Welke vissen in kleine vijver?


V

Vlindervis

Guest
Hallo,

Ik heb een vijver van 400L die inmiddels 2 jaar staat met alleen planten. In het begin hebben er vissen ingezeten vanuit andere vijvers die zijn dichtgegooid ivm verbouwing. Deze werden te groot dus zijn al snel naar andere plekken verhuist. Nu wil ik eigenlijk toch wel weer iets van leven in de bak. Aangezien het maar 400L is, vallen voor mij de gewone goudvissen al af. Ook is de vijver maar 60cm hoog. Deze ligt wel tegen een muur aan op een plek waar de wind niet komt door het huis en de garage. Toch denk ik dat het een te groot risico is voor de meeste vissen om deze in de winter buiten te laten zitten. Daarom wil ik in de winter een bak in de garage zetten (het word hier koud, maar niet tot het vriespunt). Nu is echter mijn vraag welke vissen ik zou kunnen kopen?

Er moet rekening mee gehouden worden dat de vissen in de winter kleiner komen te zitten dan in de zomer. Ik kan namelijk geen 400L bak daar kwijt. Binnenkort ga ik naar van cranenbroek om te kijken wat voor opties er zijn. Ik dacht eerst aan speciekuipen, maar deze zijn erg laag waardoor je veel plaats verliest voor maar 90L. 90L is nooit genoeg voor de vissen, ook al is het maar in de winter. Ik zag dat Hornbach een vierkante regenton verkoopt, qua maten is deze net wat te groot maar komt door de hoogte neer op 300L. (80b x 66d x 90h) Ik hoop bij cranenbroek een variant te vinden die iets minder diep is, rond de 50/55. De lengte en hoogte is prima. Ik hoop dus dat ik rond de 200L ga zitten of meer (als ik dit voor een redelijke prijs kan vinden heet dat). Aangezien ik in de zomer dus 400L heb en in de winter hopelijk 200L, dacht ik aan 4 sluierstaarten, maar wellicht hebben jullie nog andere opties?

Qua verversen zal het om de dag 10% worden, zowel in de 400L als in de 200L
 
Daarom wil ik in de winter een bak in de garage zetten (het word hier koud, maar niet tot het vriespunt). Nu is echter mijn vraag welke vissen ik zou kunnen kopen?
Dan kun je een heel lijstje maken, kijk eens in de topics:
Levendbarenden en andere vissen buiten

Dit kun je via de zoekfunctie op het forum opzoeken;)


Elristen, notropis chrosomus, chinese danio, sluierstaarten etc.
 
Bedankt voor de reactie!

Subtropische vissen gaan hem niet worden denk ik, zoals de meeste levendbarende. Ik had dit inderdaad al gevonden, maar de temperatuur is vorige winter tot 8 graden gezakt in de garage, ik denk dat dit veel te koud is voor de meeste soorten. Soorten zoals Chinese danios zouden wel tegen die temperaturen kunnen las ik, maar die kan ik nooit allemaal uitvangen. Van de elritsen hou ik even de goudelrits in gedachten, hoewel deze hier haast niet verkocht worden maar wellicht te bestellen!

De notropis chrosomus.. prachtig visje! Maar een minder mooie prijs... met 10 stuks tik ik nog net niet de 100euro aan
 
Bedankt voor de reactie!

Subtropische vissen gaan hem niet worden denk ik, zoals de meeste levendbarende. Ik had dit inderdaad al gevonden, maar de temperatuur is vorige winter tot 8 graden gezakt in de garage, ik denk dat dit veel te koud is voor de meeste soorten. Soorten zoals Chinese danios zouden wel tegen die temperaturen kunnen las ik, maar die kan ik nooit allemaal uitvangen. Van de elritsen hou ik even de goudelrits in gedachten, hoewel deze hier haast niet verkocht worden maar wellicht te bestellen!

De notropis chrosomus.. prachtig visje! Maar een minder mooie prijs... met 10 stuks tik ik nog net niet de 100euro aan
Op ebay-kleinanzagen en martkplaats kijken, daar zijn ze nog niet eens €2,-;)
 
Ik zie helaas niks in de buurt staan, denk dat ik dan toch eerder neig naar de goudelrits of sluierstaarten. Ik kwam overigens schoongemaakte stooktonnen tegen. (Soms gebruikt voor olie of vet) zelfde principe als IBC containers alleen zijn deze tonnen 200L en rond. Zou dit een optie zijn voor in de garage?
 

Terug
Bovenaan