnalen eten. Ik denk dat in zo'n (relatief) klein aquarium te weinig verstopplekken zijn, waardoor je garnalen zich niet veilig zullen voelen. Dan zullen ze zich maar weinig laten zien.

Zeker weten dat je voor deze combinatie wilt gaan? Afhankelijk van wat je hierin besluit, kan ook de rest van de bijpassende soorten beter bepaald worden. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou wel al grotere garnalen nemen. Ik werk in een winkel waar ze vissen verkopen en daar steken ze altijd garnalen bij betta’s om de bakken schoon te maken en heb nog nooit iets gemerkt dat ze achter de garnalen zitten. Is ook de enigste optie want als er algeneters bij gestoken worden zijn de bettas de dag er a hun vinnen kwijt
 
Als een betta niet lukt kunnen danio margaritatus dan bij garnalen? Deze vindt ik ook mooie vissen. En hoeveel zouden er dan in mijn aquarium kunnen?
 
De danio is een schoolvis die je best met 10 of meer samen zou moeten houden om ze gelukkig te zien ; daar is jouw bak helaas te klein voor.
Japonica garnalen zijn grotere garnalen, zonder uitgesproken kleur, die volgens mij wel moeten kunnen samenleven bij een betta. Zet dan wel eerst de garnalen erin voor je de betta introduceert zodat hij ze associeert met zijn "domein" en ze niet als invasie beziet.
Boraras of rasbora is ook een scholenvis maar omdat ze zo klein zijn belasten ze het aquarium niet veel en kunnen ze in een kleine bak. Misschien zal de betta ze wel als voedsel zien en dan ben je ze snel kwijt.
Een ander visje die mooi is en dat je als koppel kan houden is de dario dario.
 
@cloudmaker dit topic is een jaar oud, ik vrees dat je daar niet veel reactie meer op krijgt. Maar troost je: je bent niet de eerste en zult ook de laatste wel niet zijn die de datum over het hoofd ziet.
 

Terug
Bovenaan