Welke vissen kunnen er bij een Betta?


B

BettaFish96

Guest
Hoi,

Ik neem over een paar weken een betta in mijn nieuwe bak die aan het indraaien is. Hierbij wil ik niet van die grote bakbeesten maar kleinere vissen (niet te klein want dan eet de betta ze op)
Iemand idee�n voor rustige en kleine vissen?

Ik wil vooral een plantenbak maken dus veel planten en weinig vissen (ook handig voor mijn betta die rust wilt)

p.s. ook graag geen visjes die zich steeds maar voortplanten
 
60x30x30, ik doe er wel veel grind in zodat het water wat hoger begint :p
 
Als je in plaats van grind een zandbodem neemt zou een groepje Corydoras panda ook kunnen, die zitten je Betta ook niet in de weg.
 
Tja vind de combi scholenvissen middenlaag en een betta altijd een beetje lastig. Dit komt deels door eigen ervaring. Het aquarium waar mijn Betta eerst in zat was geknapt dus uit nood heeft hij een paar dagen in de 60cm moeten zitten (zaten toen nog geen ringbandsnoekjes in). Nu heb ik echt een watje van een Betta die zich in een hoekje liet pesten door de amandae's. Beestjes waren hem denk ik wat te druk met eten. Heeft die paar dagen echt zielig in een hoekje gehangen.
Maar andersom kan natuurlijk ook. Als je echt een Betta met karakter hebt dat hij de scholenvisjes lastig valt (en amandaes zijn echt maar klein vergeleken met een Betta).
Natuurlijk kan het ook goed gaan, maar vandaar dat ik eerder de combi Betta/bodemvis zou houden dan Betta/school middenlaag.
 
BettaFish96 zei:
60x30x30, ik doe er wel veel grind in zodat het water wat hoger begint :p


Niet meer dan 2 cm , anders verstikt de bodem.

En wil je een Betta, hou het dan bij een Betta.
Wil je er een vrouwtje bij, is 60 cm helemaal niet groot,hoor.
 
Ik heb achterin hoog en dan steeds minder naar voren. Aan de voorkant zit het denk 1cm boven dat zwarte randje van mn aquarium dus totaal zo'n 3 cm hoog voor, maar achterin is het wel hoger.. kan dat kwaad? Ik zie vaak dat mensen dit hebben trouwens.

Is de betta dan niet alleen?
ik wil gewoon 1 klein scholletje van een kleine vis erbij..
vrouwtje niet want ben bang dat ik dan eitjes krijg of dat ze van de stress doodgaat.
 
Gaat de Betta geen probleem mee hebben hoor, alleen zijn. Zoals ik dus ook al zei, is mijn Betta echt opgeleefd toen ik hem in zijn eigen aquarium zette.
Ik zeg ook niet dat een school niet kan, maar dat het wisselend kan uitpakken afhankelijk van het karakter van de Betta. Dan moet je dus nog wel een uitvaloptie hebben, voor als het mis gaat. Het karakter is vooraf moeilijk te bepalen meestal.
 
Het hangt heel erg af van het karakter van de Betta maar uit ervaring kan ik zeggen dat ik ze liever allen hou.Het is in de regel anders altijd een gok.
 
Pangio kuhli is ook een idee...


Wat in elk geval niet gaat, zijn barbeel soorten. Rasbora borapetensis zou ook nog kunnen. Rasbora kubotai ook.
Dan blijf je in hetzelfde continent.
 

Terug
Bovenaan