Welke vissen bij guppen?


M

MellaTQ

Guest
Ik krijg deze week een aquarium van 80x40x30 en ik ben vooral aan het zoeken naar welke vissen bij elkaar kunnen, ik wil er graag een paar guppen in hebben en vroeg mij af welke vissen hier nog meer bij kunnen.

Advies over welke plantjes er het beste ik geplaatst kunnen worden is ook welkom!

Alles tips zijn welkom!
 
Guppen uit dierenzaken of particulier?

Die uit winkels worden zeer steriel opgefokt in Azi� en zijn producten van zeer verre inteelt. Zonder veel water verversen en een hoge temperatuur hou je ze niet lang goed. Beginners visjes zijn het daarom allang niet meer. Een Discusvis is nog makkelijker :p (Discusvissen kunnen niet in jou bak).

GuppenKwekerij: https://www.youtube.com/watch?v=b16eRsQsq7A

En zo worden ze verpakt om naar Nederland te gaan. https://www.youtube.com/watch?v=DIInrPhXSJI
 
Botia zei:
Guppen uit dierenzaken of particulier?

Die uit winkels worden zeer steriel opgefokt in Azi� en zijn producten van zeer verre inteelt. Zonder veel water verversen en een hoge temperatuur hou je ze niet lang goed. Beginners visjes zijn het daarom allang niet meer. Een Discusvis is nog makkelijker :p (Discusvissen kunnen niet in jou bak).

GuppenKwekerij: https://www.youtube.com/watch?v=b16eRsQsq7A

En zo worden ze verpakt om naar Nederland te gaan. https://www.youtube.com/watch?v=DIInrPhXSJI

Ik had geen idee dat de vissen op deze manier worden verpakt en naar Nederland worden verstuurd...

Het is de bedoeling om ze uit een dierenspeciaakzaak te halen, particulieren heb ik over nagedacht maar ik was bang dat de vissen misschien iets onder de leden zouden kunnen hebben.

Welke vissen zou je me wel aanraden?
 
Je moet er ook rekening mee houden dat ze erg snel fokken en dat je dus snel veel jongen zult hebben en deze ook moet huisvesten.
Daarom ben ik gestopt met de levendbarenden.
 
Ik zou dan geen Guppen nemen. Als je geen zwakke dierenwinkel guppen wilt of sterke Guppen van particulieren.

Het kan geen kwaad dat vissen (vrijwel elk soort) zo verpakt wordt. Natuurlijk geeft het stress maar ze kunnen er tegen, en het uitval percentage is laag.

- Hou je van felle kleurtjes of juist niet?
- Hoe wordt de stroming zwak of sterk.
- Hoe wordt de temperatuur?
- Wat voor inrichting wil je? kleur bodem? Veel of weinig planten?
 
jessicapilon zei:
Je moet er ook rekening mee houden dat ze erg snel fokken en dat je dus snel veel jongen zult hebben en deze ook moet huisvesten.
Daarom ben ik gestopt met de levendbarenden.
Ik heb al 30 jaar levendbarenden en die problemen niet.

Kwestie van je soorten bestand zo uitkiezen dat er ook goede jonge visjes eters bij zitten.
 
Haha, ja daar heb je dan gelijk in. Als je zorgt dat veel worden opgegeten dat heb je inderdaad dat probleem niet.
In mijn geval had ik niet een bestand wat de jongen opat in die mate ;).
 
Het is bij mij zelfs zo dat ik moet bijkopen om soorten te behouden, omdat 99,9% van alle jongen worden opgegeten.
 
Dat ze snel fokken had ik inderdaad al begrepen een vriendin van mij heeft er net 2 weken een aantal en d'r is d'r al 1 zwanger.

Ben blij dat ze er wel tegen kunnen vond het best zielig d'r uitzien eigenlijk maar ja ze moeten hoe dan ook vervoerd worden natuurlijk.

Qua stroming ben ik d'r nog niet over uit ligt eraan wat voor visjes er komen, zelfde geld voor de temperatuur...
De bodem wil ik graag van zwarte steentjes hebben dat vind ik persoonlijk erg mooi, veel planten en uiteraard wat decoratie zodat de bak mooi aangekleed is.
En in hou van visjes met felle kleuren :)
 
Diervriendelijker vervoer kan wel maar dan gaan de prijzen omhoog. Over de wereld water transporteren is duur dus dan zorgen ze dat er per liter zoveel mogelijk visjes zitten.


