Welke vis is dit?


S

SamOver

Guest
Hallo allemaal! Ik wou jullie vragen welke vis dit is.

498586samover_0_82_samover11.jpg


871711samover_0_82_samover21.jpg


Bedankt voor jullie reacties!
 
Lijkt me een ancistrus cf. cirrhosus, zoals ik zelf ook heb.

111268_0_82_20130817_21.jpg
 
377227samover_0_82_samover31.jpg


216986samover_0_82_samover41.jpg
 
Oke, maar ik heb een 60-40-30 bak... Kan hij daar in?
 
Dat zijden ze inderdaad bij de aquarium zaak. Maar vertrouw hun niet echt :) Dus hij kan waarschijnlijk in mijn aquarium?
 
Botia zei:
En ik zie Corydoras trilineatus, vaak onder de verkeerde naam Corydoras julii verkocht.
Op welke foto van de vraagsteller, want daar zie ik geen Corydoras op. :)
 
@Cash: Ik zie nu dat ik naar jou foto heb gekeken.

Samover: Deze vis kan absoluut niet in een 60cm bakje.
 
Bedankt voor jullie reacties. Maar de website die ik heb gekregen lijkt de neus anders, ik zal proberen om een duidelijke foto ervan te maken.
 
Is er een vis van deze soort die er eventueel wel in kan?
 
Niet echt. In een 60cm bakje kunnen sowieso niet veel soorten. (90% wat in de winkel verkocht wordt kan niet).
 
Is er toevallig nog een andere soort die op de mijne lijkt?
 
SamOver zei:
Is er toevallig nog een andere soort die op de mijne lijkt?
Soorten die 40cm en zelfs over de meter worden.

EgarDCx5hiO-YzQ5IktG_7wA5Yi8tra1.jpeg
 
Hartelijk bedankt, ik ga voor een ander huisje kijken... Dan zwemt hij er toch weer fijn bij :)
 
Je zou bij je vissenwinkel (of misschien liever bij een andere, want zij hebben je immers deze aangeraden en verkocht) naar een Otocinclus-soort kunnen kijken. Die eten ook alg, maar worden minder grooet en kunnen daarom in een kleinere bak.
 
Laten we Sam nu niet gelijk in de stress duwen. Het is inderdaad hoogstwaarschijnlijk een ancistrus cf. cirrhosus, maar zij (?) is nog niet zo groot en kan nog wel een tijdje in die 60 centimeterbak vertoeven. Het is geen pleco of zo en naar mijn ervaring worden ook niet alle Ancistrus 13 centimeter.

Het zijn bovendien niet echt enorme zwemmers. Vooral de grotere jongens zijn eerder aartslui dan het broertje van Ranomi Kromowidjojo.. :)

Dus geen paniek Sam, dat wilde ik even kwijt..
 
Het mogen dan geen grote zwemmers zijn, maar in dergelijke kleine bakken kunnen ze behoorlijk onrustig en agressief uit de hoek komen.

Otocinclus zou ik nooit aanraden. Vanwege de wijze waarop ze gevangen en getransporteerd worden overlijden er meer dan er overleven. Niet iets dat we zouden moeten aanmoedigen, naar mijn mening.
 
Dat hoeft niet hoor, Jones.
Mijn lfs verkoopt bijvoorbeeld alleen nakweek otocinclus en alleen nakweek van kardinaaltetras.
 
Olympus zei:
Dat hoeft niet hoor, Jones.
Mijn lfs verkoopt bijvoorbeeld alleen nakweek otocinclus en alleen nakweek van kardinaaltetras.
Tegen welke prijzen als ik vragen mag?
 
Wat betreft de Otocinclus ben ik benieuwd naar de groothandel waar deze vandaan komen.
 
Zeker Otocinclus worden toch niet op grote schaal gekweekt?

Van kardinaaltetra's is wel nakweek inderdaad, maar dat is een klein percentage.

Overigens zegt mijn LFS ook dat alles nakweek is als ik erom vraag, omdat ze weten dat ik geen wildvang wil.
 
hier het zelfde. Toen ik mijn Robertsii kocht werd me gezegd dat het wildvang was. Toen ik enkele weken later met een andere verkoper sprak beweerde die dat er in hun zaak nooit wildvang verkocht werd en dat alle vissen nakweek was (inclusief de aruwana, botia, en olifantvissen?)
Volgens mij vragen ze niet eens aan de groothandel waar de vissen vandaan komen (tenzij het echt exclusieve soorten zijn waar wildvang een meerwaarde heeft) en is toch steeds de verkoop en het praatje daarrond (ook al is dat eeb leugen het enige dat telt voor veel handelaars. Als de kardinalen worden nagekweekt (en dat gebeurd steeds vaker naar ik gehoord heb) dan is dat zeker niet in onze westerse wereld, maar veelal in oostbloklanden of ergens in Azie. Ik weet niet zo zeker of dit nu wel een vooruitgang is.

On topic: mijn ancistrus is niet groter dan 10 cm en erg schuw. Volgens mij kan je hem lekker laten zitten.
 
Van mijn lfs weet ik 100 procent zeker dat ze de waarheid spreken. En nee, het is geen commerciele zaak of een keten. Ze verkopen alleen vissen.
 
Olympus zei:
Van mijn lfs weet ik 100 procent zeker dat ze de waarheid spreken. En nee, het is geen commerciele zaak of een keten. Ze verkopen alleen vissen.
Ik durf dit ook heel sterk in twijfel te trekken. De drie grootste groothandels van Nederland verkopen geen nakweek Otocinclus en de kleintjes die ik ken ook niet.

Dit is bv Ruinemans. http://www.ruinemans.com/nl-NL/search/otocinclus.html
 
Dat ze alleen vissen verkopen zegt helemaal niets en een zaak is altijd commercieel. Ik ben ook erg benieuwd naar waar die visjes vandaan komen, want volgens mij liegen ze je voor :sorry:
 
On topic: ik heb serieus een tweetal Ancistrus sp. die niet groter zijn dan vijf of zes centimeter, en die ik al enkele jaren heb. Ze zien er gezond en weldoorvoed uit en zijn vitaal en actief. Ze zijn dus absoluut niet vergroeid, misvormd of wat dan ook! Misschien omdat het de zoveelste generatie nakweek is, misschien niet: wie zal het zeggen. Bovendien: je hebt gezonde en vitale mensen van 1.55 meter en van 2.10!


Maar niet alle Ancistrus worden dus 13 centimeter.

Wat betreft Otocinlus: vind ik geen goed alternatief voor Ancistrus. Ten eerste: zo goed als zeker altijd wildvang (je wilt niet weten wat er 'onderweg' met ze gebeurt, en hoeveel procent uiteindelijk levend aankomt). Ten tweede: best lastig visje en zeker geen beginnersvis! Dan liever een home-breed Ancistrus, waarvan je zeker weet dat hij geen lange reis heeft gemaakt en onttrokken is uit een biotoop.

Dan zou ik nog eerder voor een Ancistrus kiezen. En als ie echt heel groot wordt, is daar altijd wel een liefhebber voor te vinden (dit in tegenstelling tot de echt grote meervaljongens!)
 
Met 4-5 cm zijn het nog jongen.
Heb ik er nog 8 van in de kamerbak, De ouders zitten in de 1.60 m bak.
Met nog een 25 ancistrussen.(15 gele) rest gewoon.
 
of t is geen ancistrus maar parotocinclus. De sp. recife lijken op het eerste gezicht op ancistrus maar zijn stuk kleiner.
 

Terug
Bovenaan