Welke niet schadelijk?


F

fish-lover

Guest
Beste, ik ben gisteren om wat takjes geweest van een treurwilg omdat ik hier al een topic over gemaakt had en ze me zeiden dat dit het beste was en niet schadelijk voor de visjes.
nu heb ik 2 soorten gevonden welke mag er juist in ik denk de eerste foto want dat zijn wat hardere en sterker takken?

alvast bedankt.

672949_0_82_dscn4875.jpg

657966_0_82_dscn4876.jpg

148623_0_82_dscn4877.jpg

dit is de andere zachtere en flexibele soort?
915266_0_82_dscn4878.jpg
 
Ik heb beide nog nooit iemand zien gebruiken. Volgens mij zijn alleen beuken en eiken geschikt.
 
1 en 2 is beukenhaag.
3 en 4 volgens mij niet gebruiken.

Was zeker wel hard trekken,he?
 
Bertus zei:
1 en 2 is beukenhaag.
3 en 4 volgens mij niet gebruiken.

Was zeker wel hard trekken,he?
een beukenhaag? ik was wel zeker dat het van een boom was en vanboven krulde hij naar beneden zoals een treurwilg?

heb de takken afgekraakt
 
De eerste 2 zijn van ene treurBEUK!

Wonden zijn invalspoorten voor ziekten bij bomen. Zeker rafelige scheur wonden zoals bij de bovenste takken. Gebruik voortaan een scherpe snoeischaar.
 
Inuz zei:
damn, wat kan ik dan gebruiken om wortelhout te creeeren? vind het nergens in mijn winkel enkel gewone stukken hout :s
 
Botia zei:
De eerste 2 zijn van ene treurBEUK!

Wonden zijn invalspoorten voor ziekten bij bomen. Zeker rafelige scheur wonden zoals bij de bovenste takken. Gebruik voortaan een scherpe snoeischaar.

Joh. OOK nog nooit gezien.
Treurbeuk


Kwekerij de Limieten, verkoop van exclusieve beplanting en meer..
www.limieten.nl/assortiment/treurbeuk
 
Oh ja wel eens gezien. Heb je die uit iemands tuin "geplukt"?
 
Botia zei:
De eerste 2 zijn van ene treurBEUK!

Wonden zijn invalspoorten voor ziekten bij bomen. Zeker rafelige scheur wonden zoals bij de bovenste takken. Gebruik voortaan een scherpe snoeischaar.
aja en treurbeuk kan je ook niet gebruiken? enkel foto 3 en 4 treurwilg zijn bruikbaar?
 
Inuz zei:
Oh ja wel eens gezien. Heb je die uit iemands tuin "geplukt"?
haha nee niet uit iemand zen tuin. ik ga af en toe eens gaan vissen met men vader en daar stonden die 2 bomen. een treurwilg en blijkbaar een treurbeuk vond het al raar dat ze zo goed op elkaar lijken :) toen zei ik ik zal maar van elk iets meenemen en even op het forum vragen :) maar die treurwilg is wel minder sterk is veel dunner en flexibeler maar die kan ik kan ik dan wel gebruiken of ook niet?
 
Beuk kun je wel gebruiken, treurbeuk weet ik niet.
Wilg niet.
dus 3 en 4 nee,
1 en 2 misschien
 
Inuz zei:
Beuk kun je wel gebruiken, treurbeuk weet ik niet.
Wilg niet.
dus 3 en 4 nee,
1 en 2 misschien
okee dan probeer ik best met een wat kliener stukje hout?
 
of je haalt gewoon goed kienhout ;) Er is vast ook wel iemand in belgi� die dat spul verhandeld
 
Inuz zei:
of je haalt gewoon goed kienhout ;) Er is vast ook wel iemand in belgi� die dat spul verhandeld
ja kienhout is 1 blok ik wou meer iets zoals wortelhout. en dat vind ik nietmeer :s
 
Ook niet op (een belgische) marktplaats?
 
Inuz zei:
Beuk kun je wel gebruiken, treurbeuk weet ik niet.
Wilg niet.
dus 3 en 4 nee,
1 en 2 misschien
De Treurbeuk is een zgn treurvorm van de gewone Beuk. Ze worden vaak aangeplant op begraafplaatsen.
6ErBRd9PP4AC5zmA5f_SlWWR0kb56rOv.jpeg
 
Er staan toch wel wat eiken en beuken hagen bij je in de buurt?
 
Mag je trouwens zo maar takken van openbare (levende) bomen afhalen?
Misschien rare vraag, maar ik twijfel zeer of dat wel is toegestaan...
 
Ik ook bionater.
Maar aan de andere kant, het is geen wild. Wilde bloemen/planten/dieren mag je niet mee nemen dacht ik
 
boinater zei:
Mag je trouwens zo maar takken van openbare (levende) bomen afhalen?
Misschien rare vraag, maar ik twijfel zeer of dat wel is toegestaan...
Nee, het beschadigen van openbaar groen is verboden. je kan natuurlijk wel aan een hovenier die aanhet snoeien is wat takken vragen.
 
Maar ja.. ik kom net terug van een wandeling met mijn 2 jonge kinderen (door de hagel) in het Amsterdamse Bos en hebben een zakje bladeren, takken, mosjes etc.. verzameld om later mee te gaan knutselen.. en ja, ook een takje die we van een boom trokken.
Ik denk dat als het gaat om een bescheiden takje dat geen boswachter er moeilijk over zal doen.
Je moet natuurlijk niet met je Makita Kettingzaag je VW Caddy gaan vullen ;)
 
mcc95 zei:
Er staan toch wel wat eiken en beuken hagen bij je in de buurt?
ja die vind ik hier ook wel ergens?
zijn die beter geschikt dan?
 
fish-lover zei:
mcc95 zei:
Er staan toch wel wat eiken en beuken hagen bij je in de buurt?
ja die vind ik hier ook wel ergens?
zijn die beter geschikt dan?

Dat zijn de enige 2 soorten die 'zo ver ik weet' geschikt zijn.
 
Wilgen kan ook.
Wilgentwijgen worden langs de slootkant gebruikt.
Zg. wilgentenen.
Wilgentenen zijn waterloten van wilgen, die worden
gebruikt voor het vlechten van manden en dergelijke. Als een wilg wordt geknot,
 

Terug
Bovenaan