Welke schaal gebruiken?


Peter74

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
31 januari 2015
Berichten
1,269
Locatie
Eelde
Ik heb een JBL testkoffer en daar worden bij sommige testen twee schalen weergegeven:
0ky4NM6ouPix6O9Vw12l-RHRvGRzMVk3.jpeg


Ik kan alleen nergens vinden welke correct is voor mijn bakken?
 
Volgens mij moet je in een cuvet puur aquariumwater doen, in de andere cuvet je testoplossing.
Je aquariumwater op schaal B(lank) en de testoplossing op A(nalyse). Als je water sterk gekleurd is, maakt dit de test donkerder. Dus op deze manier corrigeer je hiervoor. Is je water kleurloos, kun je een cuvet vullen met testoplossing en deze gelijk vergelijken met de kleurenschaal.
 
Sorrie voor de onduidelijkeid, maar dat weet ik. Het gaat me om de nummerieke schaal die je moet aflezen erboven. Daar staan er 2. Die met een Discusvis symbool geeft bijv. 5 aan waar de schaal met de andere tropische vis 10 zegt. Welke van de twee is van toepassing?
 
Bovenste is zoutwater,
Onderste is zoetwater aquarium en vijver. :)
 
Ah mooi! Dank je!
 
Potverdikkie,

Lees ik dus al een paar weken verkeerd af... Fijn deze vraag! Weer wat geleerd :)
 
Tja, oogjes gebruiken ,he. :p
Wordt toch aan gegeven.
 
We zijn nooit te oud om te leren zoals je ziet ;)
 
2 dingetjes afplakken, 1 gebruiken. :thumbs:
 
Subtiel als altijd he Bertus ;-)

Ja, er staan pictogrammetjes bij van verschillende vissen. Maar aangezien ik geen Koi Karpers en Discussen in mijn bakken heb ging ik ervanuit dat ik die schaal niet moest hebben.... De bovenste vis kende ik niet, maar voor mij bleef die dus over.

Gelukkig dat dit groentje hier kan leren dat dat een zoutwatervis is :)
 
IK weet er niets van ,Peter. :D
IK heb zelf 2 sera koffers, werkt het een stuk anders.
Met andere kaart.
1 is wel overjarig ,hoor. maar kon hem niet laten staan, voor 5 euro.

Zit nog genoeg goed ongebruikt in.
 
Heb gisteren ook zo'n JBL koffer gekregen voor Kerst! :D

handleiding gelezen, morgen uitproberen !!!! :thumbs:
 

Terug
Bovenaan