Welke corydoras is dit?


trotsemammie

Well-known member
Lid geworden
15 oktober 2011
Berichten
3,247
Leeftijd
46
Locatie
Grootebroek
Ik heb inmiddels een tijd geleden alweer een groep witte corys over genomen van een particulier en kreeg er ook deze bij. Hij zij dat het de panda is.
Volgens mij is dit niet de panda klopt dat?
20180425_222052.jpg
20180425_222059.jpg


20180425_221537.jpg
 
Dat is zeker geen panda,denk dat het een Corydora metae is.
Ziet er wel een beetje pips uit!
 
Dat is zeker geen panda,denk dat het een Corydora metae is.
Ziet er wel een beetje pips uit!

Klopt, ik had er 2 gekregen en er is onlangs 1 dood gegaan.
Geen idee waarom maar deze lijken het idd niet zo goed te doen bij mij.
 
Tabletjes voor cory,s. De andere corys doen het prima alleen deze wat minder.
 
Klopt, ik had er 2 gekregen en er is onlangs 1 dood gegaan.
Geen idee waarom maar deze lijken het idd niet zo goed te doen bij mij.
Zouden het oude kunnen zijn?
Heb er eentje die er net zo pips uitziet maar, die moet al heel oud zijn, we hadden er drie gevonden in een wijnglas gevuld met bruin water(je zag zelfs niet wat er inzat) , toen mijn dochter en schoonzoon hun huis kochten, de vorige eigenaar had ze achtergelaten in de wc.
Hoe oud ze waren, weet ik niet maar, ik heb de laatste(de andere twee zijn een weekje geleden gestorven) toch al wel een jaar of acht.
T is echt een oud mannetje nu, hij eet nog wel goed maar, hij ligt al vaker te snoezelen.
 
Zouden het oude kunnen zijn?
Heb er eentje die er net zo pips uitziet maar, die moet al heel oud zijn, we hadden er drie gevonden in een wijnglas gevuld met bruin water(je zag zelfs niet wat er inzat) , toen mijn dochter en schoonzoon hun huis kochten, de vorige eigenaar had ze achtergelaten in de wc.
Hoe oud ze waren, weet ik niet maar, ik heb de laatste(de andere twee zijn een weekje geleden gestorven) toch al wel een jaar of acht.
T is echt een oud mannetje nu, hij eet nog wel goed maar, hij ligt al vaker te snoezelen.

Het zou idd een oudje kunnen zijn. Ik denk dat ik hem nu een jaartje heb (zal ik even moeten opzoeken in mijn topic vd lido)
Hoe lang de vorige eigenaar hem had en de hoeveelste eigenaar ik ben weet ik niet maar ik weet wel dat hij nu niet meer gaat verhuizen.
Hij mag zijn oude dag slijten in de vision....
 
Het lijkt wel een oudje, bij mijn oude meervallen worden de randen van hun pantser ook wat witter.
Maar ze zijn gewoon nog vitaal.
 
Zouden het oude kunnen zijn?
Heb er eentje die er net zo pips uitziet maar, die moet al heel oud zijn, we hadden er drie gevonden in een wijnglas gevuld met bruin water(je zag zelfs niet wat er inzat) , toen mijn dochter en schoonzoon hun huis kochten, de vorige eigenaar had ze achtergelaten in de wc.
Hoe oud ze waren, weet ik niet maar, ik heb de laatste(de andere twee zijn een weekje geleden gestorven) toch al wel een jaar of acht.
T is echt een oud mannetje nu, hij eet nog wel goed maar, hij ligt al vaker te snoezelen.

Bizar hoor,waren de vorige bewoners vast vergeten om ze door de wc te spoelen gelukkig...
 
C. metae is het meest voorkomende en zou mijn eerste gok zijn. C. Melini lijkt er op maar is het niet :)
 
Ik zou ze geregeld rode muggenlarven gaan geven want dat hebben ze echt wel nodig. Ook vind ik je vissen op foto's die je hier en op facebook plaats altijd aan de te magere kant. Ik zou echt beter en gevarieerder gaan voeren.
 

Terug
Bovenaan