Welke kleur garnalen op filterzand en zwarte achtergrond?


Saskia1989KV

Well-known member
Lid geworden
2 januari 2022
Berichten
46
Leeftijd
35
Hallo allemaal!
Ondertussen is mijn bak 3 weken aan het indraaien en kan ik beginnen aftellen tot de eerste bewoners :giggle: Ik twijfel alleen ongelofelijk over welke soort garnalen ik zou nemen... De keuze gaat uit:
- Bloody Mary
- Orange Sakura
- Citroengarnalen
- Blauwe soort (die vind ik zelf niet zo mooi maar mijn dochter is dol op blauw en aangezien het waarschijnlijk al geen blauwe visjes zullen worden....)

Mocht ik voor de blauwe gaan, heb ik een beetje schrik dat ze niet echt zullen opvallen in de bak. Ik vind het leuk als de garnalen echt opvallen tussen het groen.
Voor welke zouden jullie opteren?
Mochten jullie nog feedback hebben over de bak, altijd welkom, voorlopig nog wat last van bruinalg en de filter wordt nog garnaal proof gemaakt :)

Dit is mijn bak:
272038690_643075623546894_7812069422490381343_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
De blauwe (Blue Dream bv.) gaan op je lichte bodem echt wel opvallen. Daar zou ik niet te bang voor zijn.
Voor de citroentjes zou ik juist een donkere bodem kiezen.
Orange Sakura en Bloody Mary zullen zeker goed opvallen tussen het groen.

Veel plezier met je keuze. Je hebt al een mooie bak.
 
Ik denk dat je de meeste Neo s wel goed zult zien behalve dan de Citroentjes. De gewone Vuurtjes zul je ook goed zien als ze mooi zijn gedekt en dat laatste is wel iets waar je met Neo s op moet letten.
 
De groen met wit gestreepte plant voor je filter is geen aquariumplant, kun je beter in de vensterbank zetten.
Leuk bakje!
 
De groen met wit gestreepte plant voor je filter is geen aquariumplant, kun je beter in de vensterbank zetten.
Leuk bakje!
Oh echt? Ik heb deze online gekocht onder het kopje "aquariumplanten" :S
 
Ja zo worden ze vaak verkocht en dit gebeurt veel vaker hoor.
 

Hier kun je hem ook zien
 
Weer iets bijgeleerd, dan ga ik deze maar verwijderen :)
 
Ja die legt toch anders binnenkort het loodje.
 

Terug
Bovenaan