Welke pomp in intern filter


J

Jack van Nispen

Guest
Een vraagje bij mijn bak (750L) heb ik een los interne filter erbij gekregen zonder pomp zie foto:
Bekijk media item 1090Ik vroeg me af zou ik hier een vijverpomp in kunnen zetten en heb ik daarnaast nog een andere nodig?

Ik was aan het rondkijken voor een externe filter maar daar moet ik minimaal 2 van hebben om de benodigde capaciteit te krijgen en ik weet niet of die de hoogte halen van de onderkant van de kast tot bovenkant aquarium is 160cm.en deze zijn erg duur rond de 300€
 
Tjah goed spul is gewoon duur helaas..

Maar wat betreft je interne pomp zou je beter naar een aquariumpomp kunnen kijken, vijverpompen hebben zo’n lang snoer eraan wat totaal niet nodig is hier.

Zou iets van een eheim compact 3000 nemen met een flinke spraybar of 2-3 open pijpen waar het water uit komt
 
Oké zo een Eheim valt nog goed te doen qua prijs is ook buiten de filter nog te gebruiken vond ik op internet dus past die altijd in de filter.

Ik wilde inderdaad via een 5 of 6 tal openingen het gefilterde water verdelen over 2 pompen dus waarschijnlijk 3 per stuk.
 

Terug
Bovenaan