Welke crypto soort is dit


stef.u

Well-known member
Lid geworden
28 juli 2020
Berichten
252
Leeftijd
26
Welke soort is dit ,?
 

Bijlagen

  • IMG_20230904_122126.jpg
    IMG_20230904_122126.jpg
    4.9 MB · Weergaven: 47
  • IMG_20230904_122159.jpg
    IMG_20230904_122159.jpg
    5.4 MB · Weergaven: 45
Cryptocoryne planten zijn soms moeilijk te detecteren. Soms doordat de zelfde plant als een Crytocoryne becketii of walkerii verschillende kleuren kunnen aannemen van groen tot bruinachtig. En soms ook met een groen bovenblad en een bruinachtige onderkant. Maar ook al omdat er allerlei kweek varianten bestaan. Jouw plant, voor ik kan zien op je foto, kent een groen blad met een fellere rode onderkant? De Cryptocoryne coronata heeft dat bij mijn weten ook. Het groene blad heeft ook een onderkant die wel wijnrood kan zijn. Er bestaat ook nog een Crytocoryne usteriana die dat ook heeft maar daarvan is het blad ietwat langer als de soort die op je foto te zien is. Voor zover ik dat kan zien want de plaatjes zijn niet echt helder. Maar er zijn nóg meer soorten met dezelfde eigenschappen. De Cryptocoryne costata en de parva en moehlmannii zijn er ook nog om er wat te noemen. De usteriana wordt nogal veel aangeboden misschien dat het dan toch die soort is?
 
Het zou de Cryptocoryne wendtii bruin zijn.
Terug kunnen vinden namelijk 😅 toch bedankt iedereen om er naar te raden 🙂 zoals @benvo zei ze lijken allemaal op elkaar en daarmee vond ik niet direct terug welke het was
 

Terug
Bovenaan