Welke plant is dit en hoe plant ik m?


V

Veronique1986

Guest
Vandaag deze plant gekocht maar heb werkelijk geen idee tot hoever en hoe ik m moet planten, kan iemand mij helpen?

81F9B06C-E135-49FB-97A8-0804088B16AB.jpeg
 
Anubias soortje.
Opbinden op hout of een steentje. Of plakken met secondelijm kan ook. De nieuwe wortels zullen zich hechten aan het hout of de steen.

Hoe dan ook zorgen dat de wortelstok (dus daar waar de bladstengels ontspruiten) boven het substraat blijft. Anders verstikt de plant en begint ze te rotten vanuit de wortel.
De fijnere vertakte worteltjes zelf kunnen wel in de bodem zonder gevolgen.

Alvast een goede keuze: makkelijke en mooie plant!
 
Laatst bewerkt:
Hij staat weer!
 
Mooi met al dat groen!
Wat een verschil met je eerste versie... ;)


Maarre....
Was je achterwand niet zwart afgeplakt? :S

Heb je het verwijderd omdat je luchtbellen had onder de folie :juggle: of omdat je het zwart niet mooi vond als achtergrond? :rolleyes:
:D

Ik zeg het vooral omdat ik zelf een plakfolie-trauma heb en ik wat belletjes meen gezien te hebben in je bakje vorige week...
Maar als je het toch liever zwart wilt kan je de achterkant ook zwart verven met schoolbordverf bijvoorbeeld.
Is makkelijker om een mooi glad resultaat te hebben...
;)
 
:eek:Nou wat een verschil he, hij wordt steeds mooier. Nu hopen dat Mn planten mooi blijven en er binnenkort eindelijk een vis in kan.

Ik heb het verwijderd , ik vond het echt heel lelijk. Als ik vanaf de zijkant het aquarium inkeek leek het net een spiegel. Dan maar zo, vind het helemaal prima nu haha!

Heb m nu voor de 20e keer aangepast , ga er nu nooit meer wat aan doen tot dat iets rot is of er echt uit moet
 
Nou wat een verschil he, hij wordt steeds mooier.

:thumbs:

Heb m nu voor de 20e keer aangepast , ga er nu nooit meer wat aan doen tot dat iets rot is of er echt uit moet

Om een of andere duistere reden heb ik toch wat twijfels bij deze, voor jou toch, behoorlijk sterke uitspraak!
Maar de tijd zal het uitwijzen...

Je hebt nu alvast al een record beet denk ik...
 
Misschien heb jij de goede raad: "alles drie weken laten indraaien" gewoon verkeerdelijk opgevat als "drie weken alles blijven omdraaien"?

:engel:
 
Whahahaahaa!!! Ja als ik ergens voor ga moet het perfect , komt voor mij nu aardig in de buurt. Maar de tijd zal het leren. Hier thuis worden ze al aardig gek van me, dat ik hier nog woon is een wonder :brk:brk:brk
 
Misschien kun je voor de achterkant schoolbordverf gebruiken want dat spiegelt niet zo.
 
Dat spiegelen hoort nou eenmaal bij een met water gevulde glasbak. Dat gezegd hebbende, ik heb ik beide bakken de achterkant hier zwarte geverfd met de goedkope acrylverf van de action en spiegelen is me nooit zo opgevallen. Eenvoudig te verwijderen ook (Heb ik eerst getest) mocht je toch een keer wat anders willen

Zoals je ziet spiegelt het altijd wel iets, maar valt me reuze mee
15460764775587738866807420354136.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kan elke gewenste kleur nemen als je de achterkant verft met latex, wij hebben een groene achterwand omdat ik zwart lelijk vind ogen

kweekbak-totaaltje.jpg
 
Oh wat mooi zeg! Goede tip! Heb je gewoon die zwarte tube van de hobby afdeling ervoor gebruikt?

Het spiegelen vind ik niet zo erg, maar met die poster waren sommige stukken zwart en sommige stukken leken een zilveren spiegel als je er in keek. Zag er heel gek uit.

De foto was Mn eerste bak maar hier zie je goed wat ik bedoel

AE3F0F58-C6EC-4A95-91BD-2186DC051F7F.jpeg
 
Als er maar iets lucht achter zo'n poster zit zie je dat direct ja, goed natmaken met zeepsop, en dan met een trekker of (bankpas) het sop eronder vandaan trekken.
 
Komt door de lucht die erachter heeft gezeten dat het gaat spiegelen. Ik heb gewoon deze verf gebruikt, erg eenvoudig met een rolletje aan te brengen. Rolletje €1,- en de verf ook zoiets. Gewoon beide van dezelfde winkel
20170706_120223.jpg
 
Wat een prachtige betta trouwens @Killerfish is het een plaatje of echt jouw vis? Zo ja dan ben ik heel benieuwd waar je deze vandaan hebt
 
Tnx! Zelf ook erg blij mee. Heb hem gewoon van de lfs. Ook nog 4 dames bij zwemmen, staan wel meer foto's in mijn topic (zie handtekening hieronder)
 
Heel mooi! Ik zie geen handtekening, komt miss omdat ik op Mn mobiel op het forum zit?
 
@Killerfish prachtige vissen!

Ik heb zojuist bij mijn lfs een mooie betta gereserveerd, had m al 2 keer gezien en vandaag was ie er nog, gevraagd of ik m al mocht betalen en dat zij m nog even apart houden. Was geen probleem!

Dit wordt dus mijn nieuwe aanwinst :smitten:

512E8551-002E-4CBC-B9C9-AB0F340EACEC.jpeg
 
Dat beestje moet nog wel een week of vier daar blijven.
 
Top.

Heb je al cattapa bladeren?
 

Terug
Bovenaan