Welke maanvissen


P

Peter76

Guest
Hoi,ik wil eens met maanvissen beginnen,vind de koi variant mooie vissen. Krijg reacties dat die niet "zuiver" zijn? De gewone grijze met zwarte strepen vind ik niet mooi. Welk advies hebben jullie hier over de soort maanvissen
 
En de hoogte want 220 liter is niet erg veel en ik denk dat je een vrij lage bak hebt. Ik heb ook een 1.20 bak maar die is 335 liter.
 
Ok maar is die 56 incl de kap? Je moet ze houden in een groep van minimaal 5 dus je hebt weinig over qua liters.
 
Ik heb er 4 in 200 liter en dat is echt te weinig
Nu ze beginnen te puberen is het de hele dag dreigen met kopstootjes en imponeren, nou kan mij dat voor de maantjes minder schelen want dat is nu éénmaal hun gedrag, dus die reageren ook instictief, maar ondertussen hebben ze al wel 2 gourami's lopen killen, kijk daar wordt het pijnlijk hè.
Wat leer ik daar uit, ze willen ruimte om hun pseudo territoria af te bakenen

Tip aan jou..
Of niet doen, of huge mofo aquarium aanschaffen bijv. Rio 450
of...
150 cm x 60b x 70h met veel hout stengels en drijfplanten/tjes

Jouw 56cm h is dat met of zonder bodem en of kap ??

Morgen gaat de hele zwik naar 350 liter bij mij
 
Ik heb er 4 in 200 liter en dat is echt te weinig
Nu ze beginnen te puberen is het de hele dag dreigen met kopstootjes en imponeren, nou kan mij dat voor de maantjes minder schelen want dat is nu éénmaal hun gedrag, dus die reageren ook instictief, maar ondertussen hebben ze al wel 2 gourami's lopen killen, kijk daar wordt het pijnlijk hè.
Wat leer ik daar uit, ze willen ruimte om hun pseudo territoria af te bakenen

Tip aan jou..
Of niet doen, of huge mofo aquarium aanschaffen bijv. Rio 450
of...
150 cm x 60b x 70h met veel hout stengels en drijfplanten/tjes

Jouw 56cm h is dat met of zonder bodem en of kap ??

Morgen gaat de hele zwik naar 350 liter bij mij


:Edit:
70cm hoog betekend dat je amper 55 cm netto waterhoogte hebt, rite
 
Dus bak is te klein volgens jou?
Nou als ik eerlijk ben zeg ik net als Martin niet doen. Ik heb er 5 in de 330 liter maar toch is de ruimte beperkt en als ze ooit eitjes hebben of een territorium willen vormen dan blijft er weinig ruimte over.
 
Jammer dan😪. Maar langer dan 1.20 word ik niet kwijt. Anders had ik al jaren geleden die van mijn vader over genomen,die was 1,50×60×80(laten maken)
 
Er zijn net als de mijne wel die 330 liter inhoudt hebben maar goed dan zou je een andere bak moeten kopen en dat is denk ik ook niet de bedoeling.
 
Wel is naar midden Amerikanen gekeken? 2 kleiner blijvende koppels, groepje zalmen/levendbarende voor de midden/bovenlaag en je hebt een mooi spektakeltje in de bak
Geef eens wat voorbeelden van vissen,had graag wat grotere vissen gehad,liefst rustige vissen.daarom aan maanvissen gedacht. Mijn huidige bestand is alleen nog maar roodkop zalmen en enkele L nrs.
 
Zien er idd leuk uit,mij er eens in verdiepen,alvast bedankt
 
Nee cichlide gaat m niet worden,over algemeen niet mijn ding,sorry. Smaken verschillen zeker😉. Vind het heel erg dat er geen maanvissen in mijn bakje kunnen😥. Dus wie nog ideeën heeft,laat maar komen. Nu word het al wat moeilijker in keuze maken​
 
Nee cichlide gaat m niet worden,over algemeen niet mijn ding,sorry. Smaken verschillen zeker😉. Vind het heel erg dat er geen maanvissen in mijn bakje kunnen😥. Dus wie nog ideeën heeft,laat maar komen. Nu word het al wat moeilijker in keuze maken​
Je weet dat maanvissen ook cichlides zijn?

Wat ook vet is en redelijk in de buurt van maanvissen komen, zijn diamand gourami of goud gourami. Helemooie rustige vissen.
 
Je weet dat maanvissen ook cichlides zijn?

Wat ook vet is en redelijk in de buurt van maanvissen komen, zijn diamand gourami of goud gourami. Helemooie rustige vissen.
Ja dat weet ik,de meeste cichlides hebben zo een dik hoofd zeg maar,wat aan de 'ruige' kant. Gourami heb ik gehad. Had graag wat grotere vissen gehad,vrees ervoor met mijn bak.
 

Terug
Bovenaan