welke discus is dit?


C

Cinderella

Guest
ik was net eens aan het snuffelen op een duitse verkoopssite en ik kwam deze prachtvis tegen. ik was op slag smoorverliefd!!! :smitten:

iemand een idee welke kleurslag dit is? en mss waar ik hem kan vinden? en bestaat er per toeval een "zwarte" kleurslag in discus? moest ik vragen van mijn halve trouwboek, die nogal iets heeft met zwart, zwarter, zwartst... (deprimerend h�... :stars:)


C9IvpEe2lOBU-TwHOoic1IFMMXTxFKSP.jpeg
 
ja er zijn zwarte discussen te koop (als ze flink ziek zijn)...maar blijf er in godsnaam vanaf :p
Dit is volgens mij weer een nieuwe variant of ze zijn nog lang niet volgroeid.
 
Volgens mij zijn het discussen op kleurstof.
 
duncs zei:
ja er zijn zwarte discussen te koop (als ze flink ziek zijn)...maar blijf er in godsnaam vanaf :p

:oops: was maar een vraagje. ben nog niet zolang bezig en ken zeker nog niet alle kleuren met het aanbod dat je nu vindt.

ik hou het voor te beginnen dan maar op mijn zoektocht naar bovenstaande... volgroeid mss niet, maar zo te zien heeft die ene toch al flinke borstvinnen... dus ik heb toch een flauw vermoeden (lees hoop) dat die kleur toch dicht bij zijn volwassen kleed zal liggen...
 
Op welke site heb je deze gevonden? Het zou kunnen dat die beestjes gewoon voer met kleurstoffen krijgen en daardoor deze extreme kleur hebben ( ze zijn voor mij persoonlijk echt t� rood)
 
Kan ook zomaar een kweekvariant zijn van Red Turqouise en Red Fire. Of zeg ik nu iets onzinnigs?
 
Hij lijkt me erg rood. Kan ook door de belichting komen natuurlijk maar ik heb verhalen gelezen dat kwekers hun vissen gewoon kleurstoffen gaven. Die beesten hadden glow in de dark poep.
 
Dit zijn speciale schijven, zij heten discus photoshopus :)

Heeft verder weinig met kleurstoffen te maken, omdat de doorsnee liefhebber daar moeilijk aan kan komen en als je de foto goed bekijkt, zwemmen deze vissen in een beplant aquarium rond, dus bij een liefhebber thuis.
 
Discus CSI, en kleurstof is volgens mij bij iedere taart-shop te koop ;-)
 
Marcje1968 zei:
Dit zijn speciale schijven, zij heten discus photoshopus :)

:thumbs: die is goed. veel naar "the roadrunner" gekeken?

maar oplossing is misschien nabij. mijn Duits is niet zo schitterend, maar Duitsers spreken wel vaak goed Engels. heb hem dus een berichtje gestuurd om het gewoon op de man (of vrouw) af te vragen. hopend op snel antwoord.

en zo fel rood vind ik die kleur nu niet echt, als je soms foto's ziet van vb Ckeckerboards of fire red en red melon white face... ik vind die echt wel v������l feller.

ik vind deze discus een mooie wijnrode kleur hebben eigenlijk...

als ik antwoord heb, laat ik het weten.

btw het is deine tierwelt, een kweker uit berlijn...
 
Die kleurstof waar jij het over hebt bij de taartshop doet het minder bij discus, daar werkt Carophyll Stay-Pink of astaxantine het beste, maar daar is lastig aan te komen.


En ik heb heel veel discus gezien, maar deze kleur , in het echie ? nope nog niet gezien.
 
Astaxanthine is toch niet moeilijk verkrijgbaar? Ik heb hier tabletjes liggen waar het in zit.
 
Jones zei:
Astaxanthine is toch niet moeilijk verkrijgbaar? Ik heb hier tabletjes liggen waar het in zit.

Kun je toevallig ook niet aan Winstol komen? :p
 
Moeten je Piri's gespierder worden? ;)
 
ik wil effe niet lastig doen, maar kunnen we terug on topic?

ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van die duitser.
heb zijn website gevonden, maar heb bot (geen discus dus) gevangen. stond nergens op zijn site. dus die moet idd ergens bij een liefhebber zitten....

ik hoop alsnog op antwoord. ik moet dat beest vinden. wezeltje komt hier boven...
 
Klopt Fabienne! Dan noem ik ze meteen Pygocentrus Nattereri Musculus.
 
Cinderella zei:
ik wil effe niet lastig doen, maar kunnen we terug on topic?

ik heb nog steeds geen antwoord gekregen van die duitser.
heb zijn website gevonden, maar heb bot (geen discus dus) gevangen. stond nergens op zijn site. dus die moet idd ergens bij een liefhebber zitten....

ik hoop alsnog op antwoord. ik moet dat beest vinden. wezeltje komt hier boven...

:sorry:
 
is niks hoor, je mag hier voor mijn part een kookDISCUSsie starten, maar zou zo graag (wanhopig graag eigenlijk) weten welke discus dit is...
 
Ik denk dat niemand echt weet welke discus dit is. Behalve die gene die ze heeft natuurlijk.
 
mcc95 zei:
Ik denk dat niemand echt weet welke discus dit is. Behalve die gene die ze heeft natuurlijk.

tja, wedden dat ik em vind? hoop ik toch, anders sla ik hier een modderfiguur :stom:
 
Ik denk nog steeds dat het een combinatie is van Red Turqouise en Red fire. Kleuren op de foto evt geshopt.
 
Jones zei:
Astaxanthine is toch niet moeilijk verkrijgbaar? Ik heb hier tabletjes liggen waar het in zit.

Ja en ik plakken voer en potjes voer waar het inzit, adat zijn hele kleine hoeveelheden.
Wil je een resultaat krijgen wat de foto benaderd zul je de pure stof moeten hebben en zelf mengen met het eten.
Dus de dosis moet veel hoger worden als in de standaard voertjes etc.

Verder is het waarschijnlijk gewoon een rt, zoals reeds eerder aangegeven.
En zoals ik reeds eerder aangegeven heb, je gaat deze vissen zo niet vinden.
Photoshop werkt nu eenmaal niet bij echte vissen, en ik heb tienduizenden discussen gezien in alle mogelijke kleurslagen en nog nooit 1 zoals op de foto.
Ik heb zelfs zwaar gemanipuleerde vissen gezien die overduidelijk vol met kleurstoffen zaten en nog nooit 1 als op de foto ....

Ook heeft deze duitser op zijn advertentie meerdere discussen staan, met allemaal diverse bakinrichtingen. Deze foto's zijn gewoon links en rechts gejat op het internet.

Maar wie weet vind je je discus .... denk het niet, maar ook ik kan het mis hebben ;)
 
denk zelf ook dat er een deel trucage inzit doormiddel van filter op de lens en in combinatie met de ultieme verlichting boven de bak. maar je weet het nooit, heb op een forum foto's gezet met een verkeerde lichtinval op wildkleur en die werden me toch kwaad dat ik de vis niet deed kuren want hij was ernstig ziek. Hij zwemt nog steeds kerngezond rond en heeft al heel wat voor zn kiezen gehad. Dus schijn bedriegt!!! wel mooie vissen trouwens, vermoed dus wel dat het een privevis is die nog in ontwikkeling is en over enkele jaren misschien op de markt komt
 

Terug
Bovenaan