Welke grotere vis toevoegen bij Diamant Goerami's?


T

Tim82

Guest
Ik heb:
8 Corydoras
15 Neon Tetra's
2 diamant goerami's
2 ancistrussen
4 appelslakken
Wat vuurgarnalen

Ik ben op zoek naar nog een "grotere" soort midden/bovenzone vis voor erbij.
Ik hoor graag wat een goede optie zou kunnen zijn? (mogelijk blauwe spat?)
Het aquarium is een Trigon 190, voorzien van zand, beplanting en kienhout.
 
Ik kreeg zojuist bij de dierenwinkel door dat een koppel blauwe spat of harem antennebaarsjes erbij prima kan.
Kan iemand dit bevestigen? Ik wil het namelijk wel zeker weten.
 
Antennebaarsjes zijn erg gevoelig wat betreft de ph en meestal dus niet zo'n goed idee. Daarnaast is het klein visje tenzij je door hormonen opgepompte dieren wilt kopen. (serieus dit gebeurt)

En je hebt al een koppel Diamantgoeramie's, grote dieren die gewoon de ruimte nodig hebben. Daar moet je niet ook nog eens Blauwe spatten bijzetten. Beide soorten wensen trouwens veel drijfplanten.

De Mikrogeophagus altispinoza is wel iets voor je.

_1LAlRuLz9vRFP906g_x26Y_256Ahs7e.jpeg
 
Bedankt voor je reactie.

Mijn halve oppervlak is bezet met 2 soorten drijfplanten (amazone kikkerbeet en salvinia natans), dus dat is geen probleem.

De vis die jij aanraadt vind ik ook mooi. Is het verstandig om een koppel te nemen, of een schooltje?
 
In jou formaat bak een koppeltje. Ze gaan gemakkelijk zes jaar mee.

Niet elke winkel zal ze hebben maar ze zijn te bestellen. Al met al niet zo'n hele moeilijke vis om aan te komen.
 
Ik heb gezocht naar deze vis, echter is ie hier in de omgeving niet te vinden.
Zijn er nog andere suggesties?
 
Iemand nog andere idee�n over een groter formaat (maat ongeveer zoals diamant goerami) vis die toegevoegd zou kunnen worden?
 
Hoi,

De Mikrogeophagus altispinoza is idd een zeer mooie en relatief sterke vis,maar is GEEN midden/boven zwemmer...ze houden zich voornamelijk op in de lagere regionen van een aquarium,sterker nog,bij mij zie ik ze zelden 10cm boven de bodem zwemmen....

Welke omgeving woon je?



Mtt.
 
Noord Holland.
Aquavisie is mij bekend, echter ligt voor mij het probleem in de verdraagzaamheid van de vissen naar elkaar toe. Ik kan mooie vissen vinden, maar ik heb geen zin een slachtpartij in mijn bak.
 
Bij gebrek aan geschikte grotere vissen voor erbij denk ik aan een schooltje (15 � 20) bijlzalmpjes, is dit aan te raden?
 

Terug
Bovenaan