Welke Endler?


Xarvios

Well-known member
Lid geworden
14 juni 2014
Berichten
59
Hallo,

Ik heb vandaag 5 endlers gehaald, 3 vrouwen en 2 mannen. Mij werd verteld dat de dieren wildvang waren, maar volgens mij bestaat dat voor de Endler niet eens meer, of wel? Ze zijn toch uitgestorven omdat dat meer waar Dr. Endler ze vond door de zee is overgenomen?

In ieder geval, hier is een foto van een man. Ik vroeg mij af of jullie kunnen zeggen of dit nog een soort van 'pure' (ik weet het, pure endlers bestaan ook niet meer) zou kunnen zijn, of toch echt een hybride met de gup. Ik dacht zelf te zien dat het een van de vele types campoma zou kunnen zijn. Dit vooral door de snakeskin op het lijf. Daarnaast zit er oranje in zijn gonopodium. Ik moet zeggen dat ik bij een gup/endler nog nooit kleur heb gezien in het gonopodium. Komt dit wel vaker voor?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-10-17 at 14.49.41.jpeg
    WhatsApp Image 2020-10-17 at 14.49.41.jpeg
    75.5 KB · Weergaven: 96
Er zijn zeker nog wel Endlers in de wildvang kleur, alleen die van jou zijn dat zeer zeker niet.
Is een kruising of een kweek variant.
 
Mooie vis.
Kweek of niet.
Mooi gevormde vinnen en mooie gesepareerde kleuren.
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik had al zo'n vermoeden dat het geen wildvang was iig. Maakt ook niks. Ze zien er idd leuk uit. Hier nog twee foto's van dezelfde man als de eerste foto (hopelijk is het oranje in het gonopodium te zien), en een foto van de andere man.
 

Bijlagen

  • 20201017_153806.jpg
    20201017_153806.jpg
    174.7 KB · Weergaven: 99
  • 20201017_154642.jpg
    20201017_154642.jpg
    159.3 KB · Weergaven: 100
  • 20201017_153832.jpg
    20201017_153832.jpg
    187 KB · Weergaven: 97
Ja dat oranje is goed te zien maar volgens mij hoort dat niet op de wildvang kleuren.
 
Erg lastig die kleine snelle dingen vast te leggen.
Dit zijn die van mij, ze zijn wel in gevangenschap geboren maar zover ik weet zijn ze wel raszuiver gehouden.
Dus dit zouden o.a. ook wildkleur moeten zijn.
Je ziet hier de gonopodium transparant

DSC_1316.jpg


DSC_1319.jpg



DSC_1320.jpg
 
Het ziet er wel interessant uit. Doch het is geen zuivere. En als ik naar het fenotype kijk zit er zowel endler als guppenbloed bij in. Een gekleurde gonopodium komt wel voor doch wordt dat toegeschreven aan de guppeninvloed. Kan ook stellen dat een dorsaal (rugvin) voor een wildvang niet enkel transparant behoeft te zijn. Dat kan met inkleuring zijn voor diegenen die nog denken dat een gekleurde dorsaal ten allen tijde een kweekvorm betreft. En dat geldt voor zowel een wildgup als een pure endler.
Daarbij is het campomameer om zeep geholpen om het maar zo platvloers weer te geven. Dus daar komen geen endelrs meer vandaan. Doch het Cumanagebied wordt gekoppeld aan het verhaal van John Endler en niet het Campomagebied (om maar even te reageren op de opmerking van de topic starter).
 

Terug
Bovenaan