Welke luchtpomp/filter?


Nou ik hoop voor je dat je over enkele maanden nog zo tevreden bent:). Heeft het meer lawaai maken niet iets te maken met de membramen die erin zitten:S
 
Ik hoop het ook, en anders gebruik ik gewoon mijn Aquael pompjes weer. Wat vind jij op het geluid na beter aan de Aquael pompjes?
 
Doorgaans worden die sponsfilters minder diep gehangen. Zodat de uitmonding aan het oppervlak zit. Zo heb je minder bubbels in de bak.
Bedankt voor de tip. Ik heb de pomp nu op zijn hardst staan is dat het beste, of raad je aan de pomp minder hard te zetten?
 
Met de Aquaell en het slangetje zorg je juist voor bubbels;)
 
Met de Aquaell en het slangetje zorg je juist voor bubbels;)
Klopt, ik zeg toch nergens van niet? Alleen vind ik die belletjes heel irritant. Ze zitten door de hele bak heen en bleven zelfs aan de blauwtjes vast zitten. Daarbij maakt de Aquael met belletjes veel meer herrie dan een luchtpomp.
 
Dat weet ik maar Biljoenblik gaf aan dat je dan juist minder belletjes hebt. Het is maar net wat je wilt en voor garnalen ziet men soms graag juist wel belletjes;).
Ik heb zelf bij de een wel het slangetje in gebruik en bij de ander weer niet. Je kan de belletjes met de Aquaell wel zo stellen dat je deze ook amper hoort.
 
Dat weet ik maar Biljoenblik gaf aan dat je dan juist minder belletjes hebt. Het is maar net wat je wilt en voor garnalen ziet men soms graag juist wel belletjes;).
Ik heb zelf bij de een wel het slangetje in gebruik en bij de ander weer niet. Je kan de belletjes met de Aquaell wel zo stellen dat je deze ook amper hoort.
Haha, we zitten soms zo lekker langs elkaar heen te praten ;)

Hoe hard heb jij je Aquael staan. Oftewel hoe staat je schuifje in je 30l bakken?
 
In die boven vol open en in de woonkamer half ongeveer. Ik zit op de pc naast de bak en hoor hem dan eigenlijk niet met de schuif half open. Je kan de bellen ook nog regelen met de toevoer op het einde van het slangetje.
 
Ik heb deze in 10 V. goed voor 2 uitstromers, en ook de 20 V. voor 4 uitstromers, en nu de 30 V erbij gekocht. kunnen 8 bakken op...
Zijn gegarandeerd fluisterstil. heeft el 2 membranen.

airpump_v-20_1   33 95.jpg


airpump_v-20_1   33 95.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien weet bertus dat maar volgens mij ligt het vaak aan het membraam als ze meer lawaai gaan maken.
 
pompen die bertus gebruikt zijn volgens mij van het merk Aquaforte.

kleinste is aquaforte v-10 (v-20 v30 enz enz)
 
och wie weet, zelf gebruik ik nu 3 maanden continue een luchtpomp (tetratec aps 100) en bevalt me nogsteeds goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Hopelijk bij mij na 3 maanden ook nog. Is de filtering net zo goed als van een gewone pomp?
 
betreft mijn bettabak

had eerst een dennerle hoekfilter. maar deze gaf zelfs op de laagste stand teveel stroming voor mijn betta. dus eerst een tijd het staande sponsfilter + hoekfilter tegelijk laten draaien en nu zo'n 2maanden op alleen het sponsfilter.

water is nogsteeds helder, alles leeft nog, geen kaamlaag, weinig vuil op de bodem.. dus ja is net zo goed :) en mn betta word niet meer weggeblazen dus ben er blij mee.

Er draaien trouwens 2 bakken op de tetra luchtpomp de Juwel vio40 en een 20liter opvangbak.
 
Zoals met zoveel dingen zul je zowel tevreden als minder tevreden gebruikers hebben:)
 
Ik heb deze in 10 V. goed voor 2 uitstromers, en ook de 20 V. voor 4 uitstromers, en nu de 30 V erbij gekocht. kunnen 8 bakken op...
Zijn gegarandeerd fluisterstil. heeft el 2 membranen.

Bekijk bijlage 12520

Bekijk bijlage 12520

Ik heb de die Aquaforte 30V ook draaien als vervanger voor een zeer lawaaiige pomp (hoorbaar door 2 dichte deuren heen.)

Voor mij voldoet hij goed omdat hij op een zolderkamer staat. Het geluid draagt niet ver genoeg om het op de tussenverdieping te horen (zelfs met zolderdeur open), maar voor een woon of slaapkamer vind ik hem niet stil genoeg. De 30V maakt bijv. meer geluid dan de Eheim 400 die eerder genoemd is. Dat is ook logisch gezien het verschil in vermogen. Misschien ligt het dus anders voor de 10V en 20V.
Een belangrijk verschil tussen de Aquaforte 30V en mijn andere pompen is de toonhoogte: Hij produceert een veel hoger geluid. Dat is voor de een beter hoorbaar dan voor de ander ;-P
 
De aquael pat mini heb ik in vier bakjes, allen met een fijne spons (1 bakje met extra grote spons)
En in geen enkel bakje gebruik ik dat opzetstukje waarmee je belletjes in de bak plaatst.
Geen enkel filtertje hoor ik, dus echt muisstil.

