Welke meerval is dit?


G

Gerriegekko

Guest
Hallo mede aquarium houders
Vandaag ben ik in de dierenwinkel in oostblokker geweest en ik was opzoek naar een leuk en apart visje
De dierenwinkel raadde mij een soort meerval aan die verdacht veel op zo'n scelet visje leek(ik de naam ff kwijt) maar dat met 2 lange strepen aan iedere zeide en een grijze huis
Ik nam er 2 en ze zijn erg actief ze zwemmen ze hele tijd erg snel net als zebra danio's
Ze gedragen zich goed en eten zelfs al
Maar ik wil graag weten welke soort dit is.....
Hij heeft een typische meerval kop maar hij zwemt wel gewoon
Ik hoop de naam van dit leuke visje te vinden
Groet Gerrie
Alvast bedankt
 
Oosterblokker? Zit daar een dierenzaak dan? Bedoel je niet de Intratuin?

Een Otocinclus?


In Volendam zit trouwens een hele goede dierenzaak in de stient!
 
is het misschien de Eutropiellus buffei?
 
Waarom koop je vissen waar je de naam niet van weet ??? Zo kan je toch niet weten hoe je ze moet verzorgen.

En ik heb nu een paar topics van jou voorbij zien komen en daar zitten nogal wat vreemde zaken bij.

Vertel eens rustig welke vissen je allemaal hebt en in welke aquaria ze zitten
 
Ja botia het tuincentrum sorry haha
En ja in volendam de stient kom ik ook vaak haha

En ja buurman, dat is hem!
Weet u een beetje over de verzorging over het visje?

Gr Gerrie
 
Gerriegekko zei:
Weet u een beetje over de verzorging over het visje?

Dit is een scholenvis die je met minimaal 6-8 stuks moet houden, die 2 van jou zijn dus veel te weinig, hier doe je ze geen plezier mee. Ook hebben ze een aquarium nodig van meer dan een meter. Kan jij ze dat geven ???
 
AquaVISie zei:
Waarom koop je vissen waar je de naam niet van weet ??? Zo kan je toch niet weten hoe je ze moet verzorgen.

En ik heb nu een paar topics van jou voorbij zien komen en daar zitten nogal wat vreemde zaken bij.

Vertel eens rustig welke vissen je allemaal hebt en in welke aquaria ze zitten

Ik moet toegeven dat ik ook in eerste instantie op het uiterlijk afga maar dan wel wil weten welke vis het is en welke omstandigheden deze vis graag wil en vereist.
Ik moet Aquavisie er wel gelijk in geven dat je eerst voor je een aankoop doet beter kan nagaan welke eisen een vis stelt.
Nu kun je achteraf tot de conclusie komen dat een vis geheel niet in je bakje thuishoort.
Door eerst meer info in te winnen kun je een teleurstelling en ellende voorkomen.
Ik wil dit alleen als tip dus even meegeven en benadrukken hoor ;)
Ik begrijp best dat je wellicht nog een boel moet leren, en dat hebben we allemaal gemoeten :)
 
Ik heb een 1 meter aqua van me vader vooral want hij kiest altijd het vissenbestand
Een 60 cm van mezelf op me kamer met 3 betta's 15 neon's en 2 Eutropiellus buffei
En ik heb een 40 l bakje(30 cm) met guppen en vuur garnalen

Ik zal morgen nog 4 Eutropiellus buffei bij de dierenwinkel op volendam bestellen en dan doe ik die in het 1 meter aqua
Zo is iedereen gelukkig

Maar het tuincentrum dacht ik dat ze wel de waarheid zouden vertellen omdat hij ze daar erg geloof waardig leken
Maarja blijkbaar wil iedereen liever geld dan een goed huis voor de vissen die ze verkopen

Bedankt voor alle reacties
Voor donderdag hebben de vissen een groep van 6 vissen en een groot genoeg aquarium

Groeten Gerrie
 
Ik lees dat je guppen in een 30cm bakje zitten a 40l,dit is volgens mij te klein en hebben ze rond de 80 nodig in je 60 zal eventueel ook wel kunnen denk ik.
volgens mij is 40 cm ook maar voor vrij weinig vissen geschikt dacht ik.
ik wil het alleen als tip geven heb dezelfde fout ook gemaakt en dat was ook weer een smoes voor een grotere bak :) .
 

Terug
Bovenaan