Welke makkelijke vissen erbij ?


M

Mauske

Guest
Hallo,

Sinds kort heb ik een opgestarte Juwel Rio 180. Superblij mee.

Ik heb daar nu 12 purperkop barbeeltjes, wat Corydora Panda’s, 2 zwaarddragers en een paar jonge guppen uit mijn 60cm bak inzitten. En een 8 kardinaal tetra’s. Ze waten met meer maar er zijn er een paar overleden.

Maar als we naar ons aquarium kijken missen we nog iets. Omdat we veel zwart/wit visjes hebben, en wat minder kleur..

Omdat ik nog geen expert ben in het stabiel houden en beinvloeden van waterwaardes ben ik op zoek naar vissen die kleurrijk zijn, makkelijk te houden en samen kunnen met de rest van mijn bewoners.

Wie kan me advies geven welke vissen ik erbij kan zetten.

312CFC63-6B86-446B-B838-A217A202B246.jpeg
 
Er is iets fout gegaan...

De andere mag weg !

Ps. Dank aan de moderator..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar als we naar ons aquarium kijken missen we nog iets.

Bekijk bijlage 260436

Dat begrijp ik, goed dat je het zelf ook ziet! Als ik je een tip mag geven, zou ik in de eerste plaats niet je visbestand maar je plantbestand wat aanvullen. Je zult zien dat als het wat voller staat + je vrij lichtgekleurde bodem wat minder opvalt, het geheel er ook spannender uitziet. Juist ook met (makkelijke) planten kun je veel kleur toevoegen, en je vissen kleuren als reactie daarop ook weer beter!
Wat denk je bijv als beginpunt van een rode lotus rechts op de plaats van de stenen/ornament, met daar links naast een straatje lobelia. Aan de linkerzijwand wat fijnbladig hoornblad of limnophila. Uiteraard zijn er honderden andere mogelijkheden :). Ikzelf zou t iig eerst in je decor zoeken, voor je je richt op de acteurs:thumbs:
 
Zo'n rode tijgerlotus zal inderdaad de boel flink opfraaien en in combinatie met een groene tijgerlotus of de Thaise lotus zal dat ongetwijfeld al meer een blikvanger worden je bak.Succes.
 
Er komen ook nog meerdere planten, dat zat al in de planning.

Maar wil graag weten welk kleurrijk visje, wat niet zo gevoelig is erbij kan.

En dan bedoel ik liever geen guppen of platy’s.. ;)
 
Eerlijk gezegd, ik zou er geen vis meer bij doen. En als je er al wat bij doet een van de scholen uitbreiden. De purperkoppen lijken me nog niet op kleur?
Drie scholen gaat heel erg onrustig ogen.

Hoeveel Corydoras panda heb je? Minimaal 6 stuks is toch wel aan raden. Een grote school hiervan, al is het zwart wit, oogt erg mooi.

Ik denk dat ik zelf ook eerst zou inzetten op meer planten maar ik las dat je dat ook al van plan was.
Met meer planten (en ook drijfplanten) zullen de vissen zich veiliger voelen en natuurlijker gedragen. Als het stress niveau afneemt zullen ook de kleuren intenser worden.
 
BC9DC07A-FE3F-4FB4-83EB-D3A1B9DDBB92.jpeg
DAC3F2A8-091A-4F9E-9C16-9C1B414353C6.jpeg
Ik heb vandaag wat met de planten geschoven. Het ziet er al wat beter uit nu.
Ook hebben we er een betta ingeplaatst. Deze zat ons zo vragend aan te kijken in de winkel, die konden we niet laten zitten daar.
Hij heeft totaal geen intresse in de rest van de vissen die bij hem in de bak zitten.

Ik denk dat ik idd nog wat pandas ga toevoegen en het schooltje kardinaaltjed ga uitbreiden over een maandje ofzo.
 
Mooie Betta!
Ik hoop dat het goed gaat met hem. De purperkopbarbeeltjes staan volgens mij bekend als vinnenbijters en daarbij wordt het afgeraden vissen met lange vinnen te plaatsten. Ook houden Betta's niet van drukte dus of hij zich op zijn gemak gaat voelen met 2 scholen?
Let wel, dit zijn de vraagtekens die ik heb, ik zeg niet dat dit zo bij jou zal verlopen.

De bak oogt voor mij nu stukken beter, vind het echt mooi worden zo. Voor de Betta nog wat meer drijfplantjes maar die groeien wel :)
 
In de winkel zat er ook een betta bij de purperkopjes.. ze kijken er totaal niet naar om.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Anders wordt t bestand even omgegooit met mijn 60cm bakje.

Het grappige is dat sinds de betta in de bak zit de purperkopjes nu meer scholen.
 
In de winkel zat er ook een betta bij de purperkopjes.. ze kijken er totaal niet naar om.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Anders wordt t bestand even omgegooit met mijn 60cm bakje.

Het grappige is dat sinds de betta in de bak zit de purperkopjes nu meer scholen.
Een Bettaparadijs van de 60 maken :)
 
In de winkel zat er ook een betta bij de purperkopjes.. ze kijken er totaal niet naar om.
We zullen zien wat de toekomst brengt. Anders wordt t bestand even omgegooit met mijn 60cm bakje.

Het grappige is dat sinds de betta in de bak zit de purperkopjes nu meer scholen.

Dat is een redenatie van de onderste plank, de winkel is een tussenstation en voor hetzelfde geld zat die betta er pas sinds gisteren in, je kan daar gewoon niet vanuit gaan.
 
Dat is een redenatie van de onderste plank, de winkel is een tussenstation en voor hetzelfde geld zat die betta er pas sinds gisteren in, je kan daar gewoon niet vanuit gaan.
Als je zelf niet in de winkel werkt dan weet je dat natuurlijk niet hoelang de dieren in de bakken zitten.
 
Er is iets fout gegaan...

De andere mag weg !

Ps. Dank aan de moderator..
Maakdan ngelijk de bodem wat donkerder , strooi wat donker grint over de bodem. Dit is verschrikkelijk voor vissen. nooit van een schutkleur gehoort? Vissen die daar zwemmen worden gelijk opgevreten.
 
Er is iets fout gegaan...

De andere mag weg !

Ps. Dank aan de moderator..
Maak dan gelijk de bodem wat donkerder , strooi wat donker grint over de bodem. Dit is verschrikkelijk voor vissen. nooit van een schutkleur gehoort? Vissen die daar wemmen worden gelijk opgevreten.
 

Terug
Bovenaan