welke hydrocynus-soort heeft de grootste tanden?


H

hydrocynus2020

Guest
beste forumleden, welke hydrocynus-soort heeft de grootste tanden? uiteraard weet ik dat dat de goliath is maar welke daarna? de vittatus,brevis of tanzania tijgervis?
 
tanzaniae bedoel ik
 
Gezien die niet in een regulier aquarium passen denk ik niet dat je het antwoord heel snel hier zal vinden
 
ze passen idd niet in een normaal aquarium, althans de goliath niet. vittatus zou eventueel nog kunnen. ben het ook niet van plan maar was gewoon benieuwd
 
Ontopic: ik heb werkelijk geen idee.

Offtopic:
arowana ook, dus ja
Dit zegt Seriously fish(over het algemeen een gewaardeerde site qua betrouwbare informatie) over de Arowana:
"Given its eventual size and natural behaviour this species is largely unsuitable for the home aquarium, and we know of only a handful of private aquarists with the facilities required to house it long-term."


Alles kan natuurlijk, maar of je het moet willen? De gemiddelde aquariaan heeft geen aquarium van 5 kuub... Ik ben ook tegen de verkoop van Plecos, arowana's, roodstaartmeervallen en andere grote vissen. Ze zijn voor ons amateurs niet te houden, uitzonderingen naaegelaten. Ook steuren voor in de vijver mogen van mij lekker in de maas of Donau worden uitgezet, waar ze horen.

Ik lees dat je het niet van plan bent, maar ik zet het erbij voordat een eventuele andere aquarianen deze topic lezen en dergelijke soorten wil houden in zijn "grote" 250l bak. Dus niet om je te bekritiseren, maar om eventuele anderen dit te ontraden :)
 
Voor als je het nog afvraagt: goliath- vittatus- brevis- tanzaniae- forskahlii
 
Van de grootste tanden naar de kleiste: de goliath heeft de grootste en de forskahlii vergeleken de andere de kleinste maar alsnog best flinke tanden😅
 

Terug
Bovenaan