Welke drukfilter?


bengel

Well-known member
Lid geworden
29 april 2010
Berichten
262
Locatie
uden
Na vorig jaar de grote vijver dicht gegooid te hebben, is het toch weer gaan kriebelen. Nu wou ik een quadra c1 aanschaffen (groter gaat niet meer) met een kleine plantenfilter met waterval. Geen folie meer, omdat we de vouwen niet netjes krijgen, en een kitten hebben die gaatjes in het folie zou kunnen prikken met de nageltjes (alles lekker strak, net als de rest van de tuin). In totaal zal er dus maar iets van 600 l. water in zitten (als het niet minder is). Maar nu? Moet er een drukfilter op, of hoeft er alleen een pomp op, die het water vanuit het vijvertje naar de plantenfilter pompt? En welke kan ik dan het beste aan schaffen? Ik heb al lopen zoeken, maar ik kom er niet uit. De meeste drukfilters lijken me veel te zwaar/sterk. Er zullen ook wat klein blijvende visjes in komen, die kunnen eventueel in de winter in het aquarium (dubai 80) overwinteren, mocht dit nodig zijn.
 
Komt er veel vis in? En welke? Goudvissen bijv. zijn enorme vervuilers, dan kun je beter een overcapacitiet hebben, maar windes of chinese danio's dan heb je aan een klein filtertje en een plantenfilter wel genoeg.;)
 
Zou dit ook nog wat kunnen zijn?
  • Hozelock vijverfilterset Easy Clear 3000
Heeft er eigenlijk al iemand ervaring met vijverfilters op zonne energie?
 

Terug
Bovenaan