Welke gup soort is dit?


J

Johan B

Guest
Hallo allemaal,

Afgelopen week heb ik een gup man gekocht. Hiervan vond ik de rode streep in combinatie met de andere kleuren geweldig en het feit dat ze groot van stuk zijn.
Maar nu ben ik eigenlijk benieuwd of deze ook een eigen naam heeft.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Gr Johan
IMG_20181119_134842.jpg
IMG_20181119_134732.jpg
IMG_20181119_134720.jpg

IMG_20181119_134732.jpg
IMG_20181119_134720.jpg
 
Lijkt wat mij betreft op een yellow micariff, daar zie je die schouderstreep nog wel eens. Maar als je hem gewoon in een dierenwinkel hebt gekocht is het een grote kans dat het een gewone mix guppy is en mag je het eigenlijk geen naam geven.
 
Ik kan helaas geen naam verschaffen. Echter wil ik je er graag op attenderen dat deze bodem erg smerig is en zo er veel risico vormt op blauwalg en andere narigheden..
 
Die gup is een Regulata zoals veel van dit soort guppen die in alle soorten kleuren voorkomen, wordt ook het meest mee gekweekt.
En inderdaad er ligt ontzettend veel molm op/tussen het grind, zou dit maar een een keer af hevelen met een slang of bodemzuiger met slang, nooit zo'n ding gebruiken met een luchtpompje en een zakje eraan,
Als je namelijk dit wel doet dan komt het water terug in de bak en bevat allerlei afvalstoffen en kleine vuil deeltjes die door het zakje gaan en op de planten neerslaat met algen tot gevolg.

Bodem af hevelen en direct in een emmer of met een lange slang de gootsteen in !.
 

Terug
Bovenaan