welke vissen erbij ?


K

kevinnnnnnnn

Guest
hallo,

ik ben een aquarium begonnen en ben begonnen met 2 maanvissen, 1 corrydoras, en een siamese algeneter,


welke vissen kan ik hier het beste bijzetten?
en kan ik hier garnaaltjes en/of slakken bijzetten?
 
welkom op het forum

eerst en vooral moeten we dan wel weten hoe groot je bak is


watik wel kan zeggen is dat maanvissen eigenlijk groepsvissen zijn en graag met meer zijn
en corrydorassen zeker met meer
 
dankuwel voor u snelle reactie !


mijn bak is 80 liter,

dus ik zou er wat maanvissen en corrydorasjes bij moeten zetten ?

wat kan ik er verder nog bijzetten ?
 
corydorassen zou kunnen
afhankelijk van de soort

en maanvissen passen eigenlijk niet in je bak
die hebben een 50 liter per vis nodig en een hoogte van minstens 55 60 cm om mooi uit te groeien
 
dus ik zou de maanvissen terug moeten brengen?

welke vissen kan ik er dan inzetten?
het liefst een deel rustigge en het andere deel iets actievere :p
en miss een vissoort die makkelijk te kweken is ! :d
 
weet waar je aan begint voor je vissen begint te kweken die dat makkelijk doen bv guppen
voor je het weet zit je bak overvol en je geraakt ze moeilijk kwijt

maanvissen zouden best terug gaan ja
 
oke dan breng ik de maanvissen terug, maar welke vissen zou ik nog meer gemakkelijk kunnen kweken ? en welke vissen kan ik hierbij zetten ?
 
Waarom wil je kweken als ik vragen mag ???

Wil je er geld mee verdienen ?? Vind je het alleen maar leuk ??? Een andere reden ??
 
het lijkt me gewoon leuk om die visjes te zien opgroeien, ik hoef er geen geld voor :p
 
ok, dan kan je eens beginnen met gupjes of platies, altijd leuk.

Probeer wel alvast of je ze ergens kwijt kan, om ze later als levend voer weg te moeten geven is misschien niet zo leuk
 
okee,

en welke vissoort zou ik hier nog bij kunnen zetten ?
 
Bak is 80 liter, maar wat zijn de afmetingen? Maanvissen snel weer terug brengen idd, verlangen een veel grotere bak. En wat zijn je waterwaardes? Ph, gh temperatuur etc. allemaal van belang voor je vissen. Is de bak wel ingedraait, hoe lang?
 
Lees dit eens goed door.
Heb je genoeg tips om te onthouden.
Eigen aquarium beginnen - Visaquarium


Een eigen tropisch aquarium beginnen. Waar moet je opletten bij het starten van
een nieuwe bak. Start je aquarium niet overhaast, neem voldoende tijd.
www.visaquarium.nl/a/aquarium/eigen-aquarium-beginnen
 
Als je je maanvissen terug brengt zou ik die siamese algeneter met dezelfde vaart mee brengen!
Deit zijn etters! ze gaan je andere vissen lastig vallen, de goude variant heb ik gemerkt heeft moeite met alles wat de zelfde kleur is, appelslakken, zwaarddragers, en ga maar door.
Ik vind het etters! en in je 80 liter bakkie zit hij ook vrij klein want ze worden flink!
 
ik heb van mijn oom een bak van 120x60x60 gekregen !

nu heb ik dus zeker genoeg plaats voor me maanvissen!

wat kan ik hier nu nog bijzetten ? en eventueel en of 2 soorten die zig makkelijk kweken ? :p
 
Alles wat gemakkelijk kweekt wordt voer voor je Maanvissen. Dus zet het kweken maar uit je hoofd. :p
 
okeeee,welke soorten vissen zou ik bij de maanvissen kunnen zetten?

iets wat leven in de bak brengt :p
 
Bij Maanvissen zou ik niet al te drukke vissen zetten. Maar bv een school Roodneuzen kan wel. En dan geen lullig groepje van een stuk of 6 maar meteen 15. Dat gaat je dan wel een euro of 35 kosten.

Het is handig om te weten wat je budget is. Ik kan wel wat gaan roepen maar ik denk dat je geen budget hebt van 200 euro ofzo.
 
ik heb op het moment een budget van 40 euro ( volgende maand krijg ik meer ) ik wil ook niet meteen met bedragen van 100 euro voor vissen gaan gooien, ik wil gewoon mee en mee vissen kopen, zodat me aquarium niet meteen vol zit,ik wil mischien ook wat slakke en/of als het kan wat leuke garnaaltjes,en ik heb nu verschillende soorten planten erin zitten, maar welke kan ik nu het beste kopen? ik vind het mooiste die gras plantjes, ik wil ook graag een schooltje corrydorasjes kopen, en misschien wat neon tetra's ? maar verder heb ik geen idee welke vissoort ik er het beste bij kan zetten :p
 
Rode Minors, zijn niet ZO druk,maar reken op 2,50 euro per stuk. 5 voor 12,50.
Kijk op Marktplaats en dan ,bij vissen.
Dan postcode ,kom je bij jouw uit de buurt.
 
Rode minors worden bijterig in een kleine school en zullen aan de maanvissen vreten. Neon en kardinaaltetra's zullen zeker als de Maanvissen al wat groter zijn voer worden.

Je zou bv kunnen kiezen voor de Rouwtetra. Sterk, goedkoop rustig en naar mijn mening mooi.
 
ik zal gaan voor honinggoeramies koppeltje wat vuurganalen of platys
 
ik heb me laten adviseren in de winkel.
ik heb nu 2 maanvissen, een school van 10 neon tetra's, 1 koppel black molly's en 4 corrydorasjes!

ze lijken zich fijn te voelen in mijn aquarium, maar ik wil toch het liefste van die gras plantjes, maar ik weet de naam niet, en misschoen een soort mos wat je welleens op foto's van aquariums ziet ? :p
 
Hmm, black molly's houden wel van brakwater. Niet handig met de rest van je bestand. En op zich zou het voor je maanvissen ook wel fijn zijn om de groep uit te breiden, maar daarvoor is jet aquarium dan weer te klein denk ik zo maar. Je corydorassen zou je wel kunnen uitbreiden, bijvoorbeeled naar 10 stuks.

Wat betreft het naaldgras, bedoel je Eleocharis acicularis?
 
Leuk zo'n verkoper...

Neons hebben het liever niet al te warm rond de 22 graden is perfect. Maar voor Maanvissen is dat weer veelste koud die hebben het liever warmer zo'n 24/25 graden.

En dan nog Blackmolly's 26-28 graden met een zouttoevoeging. Deze laatste zijn wat te druk voor Maanvissen en verlangen voer op plantaardige basis de zgn Guppyvoeders voldoen daarin prima.

Welke Corydoras heb je? Sowieso zijn het groepsdieren die je beter houdt met een stuk of 8 als minimum.

Ik weet niet hoe grootje Maanvissen zijn. Maar als ze al aardig aan e maat zijn, zijn je Neons een lekkere snack.

Daarnaast staat je grotere bak net. ik weet niet of je daar al het water van je vorige bak ook in hebt gestopt. Maar dan nog, had ik het alleen even bij je oude vissen gelaten de komende 3 weken.
 

Terug
Bovenaan