welke kit voor glas in aquarium?


R

rsn.

Guest
Hallo,

Ik heb een nieuwe bak van 1.90x0.60x0.60 , nu zat ik gister goed in de bak te kijken en zie ik dat de "bodem" uit 2 glasplaten bestaat.
Deze zijn aan elkaar gelijmd en met kit afgewerkt.
Nu laat het kit in de bak heel iets los en wil ik deze vervangen.
Welke kit kan ik hier het beste voor gebruiken?
Ik hoor meerdere verhalen over de Bison kit die geschikt is voor aquaria.

Ik neem aan dat ze bij de dierenwinkel ook wel speciale aquaria kit hebben?

Ik hoor het graag.

Gr
J
 
Ja, maar bij de Gamma ook.

Beglazingskit(ook voor aquarium.)
Je moet dan wel de hele strook lossnijden.
Kit op kit houd niet.

dus, bezint eer je begint.

Zit er geen strook onderop gekit? en links en rechts .
 
Je hebt een nieuwe bak en de kit laat al los.
Dan ging hij bij toch meteen terug.
 
Ja, natuurlijk. bak van 1.90 m.

Hij kan ook de maker even inlichten,he.
 
Wat is heel iets los? Een klein 'plukje'? Dan hoeft het geen ramp te zijn en kan je hem gewoon vullen. Als die nieuw is kan je natuurlijk het bedrijf dienhem gemaakt heeft even opbellen en lossen zij het op voor je. Is het een 'nieuwe' tweedehandsje dan moet je het zelf doen.
Mijn oude bak had dezelfde soort bodem, maar tussen die twee platen zat ook kit. Dat is een *** klus om dat allemaal netjes te verwijderen om opnieuw te kitten. Je zou ook een smalle strook glas kunnen bestellen en deze over die naad vastkitten. Kan er ook niks meer mee gebeuren.
 
hallo,

Bedankt voor de reacties.
Het is idd een tweedehandsje, als hij nieuw zou zijn dat had ik deze vraag niet hoeven stellen:)

De 2 glasplaten onder zitten aan elkaar gelijmt en daarboven op zit een kitrand van 1,5cm breed ongeveer.

15 cm in de lengte aan 1 kant van de naad zit nu los ( je kan er met je vinger onder tot aan de naad zeg maar )

Ik zat zelf te denken om een stuk van 20cm weg te snijden ( goed weghalen en ontvetten )en dan dat stukje opnieuw te kitten.
Ik weet dat kit op kit niet hecht maar aangezien de platen ook aan elkaar zitten moet dit geen problemen geven lijkt mij.

De bak heeft zoals hij nu staat ook een aantal dagen halfvol gestaan waar ik hem heb opgehaald en daar lekte hij niet.

Ik kan natuurlijk ook een stukje vullen om te kijken of hij lekt, is dit niet het geval kan ik hem volgooien lijkt me toch? ( of word de druk te groot dan? )

Alvast bedankt!
 

Terug
Bovenaan