welke chicliden met garnalen en 60cm bak

C

Crulon

Guest
zijn er Chicliden die te houden zijn in een 60cm bak met kleine garnalen (evt zelfs kweek).
Ben altijd gek geweest op de apisto maar las al dat dat hem niet gaat worden, net als ik over de dicrossus maar daar is volgens mij 60cm ook eigenlijk te klein voor.

iemand een idee? of ander leuk kleurig visje met wat karakter wat als koppeltje erin kan.
 
Zelfs een Rasbora eet al kleine jonge garnalen dus ik denk dat dit met de meeste cichliden geen goed idee is. Daarbij is de keus voor in een 60cm ook erg beperkt denk ik.

Pauwooggrondel is ook leuk maar ook die zal een klein garnaaltje lusten. Garnalen met vissen kan wel maar dan moet je veel schuilplekken hebben in je bak en het niet erg vinden dat toch een bepaald deel wordt opgegeten.
 
Apisto borelli kan.

Maar ook die zullen jongbroed eten.
 
Zal me niet verbazen als die ook nog de halfwas opeten:(
 
we hebben het al omgegooid na jullie advies.
in de 60cm bak komen nu gewone vissen, daarvoor zou ik nog wel graag tips horen als er chicliden zijn die geschikt zijn voor 60cm bak. (nee is ook een antwoord :))

voor de garnalen komt er een 30liter nano cube :)
 
Apistogramma Borelli kan op 60cm. Persoonlijk heb ik 4 dicrossus Filamentosus in een 60x40x60cm bak zitten 1 man en 3 vrouwen. Even vanuit gaande dat jouw bak een 60x30x30cm is, zou ik 1 man en 2 vrouwen aandurven wanneer je zorgt voor voldoende hout en dode bladeren wat zorgt voor het breken van de zichtlijnen.
 
we hebben het al omgegooid na jullie advies.
in de 60cm bak komen nu gewone vissen, daarvoor zou ik nog wel graag tips horen als er chicliden zijn die geschikt zijn voor 60cm bak. (nee is ook een antwoord :))

voor de garnalen komt er een 30liter nano cube :)


Verstandige keus denk ik zo:thumbs:
 
Als je je ph 6of lager, en de gh ook laag, kunnen er ook antennebaarjses in.

Of slakkenhuiscicliden!
Maar dan kan alleen die vissen erin, en niks anders.;)
 
Je kunt ook voor de Badis Badis gaan. Is geen apisto, maar geeft wel een soortgelijk gedrag.
En als je echt garnalen wilt overhouden kan je misschien zelfs beter de Dario dario pakken, daarvan kun je een leuk groepje houden in een 60cm bak.

Apisto's laten niks over van je garnalen ;)
 
Dario dario of Bengaals vuurtje is een echte rover, deze is mogelijk nog een slechtere combinatie met garnalen dan apisto's. Zonder garnalen gaat deze natuurlijk wel in een 60cm.
 
Zijn inderdaad wel echte rovers, maar ze kunnen geen volwassen garnalen aan.
En als je genoeg mos e.d. in je bak hebt, en je garnalen zitten naar hun zin, zullen ze nog wel vermeerderen ook.
Meerdere kleintjes zullen opgegeten worden, maar er blijven er geheid een aantal over.
 
Terug
Bovenaan