Welke CO2 set


J

jan zwolle

Guest
Ik overweeg een CO2 set e gaan kopen en w.s. op termijn een aquarium van 240 Liter nu nog een aquarium van 120 liter. Welke CO2 set kunnen jullie aanbevelen? Zonder dat ik elke week een nieuwe fles CO2 moet aanschaffen?
Aaanvulling en weet iemand of er in de regio Zwolle een vulstation is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bij dennerle en JBL hebben ze goede sets, wel zorgen dat je een hervulbare fles koopt. Ik zou gaan voor een 2kg, daar kun je maanden mee verder.
 
Ik zou dan zeker voor de 2 kilo gaan. Ik doe daar op de meterbak zo n 5 maanden mee maar dat zegt niet zoveel.
 
Zelf heb ik de APO Basis CO2 met wegwerpfles voor aquarium tot 400 liter. Wil je een hervulbare raad ik de APO Complete CO2 Systeem voor aquarium tot 500 liter aan. De eerst genoemde set heeft een drukregelaar dat vast staat op 2 barr, werkt perfect op alle CO2 diffusors of reactors. De hervulbare versie heeft wel een verstelbare drukregelaar.
Qua prijs toch een stuk voordeliger dan bekende merken.

Wil je toch van een bekende aquarium merk? Dan zijn de setjes van JBL wel wat, heeft verstelbare drukregelaars :)
 
Ik heb het VT merk van AquariumVeldhuis met een 2kg fles, één keer de aanschaf maar daarna is het alleen eens in de zoveeltijd de fles laten vullen, nooit een probleem mee gehad.
 
Persoonlijk zou ik eerst op MP kijken want dat kan je een boel schelen.
 
Persoonlijk zou ik eerst op MP kijken want dat kan je een boel schelen.

Jup, laatst nog voor €50 een gevulde 2kg fles gekocht, valt reuze mee als je de winkelprijzen vergelijkt (denk maar gauw aan €100)
 
Ik heb voor de complete sets nog geen 100 euro per stuk betaald. Dus incl 2 kilo fles en magneetventiel, flipper enzovoorts.Wel in zo n geval kijken daar de keurstempel van de fles en niet dat die al over de datum is:deal:
 
valt reuze mee als je de winkelprijzen vergelijkt (denk maar gauw aan €100)
Als je een beetje je best doet met zoeken op google koop je een nieuwe gevulde 2 kilo fles voor € 30,19 incl. b.t.w. en een 10kg fles voor € 42,35.
 
Als je een beetje je best doet met zoeken op google koop je een nieuwe gevulde 2 kilo fles voor € 30,19 incl. b.t.w. en een 10kg fles voor € 42,35.

Oh...... Waar dan? Meestal zijn ze veel duurder....
 
dat zou ik ook wel willen weten de goedkoopste 2 kilo fles nieuw die ik heb kunnen vinden is voor 64,95
 
Zeker even navraag doen want er staat ook dit bij:

Versand:
Möglicherweise kein Versand nach Niederlande
 
Die is zonder vulling,..... Dan kun je beter op marktplaats kijken
 
Ik heb het VT merk van AquariumVeldhuis met een 2kg fles, één keer de aanschaf maar daarna is het alleen eens in de zoveeltijd de fles laten vullen, nooit een probleem mee gehad.
Deze set heb ik ook in de automatische versie. Het voordeel van deze set; hij heeft een apart, dus niet in de controller ingebouwd, magneetventiel. Dat hebben sets als bijvoorbeeld die van JBL wel hetgeen ik beschouw als een nadeel. Bij problemen met zo'n magneetventiel ben je eigenlijk alles, ook de controller, kwijt.
 

Terug
Bovenaan