Welke camera


S

St0ttergek

Guest
Hoi.

Ik zit te kijken voor een Nikon D3100.
Kan ik met die camera, mooie foto's maken van vissen, met me macro stand??

Of weten jullie een betere camera, voor een normale prijs??

Groeten.
 
Kijk even 1 draadje lager ;)

Bij een spiegelreflexcamera zoals de Nikon D3100 is de lens belangrijker dan de camera zelf (de body). Wil je net zulke foto's maken als die in het close-up draadje op dit forum, dan heb je eigenlijk een macrolens nodig. Deze zijn nieuw te krijgen vanaf 209 euro (de nikon 40mm, die is spotgoedkoop voor een macrolens) tot de 500-700 euro die een macro lens gemiddeld kost. Maar dan heb je ook wat :foto:

Dus, welke lens was je van plan te kopen bij die camera? De AF-S NIKKOR 18-55mm VR? Die lens kan scherpstellen vanaf 28cm gemeten vanaf de sensor, dat is voor een kitlens heel dichtbij! Het is zeker geen echte macrolens, maar voor een 'gewone' lens is dat heel dichtbij. Wellicht kom je hiermee dus al een eind.
 
Hallo!

Ik heb een Nikon D5100 en gemerkt dat ik met de standaard lens (18-55) erg goede foto's kan maken van mijn vissen.

Ook heb ik de 55-200 lens, maar dat gaat minder goed.
 
die camera ging ik ook kopen.

het is een goede camera heb veel opgezocht over camera's in de periode dat ik er ook 1 ging kopen.
 
Hoi hoi, een wat late reactie zie ik, maar wil toch nog even reageren...

Ikzelf heb sinds kort de Nikon D3200 met de 18-55 kitlens. Ik moet zeggen dat je met de kitlens h��l mooie, scherpe foto's kan maken, mits je overweg kan met de instellingen van de camera. Om mooie foto's te maken van je vissen etc ben je met deze lens al even zoet hoor. Later kan je altijd nog voor jezelf beslissen welke richting je wil uitgaan met fotografie en kijken voor andere lenzen.

Wat Saskia zegt klopt, macrofotografie met deze lens kan je vergeten, daar moet je echt een macrolens voor hebben. Maar je kan echt wel dichtbij fotograferen en mooie close-ups maken!
 

Terug
Bovenaan