Welke garnalen zonder ph verlagende bodem


Mandykuh

Well-known member
Lid geworden
5 november 2012
Berichten
1,873
Welke garnalen kunnen zonder een ph verlagende bodem?
Mijn ph is standaard 6.8 a 7.

Ik kan zo 123 niet een lijst ervan vinden.
Ik wil me erin gaan verdiepen zodat ik een keuze kan maken voor mijn nieuwe bak ook qua inrichting.
 
alle soorten van de vuurgarnalen dus citroen/rili/blue fairy etc. Tijgergarnalen ook volgens mij. Alleen de cr/cb etc etc hebben een ph verlagende bodem nodig
 
Goldie83 zei:
alle soorten van de vuurgarnalen dus citroen/rili/blue fairy etc. Tijgergarnalen ook volgens mij. Alleen de cr/cb etc etc hebben een ph verlagende bodem nodig

Dat dacht ik dus al maar beter zeker weten dan opeens dode hebben...
 
Zijn er een hoop hoor zelfs hoge gradatie crs en b's kweken nog op die ph,behalve tb's/F1 dan.
Blauwe tijgers zijn wel wat voor jou denk ik ;)
 
ja idd, zodra je een mooie soort hebt even de info erbij zoeken. Zoveel soorten dus moeilijk kiezen. Denk eraan dat sommige soorten kruisen als je bijv. twee verschillende soorten wilt...
 
Seabait zei:
Zijn er een hoop hoor zelfs hoge gradatie crs en b's kweken nog op die ph,behalve tb's/F1 dan.
Blauwe tijgers zijn wel wat voor jou denk ik ;)

Ik zeg helemaal niets :D heb wel 3 soorten op het oog :D :D :D
 
Of je krikt de ph omhoog dmv maanstenen dan kan je mooie Sulawesi garnalen nemen bv de Kardinaal garnaal.
 
Goldie83 zei:
ja idd, zodra je een mooie soort hebt even de info erbij zoeken. Zoveel soorten dus moeilijk kiezen. Denk eraan dat sommige soorten kruisen als je bijv. twee verschillende soorten wilt...

Ja dat is wel even uitzoeken dadelijk zet ik een citroen met vuur bij elkaar en krijg ik wie weet wat hahaha
 
Seabait zei:
Of je krikt de ph omhoog dmv maanstenen dan kan je mooie Sulawesi garnalen nemen bv de Kardinaal garnaal.

Zit jij nog op een ander forum?
 
Ja maar niet 1 waar jij komt denk ik.... :rolleyes:

hoezo dat?
 
Staat nog ergens een oud topic van me in het archief,trouwens je hebt ze denk ik weleens gezien bij Anja zeker?
 
Wat heb ik gezien bij Anja?
 
ik heb cr in een fluval edge 1 en ik heb geen ph verlagende bodem en toch heb ik genoeg jongen. niet heel veel maar ik zie wel zwangere vrouwtjes af en toe.
 
Ik heb al cr en blacks twers en weet ik welke mengelmoes haha dus die komen er niet in ;)
 
Nee dat niet maar moet toch een beetje uitdaging zijn?
 
Heb nog minimaal 3 weken om slimmer te worden :D
 
Ph naar 8/8.5 temperatuur op 26 graden,2 keer per dag een beetje stofvoer geven en zorgen dat het verversingswater zo min mogelijk afwijkt van de 26 graden.
Planten zijn niet nodig alleen wat gedempt licht en kweken maar ;)
 
Seabait zei:
Ph naar 8/8.5 temperatuur op 26 graden,2 keer per dag een beetje stofvoer geven en zorgen dat het verversingswater zo min mogelijk afwijkt van de 26 graden.
Planten zijn niet nodig alleen wat gedempt licht en kweken maar ;)

Ook een idee waar ik ze kan kopen????????? In Limburg?
 
Royal ken ik ja is 10km van me vandaan. Maar ik koop liever garnalen particulier en dat is vrij moeilijk hier. Mare ben aan het mailen voor garnalen. Bedankt iedereen ik wou eerst de gehele bak enkel met lei stenen en mos maar nu word dat aangepast :D
 
Niet zo geheimzinnig,welke ga je nu nemen dan? ;)
 
Heb zelf de Caridina parvidentata. Niet echt gekleurd, maar ik vind ze zelf wel heel mooi. Heb ook verschillende kleur nuances. De ene is meer bruin, de ander neigt naar zwart. En ze zijn niet dood te krijgen haha.
 
Mandykuh,

Ik dacht dat je allang aan de garnalen zat ?
 
Martin vd V zei:
Mandykuh,

Ik dacht dat je allang aan de garnalen zat ?

Klopt maar heb nu een 2de bak staan.
 

Terug
Bovenaan