Welke soort vissen zijn dit?


A

AquariumKees1100

Guest
Kan iemand me helpen en vertellen welke soort vissen ik in mijn aquariums heb?
Ik heb 2 aquarium,s dus niet alles zit bij elkaar.
Ik wil graag weten welk soort het is en eventueel het geslacht of hoe ik dat kan zien.
NkQ4ibA1XXR4Vs3iRNJrv_SsWbZe8o86.jpeg


NkQ4ibA1XXR4Vs3iRNJrv_SsWbZe8o86.jpeg

NkQ4ibA1XXR4Vs3iRNJrv_SsWbZe8o86.jpeg


NkQ4ibA1XXR4Vs3iRNJrv_SsWbZe8o86.jpeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De vissen op foto 1 en 3 zijn afrikaanse cichliden (weet helaas niet welke, ben niet zo thuis in afr. cichliden), foto 2 is een cryptoheros sajica, een midden-amerikaanse soort, en foto 4 is eveneens aan midden-amerikaanse cichlide (zou gokken op een soort uit het geslacht Vieja, maar weet niet precies welke het is)
 
Foto 2 kan ik mee bevestigen dat dit een cryptoHeros sajica is, en zo te zien ook nog een mannetje.
 
de voorste op foto 1 denk ik de Chindongo saulosi

en misschien zeg ik nu iets heel raars, maar waarom krijg ik het gevoel dat deze soorten wel bij elkaar in 1 bak zitten?

zelfde bodem. zelfde stenen, zelfde achterwand....

ik beschuldig je nergens van, maar als het wel zo is haal ze aub uit elkaar.

foto 1 zijn malawi mbuna's, herbivoren, als je deze teveel dierlijke voeding geeft krijg je "malawi bloat" en is het dag dag visjes.

midden amerikanen heb ik weinig kaas van gegeten, maar denk niet dat deze het goed gaan doen op een herbivoren dieet.

vind het wel zeer knap dat je zoveel vissen hebt aangeschaft en er niks vanaf weet. dus als tip: lees je in, vraag het na (niet in de winkel) bepaal of het kan en schaf daarna pas aan.
 
Volgens mij de meeste malawi, de een na onderste metriaclima estherae ob?
 

Terug
Bovenaan