Welke soort slak is dit ?


I

Itachi

Guest
PsVscHi.jpg

grtz :)
 
poelslakje
 
kan deze slak gzien worden als een plaag, want het is me net opgevallen dat ik er toch wel wat heb ?
 
Het is alleen een plaag als jij het een plaag vindt. Deze slakjes zijn erg goede opruimers en dus heel nuttig in een aquarium. Ook geven ze aan dat je teveel voert of dat er wat schort aan het onderhoud door zich explosief voort te planten. Als je dat merkt: minder voeren, dode en afstervende blaadjes verwijderen en dan zou het 'probleem' opgelost moeten zijn.
 
kheb een nano met enkel planten dus het kan snel een plaagje w in zo'n klein bakje :p
 
Nou, juist niet als je niet bijvoert en plantenresten op tijd opruimt.
 
Inderdaad..
Verder doen ze nuttig werk.. ruimen een heleboel pulp op wat anders zou gaan rotten en zeker in een klein bakje snel je water kan verknallen.
Ik heb ik in mijn nano-bakje zowel puntslakjes als poelslakjes, op een willekeurig moment kan ik er makkelijk tientallen tellen.. maar een plaag is het bij lange na niet.
Je moet ze niet willen uitroeien, je moet ze temmen ;)
 
Dan vervang je de ene 'plaag' door de andere. Het duurt een paar maanden, maar daarna kweken helena's als gekken. Daarom heb ik ze weggedaan.
 
Jones zei:
Dan vervang je de ene 'plaag' door de andere. Het duurt een paar maanden, maar daarna kweken helena's als gekken. Daarom heb ik ze weggedaan.

Maar dat is een plaag welke geld op levert :p Anetome helena's kweken in ieder geval veel minder snel dan poelslakken en zijn ook nog eens gewild. Indien je het versturen van slakken geen probleem vind ben je ze zo kwijt.
 
Helemaal met Ludger eens, maar de boodschap is: Kijk naar waarom de slakken een plaag worden en los dat op. (Te)veel voer? Veel dood plantenmateriaal? Mischien nog andere mogelijkheden?
 
Opent toch vandaag nog iemand een topic: helena slakken plaag. Kon een kleine glimlach niet onderdrukken zo denkende aan deze beide topics.
En of je het nu eens bent met de term plaag of niet, dat topic geeft aan dat het de moeite waard is er even op te wijzen wat er kan gebeuren.
De topicstarter van het andere topic zou er vermoed ik zomaar blij mee zijn geweest, de opmerking van Jones ;-)

~ Ivo
 
Ik zeg het er altijd maar bij om aan te geven dat het inzetten van Clea (de naam is een tijd geleden veranderd) helena's geen wondermiddel is. Ieder voordeel hep z'n nadeel. :)
 
Er is al voldoende gezegd denk ik, maar als je een plaag krijgt dan heeft dat zeker een oorzaak en die moet je dan aanpakken. Net als bij de algen zeg maar.
Verder kun je een overschot heel makkelijk met een stukje komkommer in het donker "lokken" en ze daarna er zo uitpakken. Dan ben je zo van de slakken af. Of met een stukje slang gewoon bij het verversen wegzuigen.
 

Terug
Bovenaan