welke vis is dit ?


AadMec zei:
Neem van mij aan : dat zijn teveel vissen in een dergelijke bak.
Aquavisie heeft het niet over formaat maar over aantal. Het is gewoon een enorm drukken bak, waarin sommige vissen de stress op deze manier zullen uiten. Ik weet niet of het mannetjes goeramis zijn, maar berg je als er ��n een schuimnest heeft.

Maar even voor mij idee ; Je komt steeds met een probleem op de proppen en als mensen daar een reden voor en antwoord op geven, weet je het aldoor beter. Misschien erg stomme vraag van me, maar waarom maak je de opmerking / stel je de vraag dan?

Dit bestand inclusief zwaarddrager is simpelweg te druk, zeker voor vissen die daar gevoelig voor zijn. In mijn meterbak (160 liter) heb ik een kleiner bestand. Nou wil ik niet zeggen dat ik alles weet of goed doe, maar ik zou persoonlijk wat meer waarde hechten aan de informatie van Aquavisie.

Groetos en succes met je grotere bak !

Aad

even voor de duidelijkheid , ik weet het niet beter daarom zit ik ook hier , maar ik hoor steeds andere verhalen en ik ben van nature iemand die graag zeker weet wat er gebeuren moet. Zoveel mensen zoveel meningen.ook hier op het forum . Het wil niet zeggen als je xxxx keer een antwoord gegeven hebt op een forum dat je ook een expert bent . iedereen heeft een andere kijk op dat gene wat ze doen. Dit forum is er toch voor om vragen te stellen en informatie te delen .?
jantje zegt is geen probleem en pietje zegt dat kan niet.
Daarom ga ik niet meteen actie ondernemen als iemand iets zegt maar wil graag meerdere optie`s open houden. De betere LFS zal ook zeker weten waar ze het over hebben lijkt mij.
Als voorbeeld laat ik mijn water testen bij 2 LFS en alle 2 krijg ik andere info over mijn water. bij de 1 is alles goed geen probleem stabiele bak, en bij de ander moet ik mijn Ph in de gaten houden (7,2)
de Gourami`s is 1 man en 2 vrouwtjes . mocht er een nest komen dan haal ik het weg. Nu de Zwaardragers uit de bak zijn is de rust weer gekeerd. alle vissen zwemmen rustig door de bak.

al met al ben ik blij met alle info die ik krijg.
 
Botia zei:
Daarnaast is het meeste enkele dagen in je bak gezet. Dat is wel een beetje vragen om problemen ook aangezien je bacteriecultuur ws dit nog niet aan kan.

Misschien lijkt je bak nu wel leeg maar al je visjes zijn nog jonge dieren van pas enkele maanden oud. Alleen al je Ancistrussen gaan tegen de 15cm zitten. 20x een neon van 3,5cm. 5x Zebradanio van 5cm.

Heb je al drijfplanten?

Maar goed we zijn allemaal niet vlekkeloos begonnen. En in de tijd dat ik begon had je nog geen internet en moest je het allemaal maar zelf uitzoeken en deels uit boeken halen.

zoals je al aangeeft we zijn niet allemaal vlekkeloos begonnen.
Ook ik zal fouten maken en leren hier van .



Als de Ancistrussen te groot worden gaan ze er uit.
tot nu toe laten de Danio de gourami`s met rust ze zwemmen samen rustig door de bak.
 
Taropi zei:
AadMec zei:
Neem van mij aan : dat zijn teveel vissen in een dergelijke bak.
Aquavisie heeft het niet over formaat maar over aantal. Het is gewoon een enorm drukken bak, waarin sommige vissen de stress op deze manier zullen uiten. Ik weet niet of het mannetjes goeramis zijn, maar berg je als er ��n een schuimnest heeft.

even voor de duidelijkheid , ik weet het niet beter daarom zit ik ook hier , maar ik hoor steeds andere verhalen en ik ben van nature iemand die graag zeker weet wat er gebeuren moet. Zoveel mensen zoveel meningen.ook hier op het forum . Het wil niet zeggen als je xxxx keer een antwoord gegeven hebt op een forum dat je ook een expert bent . iedereen heeft een andere kijk op dat gene wat ze doen. Dit forum is er toch voor om vragen te stellen en informatie te delen .?
jantje zegt is geen probleem en pietje zegt dat kan niet.
Daarom ga ik niet meteen actie ondernemen als iemand iets zegt maar wil graag meerdere optie`s open houden. De betere LFS zal ook zeker weten waar ze het over hebben lijkt mij.
Als voorbeeld laat ik mijn water testen bij 2 LFS en alle 2 krijg ik andere info over mijn water. bij de 1 is alles goed geen probleem stabiele bak, en bij de ander moet ik mijn Ph in de gaten houden (7,2)
de Gourami`s is 1 man en 2 vrouwtjes . mocht er een nest komen dan haal ik het weg. Nu de Zwaardragers uit de bak zijn is de rust weer gekeerd. alle vissen zwemmen rustig door de bak.

al met al ben ik blij met alle info die ik krijg.

