Welke vis is dit?


F

fish-lover

Guest
weet iemand hoe deze oranje vis heet?

5191A7B2-0701-4F78-AAF2-1169EA8C4A97.jpeg


499DE74E-434B-41E2-BBEE-A25B43CB8067.jpeg


0023E950-14C5-4398-BB4C-FCCCB266CAD4.jpeg
 
Rode minor (Hyphessobrycon Eques)?
 
Ik zie dat een deel van de vissen een min of meer vierkante zwarte vlek op de bovenste lichaamhelft heeft en een ander deel een meer langgerekte sikkelvormige zwarte vlek in het midden van de lichaamshoogte.

Is dat dan wel dezelfde vis?

Na alles wat ik al gelezen heb over Hyphessobrycon callistus, H. eques en H. serpae weet ik eerlijk gezegd niet meer zeker of het daarbij over één en dezelfde soort gaat. Wie kan het nog eens uitleggen?
 
En de verschillende vormen van de zwarte 'schoudervlek' duidt dan dus niet op verschillende soorten?
 
volgens mij duidt dat op verschillende ondersoorten. in oudere literatuur werd er bijvoorbeeld gesporken over H. callistus callistus, en H. callistus serpae. mogelijk verkeerde benamingen volgens de hedendaagse naamgeving, maar ik verwacht dat het nog steeds op dezelfde manier werkt (met ondersoorten dus).
 
Aha, verschillende ondersoorten van dezelfde soort, dus.
Daar kan ik wat mee.

Maar dan zou ik toch (of juist zéker) liever niet verschillende ondersoorten in mijn groep willen hebben.
 
ik denk dat het voor de dieren niet erg uitmaakt dat de schoudervlek anders is...
 
En de verschillende vormen van de zwarte 'schoudervlek' duidt dan dus niet op verschillende soorten?
De huidige zgn Rode Minor in de handel zijn kruisingen van verschillende soorten. Waar door de schoudervlek kan verschillen.
 

Terug
Bovenaan