Steentjes daar gaat vaak vuil tussen zitten wat tot problemen kan leiden. Fijn grind is al wat beter en op zand blijft het vuil gewoon liggen en dan kan je het dmv een hevelslang gemakkelijk verwijderen.
 
Begrijpelijk dat er dan voor deze manier gekozen word, zal inderdaad heel erg veel geld kosten om over de hele wereld te transporteren.

Kijk dat is een goed tip!
Ik zal het weekend even gaan kijken bij de dierenspeciaakzaak naar fijn grind, handig om te weten ook dat het op zand blijft liggen en het dan gemakkelijk te verwijderen is.

Ik zal even gaan rondkijken op het forum naar de inrichting van de bakken.
 
als je een donkere en zand bodem wil kan ik je de zandbodem van de Hornbach aanraden, in mijn foto album zie je hoe dat er ongeveer uit ziet.
 
Ziet er mooi uit RichD1011 heel gaaf die donkere bodem toevallig heb ik ook naar dragon stenen zitten kijken.
 
Ik heb de Hornbach bodem ook en je kan deze vaak in verschillende kleuren kopen. Moet je even kijken welke voorradig is. Deze bodem heb ik bij de Panda s.
 
Ik heb deze bodem ook in 5 van de 7 bakken (zie link onder naam) en er erg tevreden over. De Cory's en de garnaaltjes volgens mij ook ;)
 
Vrijdag het aquarium binnen gekregen, hier zat een Eheim 2402 pomp bij en een Tetra aps 50 luchtpomp.
Ik ga over een paar weken op vakantie dus ik wacht even met het inrichten en indraaien van de bak tot ik terug ben van vakantie dan heb ik alle tijd om het op m'n gemak te doen.

Ik zal t.z.t even een topic aanmaken met een fotoalbum zodat ik daar alle vorderingen kan laten zien.

Hierbij wel even een fotootje van het aquarium en de kast:

SDgQChwHBU8_Kfrw5zDHuQpe2i-7EyId.jpeg


SDgQChwHBU8_Kfrw5zDHuQpe2i-7EyId.jpeg


Er komt iig leisteen in, wat plantjes en ik ga de lampen vervangen voor het 'blauwe' licht vind dat mooier :)
 
Als er maar 1 TL in komt zou ik niet voor blauw gaan ivm je planten. http://www.aquaria-info.nl/nl/Aquarium-Verlichting

Luchtpompen drijven C02 uit je wateren kan je beter niet gebruiken.

Als je slim bent richt je nu je bak in en laat je die lekker wat weken indraaien. Dan kan je vissen kopen als je terug bent van vakantie.
 
zou net als botia ook je bak lekker alvast gaan inrichten, hoeft nog niet zo te zijn als dat je het echt wil hebben maar dan kan je filter en bodem vast indraaien terwijl jij op vakantie bent.
 
Er zitten 2 tl buizen in is het dan wel voldoende?

Ik zat inderdaad nog wel wat te lezen over het indraaien van de bak...
De bodem en de pomp (en uiteraard het water :p) vast in de bak doen zijn voldoende?

Oke goed om te weten dan zal ik de luchtpomp inderdaad niet gebruiken.
Ik zal als ik tijd heb aan de slag gaan, ik moet wel de bak even goed schoonmaken en een nieuw filter voor de pomp aanschaffen.

Moet ik verder trouwens nog iets toevoegen aan het water?
 
1 blauwe lamp kan wel maar geen 2. Met die blauwe kan je weinig ivm je beplanting dus daar moet een planten lamp bij. Lees die link ook maar eens.

Nee, bodem, water, planten, en je filter in werking. Aan het water hoef je niets toe te voegen.
 
Oke top dank je voor je reactie!
De bak wordt 1 deze dagen schoongemaakt waarschijnlijk dit weekend, hopelijk heb ik dan ook mijn bestelling binnen van de aquariumwinkel, ik heb een aquapad besteld van JBL om de bodem straks te beschermen als er stenen in komen te liggen.

Als het filter en alles in werking is plaats ik even een update.
 
Vanmiddag aan de slag gegaan, de bak schoongemaakt onderop de bodem een aquapad geplaatst toch gekozen voor een lichte fijne grind bodem.

De bak staat sinds vanmiddag te draaien het water is wel troebel maar dat zal de komende dagen moeten wegtrekken.
Zodra ik wat meer updates heb zal ik een topic met foto's aanmaken.
 

Terug
Bovenaan