Welke Chihiros lamp?


Acika

Active member
Lid geworden
14 maart 2011
Berichten
33
Leeftijd
55
Locatie
Dordrecht
Hallo,

Welke Chihiros lamp adviseren jullie voor mijn Dennerle scaper's tank van 50l.
Is een lamp genoeg of moet ik er toch twee hebben?
Ik wil een planten bak proberen te maken.....

Alvast bedankt.

MVG,
Alexander
 
Laatst bewerkt:
De Chihiros RGB-45. Die past er precies op.Gebruik 'm zelf ook op een scapers tank.
en dat is meer dan genoeg voor een plantenbak
 
Ik heb zelf een Chihiros RGB30 en bevalt me tot nu toe zeer goed.

Komen binnen enkele weken wel nieuwe lampen uit van Chihiros, waaronder WRGB. Denk draadloos met een controller dan te configueren. Op hun facebook kan je dat zien. Staan meerdere nieuwe lampen aangekondigd.
 
Chihiros rgb is een prima lamp, wel het gevaar dat je later wil upgraden. Persoonlijk vind ik de twinstar 450es mooier qua design en prestaties. Mocht je budget hebben zou ik twinstar 450es gaan met een chihiros dimmer erop.
 
Bedankt voor jullie antwoorden.
Dat wordt dus de Chihiros RGB-45 lamp.
Ik was een beetje in de waar door verschillende modellen A-Series, A-Serie Plus, Aquasky en RGB.

Het geld speelt geen rol maar mijn ervaring wel.
Ik ben een beginner daarom wil ik niet veel geld uitgeven.
Eerst even kijken hoe het zou lopen.
 
leuke LED waar je best goede resultaten mee kan behalen. Groot voordeel is de prijs en bijgeleverde dimmer.
Verwacht geen top kwaliteit voor dat geld. Het oogt allemaal een beetje gammel en de kunststof afdekplaat kan zelfs gaan vervormen.

Maar het is een leuk licht om mee te beginnen. Als dit soort licht je bevalt zou je daarna een stap hoger kunnen gaan naar de Twinstar LED Light E.
Ook dit is een RGB waar erg mooie resultaten me worden behaald. Kost 2x zoveel (140,-), maar geeft in mijn optiek mooiere kleuren.
(deze Chihiros-45 heeft 37W met 1850 lumen en de Twinstar 450ES heeft 22W en 1600 lumen)
 
De twinstar e series is idd echt nice qua kleuren, behalve als je er een ada rgb solar naast zet. Dan lijkt ie ineens weer minder :juggle:
 
Ik wil de Chihiros-45 lamp via Hinterfeld site bestellen maar voor ik het ga doen heb ik voor de zekerheid nog wat vragen:

- de lamp kost 62,70 euro, ik vraag me af wat ik aan invoerrechten moet betalen?
- moet ik invoerrechten aan de postbode betalen als de bestelling wordt afgeleverd?
- is die lamp compleet, ik hoef dus niks meer extra bestellen?
- is er misschien een andere site waar ik de lamp nog goedkoper kan bestellen?

Alvast bedankt.

MVG,
Alexander
 
Boven de 22eu van aankopen van buiten de eu kan je te maken krjjgen met btw en administratiekosten. Douanerechten krijg je niet, dat is pas boven de 150eu.

Btw is 21procent en administratiekosten zijn 13eu bij postnl. Maar je pakketje kan je ook gewoon ontvangen zonder extra kosten. Blijft een gok. Soms heb je geluk en soms heb je pech.

Als je gecontroleerd wordt mbt inklaring zal het totaal ca 25eu zijn wat je aan btw en administratiekosten zal moeten betalen. Je krijgt dan een brief van postnl dat je een betalingsbewijs moet overleggen. Als daaruit blijkt dat je pakketje meer dan 22eu waard is. Kan je een paar dagen later het pakketje ophalen op het postkantoor en daar de verschuldigde btw en adminkosten betalen.

De lamp is ook te koop bij aliexpress maar de prijzen zijn redelijk gelijk. Wil je de lamp snel hebben, bestel hem dan bij aquasabi. Dit is een duitse website met diverse quarium en scape producten. De prijs die je daar betaald is ongeveer de chinese prijs met de nederlandse btw en administratiekosten van postnl erboven op. Voordeel is dat je hem vanuit duitsland in een paar dagen in huis hebt. Nadeel is dat je waarschijnlijk indien je geen controle heb van postnl vanuit china iets duurder uit ben.




Ik wil de Chihiros-45 lamp via Hinterfeld site bestellen maar voor ik het ga doen heb ik voor de zekerheid nog wat vragen:

- de lamp kost 62,70 euro, ik vraag me af wat ik aan invoerrechten moet betalen?
- moet ik invoerrechten aan de postbode betalen als de bestelling wordt afgeleverd?
- is die lamp compleet, ik hoef dus niks meer extra bestellen?
- is er misschien een andere site waar ik de lamp nog goedkoper kan bestellen?

Alvast bedankt.

MVG,
Alexander
 
Inklaringskosten zijn zo n 13 euro meestal en dan 21%BTW. Dat zal dan zijn zo n 13 en 12,50 dus ik denk dat er zo n 25 euro bijkomt als ik me niet vergis.
 
- de lamp kost 62,70 euro, ik vraag me af wat ik aan invoerrechten moet betalen?
- moet ik invoerrechten aan de postbode betalen als de bestelling wordt afgeleverd?
- is die lamp compleet, ik hoef dus niks meer extra bestellen?
- is er misschien een andere site waar ik de lamp nog goedkoper kan bestellen?

Ik heb dezelfde lamp gekocht bij Hinterfeld.
Hij kwam compleet aan en ik heb alleen betaald voor de lamp, voor zover ik weet dan :p
Hij kwam gewoon via de pakketpost, het duurt alleen wel iets van 3 weken.
 
Sorry voor de latere reactie, ik ben de laatste twee maanden weinig in Nederland geweest.

Als eerst wil ik jullie bedanken voor de tips.

Ik heb de lamp op 28-05 bestel bij Hinterfeld en na ongeveer drie weken thuis gekregen.
Ik hoefde niks extra te betalen :thumbs: Ik vind de lamp echt mooi....zeer, zeer tevreden.

( Minder geluk had ik met mijn mobiel ,die kostte 147 euro maar moest ik toch 54,50 euro voor invoerrechten betalen :oops:
Echt raar, op het internet stond dat tot 150 euro worden geen extra kosten in de rekening gebracht.)
 
Zijn de bestelde producten tussen de 22 en 150 euro waard, dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Maar je bent wel verplicht om 21 procent btw af te dragen.

Bij leveringen van 150 euro of meer betaal je zowel btw als invoerrechten. Die douanerechten variëren per productsoort. Zie daarvoor dit overzicht van de Belastingdienst.
 

Terug
Bovenaan