Dan heb ik twee bakjes met een 'gewone' sponsfilter.
Dit zijn beide enkele sponsfilter en daar heb ik de eheim 200 luchtpomp op aangesluiten.
De luchtpomp zelf is lekker stil, alleen de sponsfilters maken uiteraard wel het bekende borrelgeluid, wat ze altijd doen.
Dat is hetzelfde als je een luchtpomp aan sluit op een luchtsteentje, dan hoor je dat geluid ook.

Zelf vind ik dit geluid niet storend, maar heb het wel maar in twee bakjes op mijn slaapkamer. Ik zou dit niet ook in mijn andere bakejs doen bij mijn bed, dat is net iets te veel van het goede.

Ik ging even luisteren net of ik mijn eheim 200 pompje hoorde, maar de tijdklok maaakt meer herrie, dat irritante getik :D
De eheim 400 maakt wel meer geluid dan de 200, maar dat is logisch.



Wat mijn ervaring is met luchtpompjes,

Als je van de merken SuperFish, Eheim of Resun, de kleinste pompjes koopt, dan zit er weinig verschil in geluid, allemaal heel stil.

Ga je van deze merken een grotere variant kopen, dan is Eheim met kop en schouders de allerstilste.

Hoe zwaarder de pomp hoe meer geluid hij maakt, dat is met ieder merk zo.
 
Ik gebruik op die van Aquaell wel de grove spons die is meegeleverd want de fijne gaat nogal snel verstopt zitten en dan valt de uitstroom bijna helemaal weg.
 
De luchtpomp zelf is lekker stil, alleen de sponsfilters maken uiteraard wel het bekende borrelgeluid, wat ze altijd doen.
Dat is hetzelfde als je een luchtpomp aan sluit op een luchtsteentje, dan hoor je dat geluid ook.

Zelf vind ik dit geluid niet storend
Dit geluid vind ik heerlijk!!!
 
Ik heb nu ook de V 30 . Maakt inderdaad mer gluid dan de V 10 en 20. Hij staat in de vissenkamer. dus maakt niet uit.

Staat nu wel 6 bakken op.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Het is ook afhankelijk van waar de bak staat en als die in een woon of slaapkamer staat dan is het sneller hinderlijk natuurlijk:). Op een speciale kamer zal je niet snel last hebben van de bijgeluiden.
 
Hoor ik toch niet. ga 2 x in de nacht eruit, hoor ik water stromen.
Zijn mijn oren. Bloed wat stroomt.


Behalve eergister. om half 7. smorgens.. Staat Boris water te drinken ,uit de emmer op de gang..
En ik hoor ook water druppelen. denk , dat kan niet.
Filter staat in teiltje,,, teiltje vol,,, loopt over, zo in de emmer. was precies op tijd.

Dir rode rubber ring, van ontluchten, was kapot.
Gelijk filter schoon gemaakt.
En een nieuwe ring erin. en in de vaseline.

Had ik nog nieuwe liggen. erin gezet.
Emmer leeg, teiltje leeg.
 
Goed dat je nog op tijd was en aan onderdelen heb jij geen gebrek in elk geval;)
 
Hoor ik toch niet. ga 2 x in de nacht eruit, hoor ik water stromen.
Zijn mijn oren. Bloed wat stroomt.


Behalve eergister. om half 7. smorgens.. Staat Boris water te drinken ,uit de emmer op de gang..
En ik hoor ook water druppelen. denk , dat kan niet.
Filter staat in teiltje,,, teiltje vol,,, loopt over, zo in de emmer. was precies op tijd.

Dir rode rubber ring, van ontluchten, was kapot.
Gelijk filter schoon gemaakt.
En een nieuwe ring erin. en in de vaseline.

Had ik nog nieuwe liggen. erin gezet.
Emmer leeg, teiltje leeg.
....en jij leeg, zo vroeg op de morgen...

;)
 
Was 5 cm uit de bak. Dus geluk dat ik op tijd was.

Heb het ook om 4 uur snachts gehad. Malawibak aan het leeg lekken.

Dan snel reservebakken bij pakken. in de zijkamer zetten, en water aftappen, zo de andere bakken in.
Stenen eruit. ook wat in de reservebakken. luchtpompen erop, vissen overzetten.

Bak bijna leeg. ,beetje voorover kantelen,lat eronder, en NAAR bed.

S,morgens leeggemaakt.

Bodem was wat afgezakt,achter.
 

Terug
Bovenaan