Welke vis soort is dit ?


G

Giegel

Guest
Ik ben benieuwd welke vis soort dit is
Weet iemand dit ?

E1D95582-DDA9-409C-ADEA-CC11E25436C4.jpeg


169429C1-593A-4F8B-AFF5-9369D7F662A9.jpeg


4263F55E-EA48-43A3-9868-78DA9731AF3A.jpeg


Ze hebben 3 kleintjes al weer ook weet ik niet hoeveel ze kunnen krijgen !?
 
molly's, krijgen redelijk vaak jonkies en best veel
 
molly's, krijgen redelijk vaak jonkies en best veel


Wist niet dat deze ook black Molly’s waren dacht eerder een ciclides soort dan weet ik genoeg dankje
 
Wist niet dat deze ook black Molly’s waren dacht eerder een ciclides soort dan weet ik genoeg dankje
Ik zou een beetje oppassen met die vaas in je bak. Als het water daar niet beweegt zou je er wel eens problemen mee kunnen krijgen met algen/bacterien
 
Ik zou een beetje oppassen met die vaas in je bak. Als het water daar niet beweegt zou je er wel eens problemen mee kunnen krijgen met algen/bacterien


Deze bak is niet van mij deze staat in een restaurant maar ik ga die morgen ff verschonen dus komt goed
 
Wist niet dat deze ook black Molly’s waren dacht eerder een ciclides soort dan weet ik genoeg dankje

Het zijn hoogvinkarpers en mollies tegelijk (;

Black Molly: Mollie sphenops
Hoogvinkarper: Mollie velifera

Lijken vrij veel op elkaar, maar hoogvinkarpers kunnen wel 12cm groot worden. Kunnen trouwens ook paren met de black molly! kruisingen zijn bekend
 
Het zijn hoogvinkarpers en mollies tegelijk (;

Black Molly: Mollie sphenops
Hoogvinkarper: Mollie velifera

Lijken vrij veel op elkaar, maar hoogvinkarpers kunnen wel 12cm groot worden. Kunnen trouwens ook paren met de black molly! kruisingen zijn bekend


Okee leuk weer wat bij geleerd ik zou meer dingen willen weten over black Molly’s
Ik wil ze namelijk gaan kweken kijken of er wat in te verdienen valt !
 
Okee leuk weer wat bij geleerd ik zou meer dingen willen weten over black Molly’s
Ik wil ze namelijk gaan kweken kijken of er wat in te verdienen valt !

Kweken is leuk, maar deze vissen worden héél veel aangeboden. Ik zou eerst kijken of je ze kwijt raakt alvorens je gaat kweken. En ik denk dat je al blij mag zijn als je een potje voer in ruil voor je vissen krijgt...
 
Dit zijn Hoogvinkarpers die hard alkaslisch water verlangen met een zout toevoeging. Verder wensen ze een een vrij hoge temperatuur 26-30 graden en een voor 90% plantaardig dieet. Deze vissen kunnen 6 jaar worden. Maar meestal halen ze dat niet omdat men ze niet onder de juiste omstandigheden houdt.

De overige soorten die ik op de achtergrond zie, kunnen dan ook niet samen met deze vissen gehouden worden, want die stellen hele andere eisen.
 
Okee leuk weer wat bij geleerd ik zou meer dingen willen weten over black Molly’s
Ik wil ze namelijk gaan kweken kijken of er wat in te verdienen valt !
Begin er maar niet aan. Er moet geld bij...

En daarbij winkels gaan jou als particulier geen geld betalen voor vissen, want dat kunnen ze niet verantwoorden in de boekhouding! Je mag blij zijn als je een potje voer als ruil kunt krijgen (kunnen ze afschrijven).

En op marktplaats is het aanbod groter dan de vraag.
 
Begin er maar niet aan. Er moet geld bij...

En daarbij winkels gaan jou als particulier geen geld betalen voor vissen, want dat kunnen ze niet verantwoorden in de boekhouding! Je mag blij zijn als je een potje voer als ruil kunt krijgen (kunnen ze afschrijven).

En op marktplaats is het aanbod groter dan de vraag.


Ik kijk wel ff tegen die tijd ik ken zoiezo wel een winkel die misschien wel mja
 
Ze hebben gouramis erbij gedaan en Chinese vissen welke weet ik niet ze zijn oranje achting
Maar de bak ziet er wel beter uit dat het was
BBDA6AFB-A5EF-4225-B29F-0C7DC671DD2C.jpeg


Dus dat !
 
Corydora's hebben liever een zandbodem.
Het water is erg troebel, ziet er niet echt goed uit. Zijn de waardes oke?
En ik zou als het mogelijk is wat meer planten erin doen. Zullen de neons en de gourami erg waarderen.
 
Okee leuk weer wat bij geleerd ik zou meer dingen willen weten over black Molly’s
Ik wil ze namelijk gaan kweken kijken of er wat in te verdienen valt !
Wat Botia ook al schreef dat op marktplaats het aanbod groter is als de vraag is een voldongen feit. Je kiest nl. voor de meest gangbare mollykweekvariant die er is. Als het je om de verdienste gaat, dan is de black molly een verkeerde keuze. Je komt er idd wel van af doch je zult het dan voor een schijntje van de hand moeten doen. Er is maar een handjevol winkels die jou er daadwerkelijk een bedrag voor zullen geven en dan wijkt het ook nogal flink af van de uiteindelijke winkelprijs. Want de winstmarge willen ze uiteraard graag vasthouden i.p.v. wat er op in te gaan leveren. Begrijpelijk uiteraard. Dan is zo'n potje visvoer ineens toch wel welkom...
 

Terug
Bovenaan