Welke garnalen kweken goed en is vraag naar?


C

Canon

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een Rio300 'over'. Het leek mij leuk om daar garnalen in te houden, omdat ik ze nog nooit gehad heb.
Nu hoor je vaak dat ze vrij gemakkelijk kweken, en dat lijkt mij natuurlijk ook wel leuk dan!

Ik heb geen verstand van soorten. Dus vandaar dit topic.
Is er in de garnalen wereld nog een beetje vraag naar 1 soort, die ook wat makkelijker kweekt?

Ben benieuwd, nog nooit eerder een 'kweek' bak begonnen. Maar met garnalen moet het kunnen, toch?
 
Ik lees ook leuke verhalen over de Crystal Red garnalen.

Ik heb wel aquarium ervaring, maar nog geen garnalen ervaring. Dus tips zijn welkom :).
 
http://www.crystalred.nl/index.html ....om je bijvoorbeeld eens te oriënteren. Kweken met garnalen is niet moeilijk (sterker nog, je hoeft eigenlijk niks te doen behalve voor een goede en constante waterkwaliteit zorgen en gevarieerd voeren).
 
Ik had net ook gevonden. Alles even doorgelezen. Lijkt niet moeilijk.
 
De Kardinaal garnaal spreekt mij ook wel aan.

Lijkt me wel leuk om iets te hebben wat een beetje uniek is zeg maar, maar die is wel moeilijker begrijp ik.
 
De Kardinaal is zeker niet de makkelijkste. Vuurtjes kweken als konijnen maar dan moet je om ze mooi te houden flink selecteren.
 
Wil je lekker makkelijk kweken dan zeker de vuurtjes. Dit is denk de makkelijkste en toch hele mooie garnaal die er is.

Crystal Red is ook goed te doen, al is deze wel iets veeleisender dan het vuurtje. Denk bij ideale omstandigheden bijvoorbeeld aan een lage Ph en kh waarde.
 
Misschien gewoon verstandig om te kijken welke garnalen je leuk vind , en het "verhaal" kweken even vergeten .
En waarom , als de focus op het kweken ligt gaan de meeste mensen zitten "klote" in de bakken als ze toevallig geen eitjes krijgen . Wat juist niet ten goede komt van de "kweek".
Ik zeg meestal ga lekker de garnalen houden die je leuk vind :daisy: , en dan komt het kweken vanzelf wel :iloveyou:.
 
Misschien gewoon verstandig om te kijken welke garnalen je leuk vind , en het "verhaal" kweken even vergeten .
En waarom , als de focus op het kweken ligt gaan de meeste mensen zitten "klote" in de bakken als ze toevallig geen eitjes krijgen . Wat juist niet ten goede komt van de "kweek".
Ik zeg meestal ga lekker de garnalen houden die je leuk vind :daisy: , en dan komt het kweken vanzelf wel :iloveyou:.

Ja, je hebt wel gelijk. Geforceerd willen kweken gaat denk ik ook niet werken. Ik overweeg een topic bij het kweken te openen met mijn corrydoras panda's. Daar heb ik meer affiniteit mee, tot nu toe.
 
Je moet in ieder geval iets kiezen waar je plezier aan beleeft. Jongen is vaak ook veel extra werk en het levert vaak erg weinig of niets op.
 

Terug
Bovenaan