Welke bemesting?


haha, zo moet dat!
Als je snoeisel over hebt, mag je me gerust opsturen :$ Betaal de verzendkosten wel ;)
Bak is beetje leeg op moment..:$
 
Ik wil je niet aanzetten om iets toe te voegen maar ik ken de Rio125 dus en weet dat het verbruik redelijk is.
jij hebt erg weinig co2 en 0 nitraat.
Toch geen algen dus wellicht is er een andere reden dat deze planten het minder goed doen.
Doen de andere planten het wel allemaal goed verder dan??

Als je co2 gaat gebruiken mag zeker de nitraat wel wat omhoog.
Os de stroming in de bak goed want de plantenvoeding moet wel goed door de bak heengaan namelijk.
 
Eigenlijk doen alle planten het niet zo goed. Althans, niet zoals het moet.
Ja stroming is sinds het weekend goed, heb namelijk nieuwe filter.
 
Als die niet goed was dan kan het ook zo zijn dat de voeding niet overal goed kwam.
Je kan ook even afwachten of het nu verandert de komende weken.
Je hebt geen algen dus echt tekort in de nitraat en fosfaat zie je dan (nog) niet dus.
Kan best zijn dat die waarden wel toereikend zijn.

De keus is een beetje aan jou ;)
 
Ik blijf gewoon doorgaan met profito en carbo.
Misschien nog extra nitraat bijvoegen.
En van het weekend bio co2 eens gaan proberen!
Hopelijk komt daar echt verbetering van!
 
Ook die zal ik eens wat meer gaan toevoegen!
Moet eigenlijk nieuwe stekjes hebben of iets.. ;)
 
Even in het topic gevraagd/gezocht een oproep posten misschien ;) ??
 
goed idee!
 
Klopt! Dat is hem! ;)
 
Ja ik zag net dat ik een verkeerde link had gepost :(
Het is een moerasplant en die hebben graag een kleibol bij de wortels.
 
Deze heb inmiddels al onder de wortels gedaam ;)
Maar nu we het over planten hebben, welke planten zijn makkelijk te houden? en zijn een beetje groot voor een een hoek of dergelijk?
 
Er zijn verschillende grote Echino s te koop di erg makkelijk te houden zijn en niet veeleisend zijn.
ook Crypto s zijn erg makkelijk in de regel.
 
Vallisneria slaat vaak wat lastig aan en houd niet van carbo, Verder wel een leuke plant hoor.
 
Oke weet ik dat ook weer!
Misschien enig idee voor andere hoge planten? Of lekker vol zijn en niet te veel eisend?
 
Een leuk stuk hout met Javavarens misschien??
Belgisch groen en Sterrenkruid zijn ook makkelijk en groeien erg snel.
 
Deze heb ik ook en groeit ook snel en is makkelijk:

heteranthera dubia
 
Thanks!
Enig idee of aquaplantsonline ook sterrenkruid heeft? aangezien ik hem hier niet kan vinden..
en de heteranthera dubia ook niet..
 
Ik kan de Sterrenkruid daar ook niet vinden. Vaak verkoopt een beetje een goede lfs het ook wel of kunnen ze het bestellen voor je.
Anders misschien even een oproep hier op het forum plaatsen.
 
APO heeft ze op dit moment niet nee, hangt ook af van de leverancier vermoed ik. Probeer anders eens hier, deze site heeft dat wel. Kwaliteit is te vergelijken met die van APO vind ik :)

Naast Sterrenkruid is Rotala rotundifolia ook redelijk makkelijk te houden, bij meer licht worden ze wat rood en anders gewoon normaal groen.
 
Ik denk dat je met sterren kruid bedoelt heteranthera zosterifolia.Is een hele gemakkelijke groeier.en ge kunt er handig aan geraken ook.
 

Terug
Bovenaan