Welke vissen kan ik erbij zetten?

15 is wel erg weinig
 
Dat het goed gaat is zeker geen garantie voor de toekomst. Weet je dat Corydoras aan de zijkant van hun kop stekels kunnen uitzetten ter verdediging?
Een van je schildpadden al zeker de eerste niet zijn die zich 'verslikt' in een Corydoras en overlijdt.

Je hebt gedegen advies gekregen van @Little en @MaestroCygni, waarom dat in de wind slaan? Ondanks dat dit niet is wat je graag wil horen?
w
Deze stekels zijn bedoeld om in de keel van de schildpad of vis te blijven haken. Alleen is de bek van een muskusschildpad niet groot genoeg om een corydoras in te slikken.


Ik wil best genoegen nemen met jullie advies, maar ik denk dat het niet klopt.
 
Ik wil best genoegen nemen met jullie advies, maar ik denk dat het niet klopt.

Wat wil je nou eigenlijk? Adviezen ter harte nemen, zelfs de adviezen van @Little en @MaestroCygni die over gedegen kennis beschikken en je niet zomaar op basis van natte vingerwerk van advies voorzien, of je eigen wil hierin volgen? Je blijft de gegeven adviezen in twijfel trekken zonder met een goede motivatie aan te komen. Daar ben je overigens vrij in maar verwacht dan niet van mij dat ik na dit berichtje nog veel energie in je topic ga steken.

15 is wel erg weinig


Deze stekels zijn bedoeld om in de keel van de schildpad of vis te blijven haken. Alleen is de bek van een muskusschildpad niet groot genoeg om een corydoras in te slikken.


Het gaat niet alleen om het aantal (15 is genoeg voor een bak van 150 zonder schildpadden). Het gaat erom dat de combi corydoras+muskusschildpadden een slechte combinatie zijn zoals @MaestroCygni aangaf omdat je Muskusschildpadden meer activiteit laten zien dan dat van nature van hen verwacht mag worden.

Ik zal het maar herhalen wat hij schreef: "Dat het goed gaat wil niet zeggen dat het ook goed is".

Er blijken duidelijk tekenen te zijn dat de combinatie verre van goed is en dan wil jij er nog andere vissen bij gaan zetten.
 
Hey luckyman post eens een foto van je bak zodat ik kan zien hoe de bewoners er zo mooi in zitten.
 
Ben niet thuis dus kan voorlopig niet (volgende week pas), wil dan best een foto sturen van de schildpadden en vissen.
 
Ben niet thuis dus kan voorlopig niet (volgende week pas), wil dan best een foto sturen van de schildpadden en vissen.
Ok dan ben best benieuwd naar foto's van je mooie bak en bewoners.
 
Oh, ik vatte het op als sarcastisch
 
Wat een vreemde manier van dieren/vissen houden,schildpadden en vissen,,dit mag toch niet samengaan.Schildpadden zijn volgens mij ( en verbeter mij) toch landdieren die het water kunnen opzoeken.
Schildpadden eten een heel verschillende samenstelling van voer ten opzichte van vissen en lijken mij uitstekende vervuilers.

En dan ook nog met heel veel coreadorassen, ongelofelijk dat je voor deze combinatie kiest.Nog nooit een dergelijke situatie tegen gekomen.Vergeef mij de kritiek of niet,maar dit kan niet.

Schildpadden houd je in een "palludariumachtige"omgeving,maar niet in combinatie met veel coreadorussen,sommige forumleden houden er een biotoop op na en brengen de juiste vissen samen,bij Uw combinatie daar kan ik mij echt niets voorstellen sorry hoor.
 
Wat een vreemde manier van dieren/vissen houden,schildpadden en vissen,,dit mag toch niet samengaan.Schildpadden zijn volgens mij ( en verbeter mij) toch landdieren die het water kunnen opzoeken.
Schildpadden eten een heel verschillende samenstelling van voer ten opzichte van vissen en lijken mij uitstekende vervuilers.

En dan ook nog met heel veel coreadorassen, ongelofelijk dat je voor deze combinatie kiest.Nog nooit een dergelijke situatie tegen gekomen.Vergeef mij de kritiek of niet,maar dit kan niet.

Schildpadden houd je in een "palludariumachtige"omgeving,maar niet in combinatie met veel coreadorussen,sommige forumleden houden er een biotoop op na en brengen de juiste vissen samen,bij Uw combinatie daar kan ik mij echt niets voorstellen sorry hoor.

Sommige schildpadden leven in het water (bijvoorbeeld muskusschildpad) en sommige op het land (bijvoorbeeld Griekse landschildpad). Die van mij leven in het water en komen in het wild ook amper aan land.

Een biotoop is het ook niet maar ik heb de schildpadden rustig laten wennen aan de corydorassen waardoor het er volgens bij qua band goed aan toe gaat. Inderdaad heb ik er te veel inzitten maar als ik thuis kom zal ik er een 40 tal uithalen.

Wat betreft het vervuilen valt het wel mee. Ik heb een fluvel fx6 en die zorgt voor heel helder water en goede verschoning.

Muskusschildpadden eten ook niet heel veel verschillende dingen. Hier eten ze alleen droogvoer, muggenlarven en watervlooien.corydorassen eten hier exact hetzelfde aangezien ze beiden niet willen eten van groente of fruit.
 
Vergis je niet in helder water,er zijn nog vele factoren oftewel vervuilingen die wij niet kunnen meten of kunnen zien.Ik heb ook niet aanbevolen om er 40 uit te halen,maar dat is geheel aan Uzelf.
 
Corydorassen zijn carnivoren dus niet zo gek dat ze naar groente of fruit niet omkijken :D
 
Nog een vraagje, heb je op het landgedeelte de juiste lampen voor de schildpadden? (warmte en uvb)

Ik zou het landgedeelte trouwens groter maken. Je zegt dat er maar 2/3 schildpadden op passen, maar ze moeten altijd uit het water kunnen.
 
Terug
Bovenaan