Welke drijfplant voor Crystal Red garnaal


WPT

Well-known member
Lid geworden
7 februari 2017
Berichten
830
Locatie
Zuid Holland
Website
www.youtube.com
Ik sta op het punt een bestelling te doen bij een aquariumwinkel en dacht laat ik gelijk een drijfplantje mee bestellen. Maar toen kwamen er meerdere soorten naar voren, oeps?

Dus welke drijfplant is nu het beste in een 30 liter nano aquarium?
 
Kikkerbeet heb ik er hier in zitten. De garnalen genieten er van.
 
Alle drijfplanten in de reguliere shops zijn prima, het ligt meer aan wat je zelf mooi vind staan, lange wortels of juist kleine, keuze zat.
 
Een klein fijn plantje vind ik zelf Salvinia natans... maar weet niet of dat online ergens te krijgen is...anders marktplaats
 
Met alle drijvers zijn ze erg blij denk ik. Ze hangen er graag in dus welke soort het is zal niet zoveel uitmaken.
 
Een klein fijn plantje vind ik zelf Salvinia natans... maar weet niet of dat online ergens te krijgen is...anders marktplaats
Deze hadden ze toevallig bij de dierenwinkel waar ik vandaag was, dus dit is hem geworden. Bedankt voor de tips!
 
De drijfplant bevalt ze goed! :) :thumbs:

IMG_1147.JPG
 
Mooi zo! Als je het goed doet sta je binnenkort iedere twee weken je bak leeg te scheppen met drijvers ;-)
 
Er komen inderdaad uitlopertjes aan en de verbinding met de oudere plant breekt op een gegeven moment gewoon af en dan heb je dus 2 plantjes ipv 1 enz enz enz :)
 
Er komen inderdaad uitlopertjes aan en de verbinding met de oudere plant breekt op een gegeven moment gewoon af en dan heb je dus 2 plantjes ipv 1 enz enz enz :)
Bij mij gaat het andersom :oops:
Ik heb 10 plantjes, dan ineens 8, 5, 3 en op den duur heb ik alleen maar een bodem vol troep :stom:

Ik hoop dat het bij jou wel goed gaat @WPT!
 
Ik snoei de wortels ongeveer iedere twee weken. Niet eens met een schaar maar knijp het er gewoon af met mijn nagels. Wortels worden hier in de twee weken zo'n 15 centimeter schat ik.
 
Bij mij gaat het andersom :oops:
Ik heb 10 plantjes, dan ineens 8, 5, 3 en op den duur heb ik alleen maar een bodem vol troep :stom:

Ik hoop dat het bij jou wel goed gaat @WPT!

heb nog wel een partij over wil je proberen? maar hier is het ook de ene bak kan ik wekelijks leegscheppen en de andere bak kan ik wekelijks toevoegen
zo houd het elkaar toch in evenwicht
 
Bij mij gaat het andersom :oops:
Ik heb 10 plantjes, dan ineens 8, 5, 3 en op den duur heb ik alleen maar een bodem vol troep :stom:

Ik hoop dat het bij jou wel goed gaat @WPT!

Mijn ervaring is dat Salvinia het het beste doet in mijn open bak (dus zonder dekruit). In de Nano Cubes en de kreeftenbak (allemaal gesloten bakken) werkt het voor geen meter. Niet dat het alleen maar smelt en wegrot maar in de afgesloten bakken groeit het lang niet zo snel en mooi als in mijn open bak.
Deze zelfde ervaring had iemand die voor een tweede keer deze plantjes bij mij kwam halen voor een extra bak die hij kreeg.
 
Ik heb de Salvinia in 2 SF Expert 30 bakken met dichte kap en led en het groeit de bakken uit en moet wekelijks echt weghalen. In een open nano met een Betta doet het het juist weer veel minder goed.
 
Ik heb de Salvinia in 2 SF Expert 30 bakken met dichte kap en led en het groeit de bakken uit en moet wekelijks echt weghalen. In een open nano met een Betta doet het het juist weer veel minder goed.

Haha! Daar gaat m'n theorie. Haha. Ik kan dus straks rustig Salvinia gebruiken in mn nieuwe bak :)
 
Je kan er volgens mij geen touw aan .vast knopen af en toe. In de nano met een glazen dekruit doet de plant het juist minder dan met een dichte en vaste deksel:sorry:. Ik zou het gewoon proberen Alwin;)
 
heb nog wel een partij over wil je proberen? maar hier is het ook de ene bak kan ik wekelijks leegscheppen en de andere bak kan ik wekelijks toevoegen
zo houd het elkaar toch in evenwicht
Haha, nee hoor. Ik heb nu nog een paar stekjes pistia die niet dood gaan. Dat is genoeg om wat groen in mijn blackwater bakje te hebben.
 

Terug
Bovenaan