Ik denk dat er over de drukke bezetting van de bak niet zoveel misverstanden bestaan. Overigens vind ik dat een Ancistrus prima in een dergelijke bak kan, maar dan moet je aan de andere "kant" gaan snijden.

Het erin laten totdat ze groter zijn (van welke vis dan ook) of het weghalen van schuimnesten is daarentegen geen enkele oplossing. het is andersom : Ze bouwen een schuimnest omdat ze in een bepaalde mood zijn en ze zijn niet in die mood omdat ze een schuimnest bouwen. Kortom : het weghalen doet hier niets aan, anders dan : stress !!! Andere ooit geopperde oplossing : zoveel stroming maken dat geen nest blijft hangen!!! Zinloos.

99% van de watertests door een LFS heb je natuurlijk helemaal niets aan : wat testen ze (H2O gehalte is goed????), wat zouden de waarden moeten zijn voor jouw specifieke bak (vragen ze ernaar????), wat is de bevolking (de behoeften van vissen lopen ver uiteen), etc etc....... Volgens mij een reden om je eigen testkoffer te kopen (kado idee voor moeder de vrouw????) en samen met leden hier te bepalen wat de verschillende waarden het best zouden kunnen zijn.

Deze info + je eigen gevoel (ik zeg namelijk ook niet dat je iedereen blind moet volgen : er zijn echter diverse mensen die de "fouten" zelf al hebben gemaakt en anderen daar voor willen behoeden) + een beetje logica brengt je echt heel ver en voorkomt heel veel problemen.


Groet,
Aad
 
Ik heb twee Ancistussen van 15cm (gemeten) in een meterbak gehad en dat was eigenlijk nog vrij krap.

Je hebt verschillende LFS veel dierenzaken/tuincentra die het "erbij" doen. Veelal staat daar personeel dat niets van vissen weet (als ze al een opleiding hebben gehad dan is het onderdeel vis en aquarium bijna niet ter sprake gekomen in de opleiding. Bij deze zaken hoef je bijna niet om advies heen te gaan omdat het vrijwel nooit klopt of niet volledig. Maar ook bij deze zaken heb je enkele goede. veelal is de eigenaar/medewerker zelf dan actief aquariaan en voorziet w�l van goede informatie. Alleen het is even zoeken.

Dan heb je nog de zgn speciaalzaken. Daar zitten hele goede maar ook hele slechte bij. Je hebt erbij die zoveel mogelijk willen verkopen in een keer en het ze totaal niet interesseert hoe het je met de hobby vergaat. En goede die liever wat minder verkopen, eerlijk zijn, en je hopen terug te zien en zo in de loop der jaren meer aan je verdienen dan de eerste.

Wat ik trouwens onbegrijpelijk vind is dat die zwarte Zwaarddrager vrouw aan je vrouw verkocht is. Deze is zeer mager, dat komt eigenlijk nooit meer goed en het visje zal de zomer ws niet halen deze had nooit verkocht mogen worden.

Vergelijk maar met onderstaande vis.
sword_black_fem_100828a1_w0480.jpg
 
Hoi

Hoe kan ik zien of dit een man is of vrouw, Ik denk dat het een man is ??

629254_0_82_20140509_150213.jpg
 
Taropi zei:
misschien mosterd na de maaltijd maar lijkt mij een beetje op buikwaterzucht.. Heb alles niet super nauwkeurig gelezen maar zou dit niet een belletje moeten laten rinkelen..?
 
Silke12 zei:
Taropi zei:
misschien mosterd na de maaltijd maar lijkt mij een beetje op buikwaterzucht.. Heb alles niet super nauwkeurig gelezen maar zou dit niet een belletje moeten laten rinkelen..?

Vis is inmiddels overleden .
 
Taropi zei:
Hoi

Hoe kan ik zien of dit een man is of vrouw, Ik denk dat het een man is ??

629254_0_82_20140509_150213.jpg
Foto van de zijkant?
 
als hij /zij weer voor de raam zit maak ik een foto.
 
foto gemaakt

347978_0_82_20140509_164943.jpg

673653_0_82_20140509_164908.jpg
 

Terug
Bovenaan